Gå til innhold

TV i bursdagsgav til 4-åring...

Anbefalte innlegg

En tv på rommet til fireåringen er kanskje helt greit, men jeg ville satt en gammel tv der eller kjøpt en til "huset" som kunne stå der en stund, men får hun den som gave er den hennes og vanskeligere å fjerne. Vi måtte ta vekk tv-en fra kjellerstuen og bare ha tv i stuen der vi oppholder oss mest og hvor vi kan høre fra resten av huset hva som vises. For med kabeltv er det mye som mine småskolebarn gjerne vil se men som jeg ikke ønsker at de skal se. Og med tv på rommet er det lett å se på ting foreldrene ikke ønsker, eller at de ser på tv når de skulle gjøre lekser etc. Så ikke gi noe nå som er vanskelig å begrense om to-tre år.

Men jeg er enig med deg, de fleste fireåringer vil ikke se for mye på tv (ikke de jeg har hatt i huset ihvertfall), så problemet vil heller oppstå senere. Selvsagt har man regler, men det kan fort bli en kamp å overholde disse..

Det var lurt. Et seriøst svar jeg skal huske på. :-)

Det er sånne svar som får en til å tenke over om det er et lurt kjøp, ikke de som forteller deg at du er en idiot...

Vel - jeg skal vurdere det. Men er det noen i dette forumet som har flere tips, da??

Fortsetter under...

Det er sånne svar som får en til å tenke over om det er et lurt kjøp, ikke de som forteller deg at du er en idiot...

Vel - jeg skal vurdere det. Men er det noen i dette forumet som har flere tips, da??

Hva med huskestativ til å ha i hagen (hvis dere har hage, da!), hoppeball, akebrett, ribbevegg, ei fin dokkevogn (hvis hun liker å leike med dokker)... mer kom jeg ikke på! :o)

Hva med huskestativ til å ha i hagen (hvis dere har hage, da!), hoppeball, akebrett, ribbevegg, ei fin dokkevogn (hvis hun liker å leike med dokker)... mer kom jeg ikke på! :o)

Innså plutselig at kanskje de er litt bortskjemte...? De har alt det du nevner, bortsett fra ribbevegg. Det holdt jeg faktisk på å kjøpe forrige uke (Brukt - bare 200,-), men det var ikke plass på rommet dems. (Skråtak).

Hadde selv turnringer på mitt rom og det var ganske kult. Vet dere hvor jeg kan få tak i det? Må jo ha flere alternativer.

Takk skal du ha. :-)

PS til dol'erne generelt: Vet det høres ut som jeg er en av de som bare kjøper ting til barna, for å underholde de. Men hvis jeg skal ramse opp alt jeg gjør med de, hadde jeg ikke hatt plass her tror jeg. Livet mitt er barna våre og jeg bruker heller tiden min på de, enn å vaske opp f.eks, og som regel går mine siste penger før lønning til de. Huset vårt er en eneste stor barnehage. Alle unger trives og vi har besøk av barn flere dager i uka, fordi vi alltid gjør noe spennende, vi har masse dyr, stor hage med lekeapparater, sklie i stua og lekerom på kjøkkenet hadde vi en periode, Seksjonen fulle av spill og barnetegninger i stedet for dyre serviser, malesaker og briotog i kjøkkenskuffen. Jeg tror det er få hjem som er så barnevennlige som her...

Jeg trives faktisk med barna mine og foretrekker en helg sammen med de, enn å sende de bort for min egen fritids del.

Her var det opprinnelig snakk om tv, men jeg ville bare fortelle dere at jeg ikke har for vane å plassere de foran den som "barnevakt".

Mvh.

Innså plutselig at kanskje de er litt bortskjemte...? De har alt det du nevner, bortsett fra ribbevegg. Det holdt jeg faktisk på å kjøpe forrige uke (Brukt - bare 200,-), men det var ikke plass på rommet dems. (Skråtak).

