Gå til innhold

Massiv portscanning eller ZoneAlarm bananas?

Anbefalte innlegg

Gjest metronom

Jeg har ADSL og de siste ukene har jeg hver eneste dag blitt utsatt for portscanning i hundretall. Eller ihvertfall melder ZoneAlarm om det.

Måtte gå tilbake til versjon 2.6, ettersom den nyeste versjonen av ZA var årsak til at jeg fikk masse tullball med både å sende og motta mail.

Pågår det virkelig såpass mye portscanning for tiden, eller er det ZA som har gått bananas hos meg?

Fortsetter under...

Portscanning er en ganske vanlig aktivitet. Det skal ikke mer til enn en fem-seks guttunger som lar en portscanner stå og scanne et bestemt subnett av IPer døgnet rundt før brannmuren vil bli *veldig* masete. I og med at det ikke er noe du kan gjøre med slike portscanninger, og de ikke i seg selv er farlige, så foreslår jeg at du bare slår av brannmurens advarsler om slike. Altså ikke slår av sperringen, men at du unngår å få beskjed om det hver gang det sperres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...