Gå til innhold

Lei Forden

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei!!!!

I den tid jeg har vært alene har jeg fulgt min daværende bilmekanikers anbefalinger når jeg skulle kjøpe bil.

Sisste på listen ble en Sierra st. vogn, da den var rimelig å vedlikeholde, enkel å skru på og grei sånn generellt ellers.

Joda.......ok nok på mange måter den, men den går jo verken fremover eller bakover på glatta !!!!!!!

Kan jo ikke kjøre rundt med en haug med sandsekker baki hele tiden heller, det tar jo opp all plassen.......

Nei, nå må jeg snart se meg om etter en annen bil, gjerne firhjulstrekk, stor, robust...

Har veldig lyst på en syv seter Pajero, men den skal visst være horribel i pris på deler.

Hva kan jeg titte etter når jeg ønsker meg en robust, stor og pålitelig garasjekamerat???

Er det noen sider på nettet jeg kan finne bilder og opplysninger på de biler dere eventuellt vil kunne anbefale?

Skulle gjerne hatt en amerikaner, men det er vel for mye forlangt at det er laget tøffe amerikanere til vårt miljø? (Blir jo uansett en Corvette når jeg vinner i lotto...he-he...)

Takker og bukker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vurderer biler i prisklassen 500000-1mill, som bruker 1,5-2,5 liter på mila og er bekymret for deleprisene?

Nøøøø.........er liksom brukt jeg tenker på da, og de får man jo godt rimeligere.

Poenget mitt var om noen faktisk kunne opplyse litt om de diverse bilene, positivt som negativt.

Hadde jeg hatt de summene du setter ned så hadde verken bensina eller delene bekymret meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/#findComment-435676
Del på andre sider

Første bilen min var en Corrolla fra 1985. God å kjøre, driftsikker og grei å vedlikeholde i tillegg til at den faktisk var ganske sprek.

Det er sikkert ikke den bilen du er på jakt etter, men jeg hadde det skikkelig gøy hver gang føret var dårlig. Det er noen stygge bakker der jeg bor og der jeg gikk på skolen. Jeg kunne komme om morgenen og da var det kø i bunnen av bakkene, mens Falken ,Viking og 2 naboer med hver sin traktor hadde full jobb ganske ofte for å rydde grøftekanter og veien. Men neida, jeg kjørte rett opp på første forsøk hver bidige gang! Med den bilen satt jeg aldri fast og kom fram over alt på all slags føre. Ingenting kunne stoppe den bilen.

Uten å skryte vil jeg kalle meg en god sjåfør. Jeg har hatt bilen som arbeidsplass lange perioder av gangen, jeg begynte å kjøre lastebil som 18-åring. Jeg har kjørt skadefritt og ganske mange ganger avverget ulykker der andre har vært uoppmerksomme. Slik at når jeg ble kjent med denne bilen så var det nok et godt samspill oss i mellom. Men jeg har magne ganger sittet fast med både personbil og lastebil i mange sammenhenger, men bank i bordet, med gode gamle Toyotan satt jeg aldri fast og vinket til alle mens jeg trillet opp de vanskeligste bakker uten og en gang spinne mens folk i biler til500 000 står i veikanten og banner.

Jeg har nok aldri hatt en bil med mere sjel.*L* Den var like sta som Herbie og lot seg simpelten ikke stoppe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/#findComment-435744
Del på andre sider

Første bilen min var en Corrolla fra 1985. God å kjøre, driftsikker og grei å vedlikeholde i tillegg til at den faktisk var ganske sprek.

Det er sikkert ikke den bilen du er på jakt etter, men jeg hadde det skikkelig gøy hver gang føret var dårlig. Det er noen stygge bakker der jeg bor og der jeg gikk på skolen. Jeg kunne komme om morgenen og da var det kø i bunnen av bakkene, mens Falken ,Viking og 2 naboer med hver sin traktor hadde full jobb ganske ofte for å rydde grøftekanter og veien. Men neida, jeg kjørte rett opp på første forsøk hver bidige gang! Med den bilen satt jeg aldri fast og kom fram over alt på all slags føre. Ingenting kunne stoppe den bilen.

