Gå til innhold

Leter etter en låt på nettet(til å laste ned) HJELP...?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt og holdent amatør når det gjelder musikk på nettet. Jeg har ADSL, og Cd-spiller og CD-brenner på PC'en.

Nå ja, et sted må man begynne! *kremt*

Altså, jeg skulle gjerne hatt låten fra en film ved samme navn: "1492 : Conquest of Paradise" av Vangelis.

Jeg har søkt opp og ned på nettet, får mye svar på søket "1492", men det er bare tilbud om å KJØPE CD'en. Det vil jeg jo ikke, jeg vil laste den ned og ha den lagret på PC'en min sjøl! (altså ikke på CD nå, men lagret på selve PC'en. Er det dumt pga plasskrav, eller går det fint an?

Går det an? Noen som kan hjelp meg...væææær så snill?

*flagrer bedende med øyevippene*

Fortsetter under...

Det enkleste er å laste ned egne programmer som søker etter mp3, hvor du laster ned fra andre som er pålogget. På samme måte kan de laste ned fra deg. Søk etter f.eks kaaza, winmx eller morpheus, det er alle programmer som går ut på det samme.

Er det den tittelmelodien du skal ha? Som er veldig kjent? For i alle tilfelle kan jeg maile den til deg :-)

mvh,

Det enkleste er å laste ned egne programmer som søker etter mp3, hvor du laster ned fra andre som er pålogget. På samme måte kan de laste ned fra deg. Søk etter f.eks kaaza, winmx eller morpheus, det er alle programmer som går ut på det samme.

Er det den tittelmelodien du skal ha? Som er veldig kjent? For i alle tilfelle kan jeg maile den til deg :-)

mvh,

[email protected]

Det var akkurat den låta jeg mente, ja. Takks skal du ha for mail-tilbudet, det var jo snilt! :-) Tusen takk.

Jeg har vært inne på den Kazaa en gang, men jeg vil ikke dit mer. Etterpå var PC'en full av dritt, og det hadde sneket seg inn TI skikkelige dirty nettlinker under Favoritter på MIN pc ! Hvordan i all verden kom de dit ??

Igjen, tusen takk for hjelpen! :-)

Ja, det går fint an å ha mp3 på harddisken. Selv har jeg delt harddisk og har bare mp3 på den ene. En mp3 tar ikke så stor plass. Ca. 5-7000 Kb.

Du må laste ned et program for nedlasting av mp3. Dessuten må du ha et program for å spille dem.

[email protected]

Det var akkurat den låta jeg mente, ja. Takks skal du ha for mail-tilbudet, det var jo snilt! :-) Tusen takk.

Jeg har vært inne på den Kazaa en gang, men jeg vil ikke dit mer. Etterpå var PC'en full av dritt, og det hadde sneket seg inn TI skikkelige dirty nettlinker under Favoritter på MIN pc ! Hvordan i all verden kom de dit ??

Hos KazaaLite (eller hvordan det skrives) er det ikke så mye dritt.

Annonse

[email protected]

Nå er den på vei :-)

Kan være fila er for stor til å kunne mottas i hotmail, men jeg gjør et forsøk.

mvh,

Bare er spørsmål. Kan man ta i mot filer på Hotmail? Må du i så fall laste filen fra e post serveren og ned til maskinen din?

Man kan ta i mot filer, ja, men det er størrelsesbegrensninger. Hva grensen er på, vet jeg ikke. De fleste bilder går greit, men en lydfil som dette ble for stor.

Men jeg fortrekker normalt å ikke åpne mail med vedlegg i Hotmail pga virusfaren (som du påpeker). Det står noe om at Hotmail bruker McAfee viruskontroll eller noe, men jeg tviler litt på påliteligheten der...

Jeg vil heller ha dem til min vanlige e-mailkonto (privat) - der har jeg Norton Antivirus. Og den svikter aldri :-) *bank i bordet*

Man kan ta i mot filer, ja, men det er størrelsesbegrensninger. Hva grensen er på, vet jeg ikke. De fleste bilder går greit, men en lydfil som dette ble for stor.

Men jeg fortrekker normalt å ikke åpne mail med vedlegg i Hotmail pga virusfaren (som du påpeker). Det står noe om at Hotmail bruker McAfee viruskontroll eller noe, men jeg tviler litt på påliteligheten der...

Jeg vil heller ha dem til min vanlige e-mailkonto (privat) - der har jeg Norton Antivirus. Og den svikter aldri :-) *bank i bordet*

Litt greit å bruke det som kontakt mail da. I stedet for å poste adressen din her så oppgir du hotmail adressen. Når du så får kontakt med den personen som skal sende deg filen så kan du oppgi den andre mailen kun til vedkommende.

Smart!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...