Gå til innhold

Mat til 30 personer

Anbefalte innlegg

Nå kom det et forslag fra siden her:

Send kokken ned for å kjøpe 15 pizzabunner (da har du litt i overkant) Så slenger du bare på pizzafyll - får man ikke bokser med sånt også? Lag litt ulike varianter.

Problemet med en slik løsning er at vi mest sannsynlig vil svi pizzaene. Kommer ikke til å huse på å ta dem ut av ovnen vettu.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lionn

43

• nanna

6

• SierDuDet

5

• Pappa Bjørn

5

Mest aktive i denne tråden

Her er en alternativ gryterett:

1 kg karbonadedeig el. kjøttdeig

Champignon

løk

1 beger rømme

1 boks oksehalesuppe (fåes i litt større matvareforrestninger)

rødvin

1 beger matfløte

Steik løk, champignon og kjøtt, tilsett alt det andre og la den putre i 1/2 times tid. Jevne med maizena hvis den er litt for flytende. Kjempeenkelt og godt! Serveres med ris. Denne oppskriften er beregna på 6-8 personer.

Den er nå overlevert "kokken".

Annonse

Problemet med en slik løsning er at vi mest sannsynlig vil svi pizzaene. Kommer ikke til å huse på å ta dem ut av ovnen vettu.

Da foreslår jeg å kjøpe inn 30 poser potetgull. Det kan umulig slå feil. Gjerne 30 sjokoladeplater også. Evt 30 Barnetimeposer.

Nytt forslag fra siden:

Ring Peppes og si at du skal ha fest med gjester som Wenche Myhre og Mick Jagger - og Se og Hør kommer for å lage reportasje.

Da får du sikkert billig pizza.

"Kokken" er hyret, men jeg må finne oppskrift til ham.

Server kald mat som kan tilbredes på forhånd:

Koldtbord- folk kan spise hva de vil-

Spekemat og rømmegrøt

Skalldyr

I tillegg til at det gjør vertskapets jobb lettere, er det sånn "sitte ved bordet og småspise mens man drikker alt for mye"-mat. Da er jo festsuksessen bankers!! :-)

Nytt forslag fra siden:

Ring Peppes og si at du skal ha fest med gjester som Wenche Myhre og Mick Jagger - og Se og Hør kommer for å lage reportasje.

Da får du sikkert billig pizza.

Den der siden din er i det kreative hjørnet i dag, skjønner jeg.

Annonse

Server kald mat som kan tilbredes på forhånd:

Koldtbord- folk kan spise hva de vil-

Spekemat og rømmegrøt

Skalldyr

I tillegg til at det gjør vertskapets jobb lettere, er det sånn "sitte ved bordet og småspise mens man drikker alt for mye"-mat. Da er jo festsuksessen bankers!! :-)

Ja, for man kan jo ikke ta sjansen på at de drikker for lite.

"Kokken" er hyret, men jeg må finne oppskrift til ham.

Han kan stå ute og grille spareribs, hvitløk & rosmarinmarinerte lammekoteletter, kanjakkmarinert entrecote, sitron og basilikummarinerte (Nb! vanlig basilikum)kyllingfiléter, burgere, løkpølser, dessert; bananer med sjokoladebiter og for spesielt interesserte; cosylanmarinert indrefilét og hasjkaker.

Kokken bærer selvsagt alt inn til gjestene.

Her har jeg større minus på kontoen enn det Mongstad har og er sulten, for ikke å snakke om fysen!!! da må selvfølgelig alle komme med de lekreste ideer og oppskrifter.

Er ikke blandt de 30 som er invitert heller jeg......................*snufs*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...