Uten å skryte vil jeg kalle meg en god sjåfør. Jeg har hatt bilen som arbeidsplass lange perioder av gangen, jeg begynte å kjøre lastebil som 18-åring. Jeg har kjørt skadefritt og ganske mange ganger avverget ulykker der andre har vært uoppmerksomme. Slik at når jeg ble kjent med denne bilen så var det nok et godt samspill oss i mellom. Men jeg har magne ganger sittet fast med både personbil og lastebil i mange sammenhenger, men bank i bordet, med gode gamle Toyotan satt jeg aldri fast og vinket til alle mens jeg trillet opp de vanskeligste bakker uten og en gang spinne mens folk i biler til500 000 står i veikanten og banner.

Jeg har nok aldri hatt en bil med mere sjel.*L* Den var like sta som Herbie og lot seg simpelten ikke stoppe.

Vet du, har faktisk hatt en slik bil selv...Mazda 929 stasjonsvogn.

Tung, sprek og hærlig å leke med.

Hadde også sierra pers.bil m. aut. og det var også kjekt...når jeg sto fast kunne jeg gasse og dytte samtidig..mang en lettet latter der tro du meg..

Men det var dette med plassen da...skjønner det ikke men jeg får liksom ikke plass nok.

(to unger, to bikkjer til tider, matvarer og jeg vet ikke hva..)

Føler meg ikke trygg i denne bilen jeg har nå...den slipper så lett. En ting er når jeg er alene men jeg kjører jo ofte rundt med barna da..

Hmmmm....finner vel en eller annen god doning etter endel leting kanskje...

Takk for svar iallefall Pappa Bjørn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/#findComment-435806
Del på andre sider

Annonse

Nøøøø.........er liksom brukt jeg tenker på da, og de får man jo godt rimeligere.

Poenget mitt var om noen faktisk kunne opplyse litt om de diverse bilene, positivt som negativt.

Hadde jeg hatt de summene du setter ned så hadde verken bensina eller delene bekymret meg.

Tja, jeg kan bare gi litt info om den bilen jeg kjører nå, en Ford Explorer 1999 med ca 170 gamp, stor 4wd, 1,6 liter på mila. Hva den koster i Norge tør jeg ikke tenke på. Ikke en gang brukt. Masse utstyr, behagelig, lettkjørt og masse plass.

Biler som jeg kunne tenkt meg å vurdere i Norge er: 2002 Jeep Cherokee (blir nok i dyreste laget), Honda CRV eller HRV, Land Rover Freelander, Suzuki Vitara, ol. Dyre, og ikke altfor god plass. Skal du ha fullsize 4WD, så koster det enda mere. Selv brukt. Skal du ha 20 år gamle biler, så er det akkurat det du får. 20 år gamle biler.

Hva med en eller annen flerbruksbil som er noen år gammel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/#findComment-435886
Del på andre sider

Tja, jeg kan bare gi litt info om den bilen jeg kjører nå, en Ford Explorer 1999 med ca 170 gamp, stor 4wd, 1,6 liter på mila. Hva den koster i Norge tør jeg ikke tenke på. Ikke en gang brukt. Masse utstyr, behagelig, lettkjørt og masse plass.

Biler som jeg kunne tenkt meg å vurdere i Norge er: 2002 Jeep Cherokee (blir nok i dyreste laget), Honda CRV eller HRV, Land Rover Freelander, Suzuki Vitara, ol. Dyre, og ikke altfor god plass. Skal du ha fullsize 4WD, så koster det enda mere. Selv brukt. Skal du ha 20 år gamle biler, så er det akkurat det du får. 20 år gamle biler.

Hva med en eller annen flerbruksbil som er noen år gammel?

Hei nick.

Det var akkurat det jeg ønsket hjelp til.....ideer om biler som er noen år gamle, litt plass, bedre kjøreegenskaper osv.

Da jeg ikke har greie på bil annet enn at jeg har skrudd littegrann selv og elsker å kjøre, så bøyer jeg meg ydmykt i støvet for de som kan dette bedre enn meg.

Så kom med ideer hvis du har du.

Takker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81567-lei-forden/#findComment-435955
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...