Gå til innhold

Klage på overtakelse av leilighet - hvor lang behandlingstid?

Anbefalte innlegg

Jeg sendte for en stund siden inn en klage (til megler) på måten jeg overtok leiligheten min på.

Jeg fikk leiligheten møkkete og delvis herpet (tapeten var røsket av når hun hadde flyttet møblene og jeg ble tvunget til å pusse opp).

Selger sa jeg ikke kunne få leiligheten hvis jeg ikke godtok den som den var, og naiv som jeg var skrev jeg under.

I ettertid fikk foreldrene mine meg til fornuft og jeg sendte en klage hvor jeg forklarte hvordan det hadde foregått og hvor stygt det var her.

Jeg sendte også med giroene på husleia til borettslaget, som var skrevet ut til meg, men ikke med min adresse. Vil helst ha riktige giroer sånn at det ikke blir noe tull med registreringen.

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar, og har heller ikke fått nye giroer tilsendt.

Jeg skulle gjerne hatt giroene sånn at jeg ihvertfall fikk betalt husleia i tide...

Hvor lang tid kan jeg regne med at behandlingen av klagen min tar?

Fortsetter under...

Hei spirito.

Jeg vet ikke hvor lang tid en sånn klage skal ta.

Men på overtagelsespapirene skal det jo settes ned de eventuelle feil og mangler som er.

Det jeg vet er at dette med støtte fra meglere kan være et hersens mareritt.

har selv kjøpt hus for en måned siden og sliter nå med div. feil på boligen. Får svært liten støtte av meglerkontoret innogmed at oppgjøret er avgjort.

Jeg ringer nå rundt jeg da og maser og står i.

Får i dag en takstmann gratis på døra for sjekk av et par av feilene.

Har bestemt meg for at hvis dette ikke løser seg så tar jeg kontakt med advokaten min og får han til å kjøre saken.

Det lønner seg å mase spirito, og ikke gi seg. Har allerede fårr en erstatning på 35.000.- for det første problemet, og det var ene og alene pga. god sak og pågangsvilje...megleren stilte ikke opp.

Var borti noe horribelt lignende for noen år tilbake.

Jeg jobba vel mere enn advokaten, men endte opp med en erstatning på over 11.000 for fugt på badet.

Det som er litt synd er at du har vasket og pusset opp. Egentlig skulle megler vært der og sett over de feil og mangler du hadde å klage på.

Sett igang å ring og mas og ikke gi deg. Eneste sjangsen ifølge mine erfaringer.

Lykke til.

Hei spirito.

Jeg vet ikke hvor lang tid en sånn klage skal ta.

Men på overtagelsespapirene skal det jo settes ned de eventuelle feil og mangler som er.

Det jeg vet er at dette med støtte fra meglere kan være et hersens mareritt.

har selv kjøpt hus for en måned siden og sliter nå med div. feil på boligen. Får svært liten støtte av meglerkontoret innogmed at oppgjøret er avgjort.

Jeg ringer nå rundt jeg da og maser og står i.

Får i dag en takstmann gratis på døra for sjekk av et par av feilene.

Har bestemt meg for at hvis dette ikke løser seg så tar jeg kontakt med advokaten min og får han til å kjøre saken.

Det lønner seg å mase spirito, og ikke gi seg. Har allerede fårr en erstatning på 35.000.- for det første problemet, og det var ene og alene pga. god sak og pågangsvilje...megleren stilte ikke opp.

Var borti noe horribelt lignende for noen år tilbake.

Jeg jobba vel mere enn advokaten, men endte opp med en erstatning på over 11.000 for fugt på badet.

Det som er litt synd er at du har vasket og pusset opp. Egentlig skulle megler vært der og sett over de feil og mangler du hadde å klage på.

Sett igang å ring og mas og ikke gi deg. Eneste sjangsen ifølge mine erfaringer.

Lykke til.

Tusen takk for svar!

Da skal jeg mase litt idag, drar innom megleren etter skolen. Jeg har tatt vare på noen "bevis" :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...