Gå til innhold

Stekt ris - hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kødder nå, håper jeg? :o)

Nei..?

Hehehe, det funka forrige gang, æresord! Risen (hurtigris) ble helt fin! Mulig jeg hadde mer kraft og at den kokte på en måte?

Jaja, jeg får pelle ut kjøttbitene og begynne på nytt. Med kokt ris denne gangen...?

Annonse

Nei..?

Hehehe, det funka forrige gang, æresord! Risen (hurtigris) ble helt fin! Mulig jeg hadde mer kraft og at den kokte på en måte?

Jaja, jeg får pelle ut kjøttbitene og begynne på nytt. Med kokt ris denne gangen...?

Hehehe, jeg pleier ihvertfall alltid å koke risen først. Først putter jeg oppi frossen grønnsaksblanding (som jeg bare skyller litt under lunka vann for å få bitene fra hverandre). Tilsetter kylling eller reker, kakker ett egg oppi og heller over den kokte risen. Finito på ett minutt etter det. :o) Moralen i historien er altså: KOK risen! ;o)

Hehehe, jeg pleier ihvertfall alltid å koke risen først. Først putter jeg oppi frossen grønnsaksblanding (som jeg bare skyller litt under lunka vann for å få bitene fra hverandre). Tilsetter kylling eller reker, kakker ett egg oppi og heller over den kokte risen. Finito på ett minutt etter det. :o) Moralen i historien er altså: KOK risen! ;o)

Tusen takk, ny ris er under oppkok ;-)

hehe, det var en morsom tråd!! Slike feil er det godt at noen gjør slik at vi andre har noe å le av i hverdagen! Ikke ondskapsfullt ment, men må jo le litt da.

Jeg kjøpte Toro Pizafyll på pose en gang og skulle overaske moren og faren min med pizza når de kom hjem. Jeg laget bunnen, smørte på tomatsaus, helte over pulveret!! i pizzafyll posen og hadde ost på.

Foreldrene mine spiste med masken fodt plassert og var veldig overasket og "glade" men forslo at jeg neste gang kokte pulveret slik det sto på pakken.*L* Men så var jeg 9 år.

Lykke til med retten, og du, ta å rør i et egg også. Da blir risen god.

hehe, det var en morsom tråd!! Slike feil er det godt at noen gjør slik at vi andre har noe å le av i hverdagen! Ikke ondskapsfullt ment, men må jo le litt da.

Jeg kjøpte Toro Pizafyll på pose en gang og skulle overaske moren og faren min med pizza når de kom hjem. Jeg laget bunnen, smørte på tomatsaus, helte over pulveret!! i pizzafyll posen og hadde ost på.

Foreldrene mine spiste med masken fodt plassert og var veldig overasket og "glade" men forslo at jeg neste gang kokte pulveret slik det sto på pakken.*L* Men så var jeg 9 år.

Lykke til med retten, og du, ta å rør i et egg også. Da blir risen god.

Jepp, rørte i egg.

Det som er så rart, er jo at forrige gang jeg gjorde det sånn, ble det helt fint...men det er mulig risen kokte i kraften fra kjøttet...(hurtigris, må vite)

Jaja, det er godt jeg får moret dere litt :o)

Jepp, rørte i egg.

Det som er så rart, er jo at forrige gang jeg gjorde det sånn, ble det helt fint...men det er mulig risen kokte i kraften fra kjøttet...(hurtigris, må vite)

Jeg har aldri hørt om at man skal koke risen først. Det er da ikke nødvendig.

Annonse

Hei!

Nå har jeg nettopp snakket med min kokke-venninne. Man skal IKKE koke risen først. Samme med langkornet ris; olje og ris småsurre i 20 min. Noe kortene med hurtigris.

Hun trodde det var meg som hadde laget mat nå igjen....*S*

Jeg ringer veldig ofte til henner når jeg lurer på noe med matlaging å gjøre

Hei!

Nå har jeg nettopp snakket med min kokke-venninne. Man skal IKKE koke risen først. Samme med langkornet ris; olje og ris småsurre i 20 min. Noe kortene med hurtigris.

Hun trodde det var meg som hadde laget mat nå igjen....*S*

Jeg ringer veldig ofte til henner når jeg lurer på noe med matlaging å gjøre

Muahaha...da hadde jeg rett hele tiden da jo...

Men hvorfor ble ikke risen myk da? Jeg surra den i evigheter...

Muahaha...da hadde jeg rett hele tiden da jo...

Men hvorfor ble ikke risen myk da? Jeg surra den i evigheter...

Kanskje du hadde i for lite væske? Dette blir bare vill gjetting fra min side. Jeg er ikke så veldig god på matlaging selv at det gjør noe. :o)

Jepp, rørte i egg.

du har sikkert hatt mere kraft i tidligere ja, risen må jo ha noe vått å svelle i. Hiv oppi litt mere vann eller buljong og la det koke/steke til risen er ferdig.

Gjest papirtiger

Jepp, rørte i egg.

Hurtigris smaker jo skikkelig dårlig. Bruk skikkelig yasmin-ris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...