Gjest chari Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg er en alenemor på 32 som etter å ha vært hjemme med min datter frem til i høst (hun er 2 år) Begynte på skolen og har gjennom trygdekontoret overgansstønad og utdanningsstipend. I høst har jeg vært syk i over 2 månder pga nakke/rygg smerter og ikke først siste tiden har jeg skjønt at det ikke lar seg gjøre å fullføre utdanningen min på de tre årene jeg har fått tildelt. Henger allerede med studiene. Dette med at jeg er alene, har ingen hjelp fra familie og har vært syk har ført til at jeg har fått en psykisk reaksjon. Sliter forferdlig om dagen! Av trygdekontoret (hun som sitter med overgansstønaden) fikk jeg beskjed om at jeg kunne avbryte utdanningen og evnt ta den senere. Men nå har det seg slik at jeg går på overgansstønad og den tiden vil jeg ikke få godskrevet. Er redd for at jeg til slutt ikke orker og må slutte på skolen fordi jeg ikke klarer å lese på fulltid slik helsa mi er nå. Har heller ikke krav på dagpenger og er helt avhengig av overgangsstønaden for å klare meg. Hva har jeg krav på? Hvem skal jeg snakke med? Legen eller trygdekontoret? Håper noen her vet! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81582-rett-til-medisinsk-attyrkesrettet-att/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.