Gå til innhold

Dagpenger etter fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert mamma

Stemmer det at fødselspermisjon ikke er sidestilt med arbeid ved beregning av dagpenger? Jeg mottok dagpenger da jeg gikk over til fødselspenger. Etter 48 uker søkte jeg dagpenger på nytt (etter endt svangerskapspermisjon). Nå sier aetat at jeg ikke får beregnet satsen på nytt og likning fra 2000 blir lagt til grunn istedet for 2001. Kan dette være riktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81679-dagpenger-etter-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest arbeidsledig

Jeg fikk dagpenger, så ble jeg gravid, så gikk jeg over i fødselspermisjon, og nå er den slutt og jeg har gått over til dagpenger igjen!

Har fått det samme som jeg hadde før jeg ble gravid og bra er det, for hvis de hadde tatt ny vurdering hadde jeg fått mindre, i og med at fødselspermisjonen var mindre.

Dette var kanskje ikke akkurat et svar til deg men...

Irene Grøneng

Når du blir arbeidsledig mindre enn 1 år etter siste periode med dagpenger beholder du samme grunnlaget som du hadde den gang. Dersom du har hatt avbrudd i stønadsperioden på grunn av arbeid i 12 uker eller mer, kan du likevel kreve at dagpengegrunnlaget fastsettes på nytt.

Så vidt jeg kan forstå har du ikke hatt arbeid etter siste dagpengeperiode, og kan derfor ikke kreve å få fastsatt beregningsgrunnlaget på nytt.

Dette følger av ftrl § 4-16, som du finner her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-015.html#4-16

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...