Hadde selv turnringer på mitt rom og det var ganske kult. Vet dere hvor jeg kan få tak i det? Må jo ha flere alternativer.

Takk skal du ha. :-)

PS til dol'erne generelt: Vet det høres ut som jeg er en av de som bare kjøper ting til barna, for å underholde de. Men hvis jeg skal ramse opp alt jeg gjør med de, hadde jeg ikke hatt plass her tror jeg. Livet mitt er barna våre og jeg bruker heller tiden min på de, enn å vaske opp f.eks, og som regel går mine siste penger før lønning til de. Huset vårt er en eneste stor barnehage. Alle unger trives og vi har besøk av barn flere dager i uka, fordi vi alltid gjør noe spennende, vi har masse dyr, stor hage med lekeapparater, sklie i stua og lekerom på kjøkkenet hadde vi en periode, Seksjonen fulle av spill og barnetegninger i stedet for dyre serviser, malesaker og briotog i kjøkkenskuffen. Jeg tror det er få hjem som er så barnevennlige som her...

Jeg trives faktisk med barna mine og foretrekker en helg sammen med de, enn å sende de bort for min egen fritids del.

Her var det opprinnelig snakk om tv, men jeg ville bare fortelle dere at jeg ikke har for vane å plassere de foran den som "barnevakt".

Mvh.

Jeg kjøpte turnringer til Lillemanns 3-årsdag på Riktige Leker. De kosta ca 130,- Han bruker de masse. :o)

Annonse

Gjest tør ikke

Så en søt liten reisetv på Chlas Olson til en veldig billig penge, bare noen hundrelapper.

Dessuten er det en god ide syns jeg, uten å ha lest noen av svarene du har fått :)

Tør aldri å spørre om slikt på DOL jeg, for her er det mest snusfornuftige foreldre som aldri gjør noen slike ufornuftige kjøp, he he!

Invester i en reiseTV med video, tror ikke du vil angre.

Nå får jeg sikkert masse kjeft her men det er praktisk. Her har vi en TV hver, dvs 4. Aldri noe krangel om hvilket program og dessuten kan vi være i fred på vårt eget rom, det er nemlig ganske folksomt her innimellom.

Vet ikke hvilke svar du har fått, jeg, orker ikke lese posteringene. Men en tv til 1000 lapen skal du vel ha temmelig flaks om du kommer over, du må nok legge til i hvertfall 500 til. Tv'er med innebygd video koster rundt 2500,- kroner. Det er såkalt "hotelltv".

Hva med en TV-stol for barn, el-keyboard eller et annet musikkinstrument (se http://www.musikkmarkedet.no/), ski, skøyter, snowracer (det har hun sikkert) eller et enkelt fotoapparat.

millymollymandy

En 4-åring skal ikke ha egen TV på rommet etter min mening. Det er vel meste for deres egen del at det kunne være kjekt? Hun er stor nok til å leke selv en stund på søndagsmorgenen, og lære at hun ikke trenger å buse inn til mor og far med en gqang hun våkner. Men samtidig kan jeg ikke fri meg fra å si at når en har småbarn får enn tåle å bli vekket, og en trenger ikke være seinere oppe og evt drikke mer alkohol enn at en tackler at minstemann kommer jumpende inn kl 07 på søndags morgen!

Småbarnsperioden varer kort - plutselig er det du som må dra 9-åringen ut av senga i stedet! Gi heller 4-åringen noe engasjerende å leke med, nye ski, skøyter e.l..

Hva skal en 4 åring med egen TV? Stakkars barn, sitte der alene og risikere å se på hva som helst! Stå heller opp med barnet ditt, eller ha et lite reisetv i ditt rom, så kan hun kose seg i sengen med dere, mens dere småsover.

Husk forresten at fjernsyn faktisk kan ta fyr hvis kontakten er tilkoblet. Jeg ville aldri hatt fjernsyn i barnas rom. Usosialt blir det og.

Hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...