Gå til innhold

Hvor mye er uføretrygd??

Gjest håper noen gidder å svare...

Anbefalte innlegg

Gjest håper noen gidder å svare...

Hvis man har tjent minimalt med penger i årene før man blir trygdet. Hva er det minste man får? Og hvor mye er tillegget for hvert barn, hvis den andre foreldren har liten eller ingen inntekt?

Hvor mye kan man tjene ved siden av 50% uføretrygd?

Har prøvd trygdeetaten.no, men det er ikke så lett å begripe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81745-hvor-mye-er-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror minstepensjonen er rundt 8000 kr - skatt.

Ca 1600 i barnetillegg for hvert barn

Jeg kunne tjene litt over 100 000 den gangen jeg hadde 50%. Dessuten kan man tjene 1 G, dvs litt over 50 000 på en annen jobb etter et år på trygd.

Dette er bare ca summer altså,

Lottemor1365380387

Tror minstepensjonen er rundt 8000 kr - skatt.

Ca 1600 i barnetillegg for hvert barn

Jeg kunne tjene litt over 100 000 den gangen jeg hadde 50%. Dessuten kan man tjene 1 G, dvs litt over 50 000 på en annen jobb etter et år på trygd.

Dette er bare ca summer altså,

Hei Dorthe

Du er litt inn i det her så jeg spør deg hvis du ikke har noe imot det:)

Får man tillegg for barna selv om man er gift?

Og er det ikke regnet etter hvor mange poeng du har?

Og hvor får man opplyst antall poeng?

Og hvis man har rehabeliteringspenger,er det det samme som uførepensjon?

Har det noe å si om man er under 36 år i forhold til pensjonspoengene?

Tusen takk hvis du har mulighet til å svare:)

m.v.h

Hei Dorthe

Du er litt inn i det her så jeg spør deg hvis du ikke har noe imot det:)

Får man tillegg for barna selv om man er gift?

Og er det ikke regnet etter hvor mange poeng du har?

Og hvor får man opplyst antall poeng?

Og hvis man har rehabeliteringspenger,er det det samme som uførepensjon?

Har det noe å si om man er under 36 år i forhold til pensjonspoengene?

Tusen takk hvis du har mulighet til å svare:)

m.v.h

Barnetillegget blir redusert etter ektefellens inntekt

Uføretrygda blir beregnet ut fra dine pensjonspoeng og beregnet framtidigen poeng. Poengene får man opplyst på Trygdekontoret

Jeg vil tro at rehabpenger og uføretrygden er omtrent like stor men barnetillegget har en større prosentandel, 40% av grunnbeløpet isteden for 30%, ved rehabpenger..

Dersom man er under 26 år kan man få ung ufør dersom man har en alvorlig og langvarig sykdom.

Det er hva jeg tror men du kan sjekke på Trygdehjelpen til Irene. Noen regler forandrer seg stadig og jeg klarer ikke å følge med.

Lottemor1365380387

Barnetillegget blir redusert etter ektefellens inntekt

Uføretrygda blir beregnet ut fra dine pensjonspoeng og beregnet framtidigen poeng. Poengene får man opplyst på Trygdekontoret

Jeg vil tro at rehabpenger og uføretrygden er omtrent like stor men barnetillegget har en større prosentandel, 40% av grunnbeløpet isteden for 30%, ved rehabpenger..

Dersom man er under 26 år kan man få ung ufør dersom man har en alvorlig og langvarig sykdom.

Det er hva jeg tror men du kan sjekke på Trygdehjelpen til Irene. Noen regler forandrer seg stadig og jeg klarer ikke å følge med.

Tusen takk Dorthe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...