Gå til innhold

Mat til 30 personer

Anbefalte innlegg

Ikke verdens mest spennende mat, men greit å lage til så mange. Hvis du har god salat og ris så skulle det vel gå greit. Jeg hadde gått for den, men hadde sørget for at det var rikelig med drikke da.

Men det har de sikkert med selv.

Ps.En kollega som fylte 40 år sidt helg laget av poser til 40 stk., og hun steikte skikkelig biffkjøtt for å ha oppi.

Men det viste seg at hvis man skal lage av mange poser så skal vannmengden reduseres. Hvis det f.eks skal være 7 dl. i hver, må du gå ned på vannmengden. Hun serverte nesten suppe sa hun.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lionn

43

• nanna

6

• SierDuDet

5

• Pappa Bjørn

5

Mest aktive i denne tråden

Han kan stå ute og grille spareribs, hvitløk & rosmarinmarinerte lammekoteletter, kanjakkmarinert entrecote, sitron og basilikummarinerte (Nb! vanlig basilikum)kyllingfiléter, burgere, løkpølser, dessert; bananer med sjokoladebiter og for spesielt interesserte; cosylanmarinert indrefilét og hasjkaker.

Kokken bærer selvsagt alt inn til gjestene.

For meg hadde det holdt med de hasjkakene.

Men vi har nå bestemt oss for å bestille pizza fra en pizzasjappe som kjører dem til oss. Minst mulig pes for alle.

Her har jeg større minus på kontoen enn det Mongstad har og er sulten, for ikke å snakke om fysen!!! da må selvfølgelig alle komme med de lekreste ideer og oppskrifter.

Er ikke blandt de 30 som er invitert heller jeg......................*snufs*

Nei, det er du ikke. Men jeg blir ikke direkte fornærmet om du kommer.

Ikke verdens mest spennende mat, men greit å lage til så mange. Hvis du har god salat og ris så skulle det vel gå greit. Jeg hadde gått for den, men hadde sørget for at det var rikelig med drikke da.

Men det har de sikkert med selv.

Ps.En kollega som fylte 40 år sidt helg laget av poser til 40 stk., og hun steikte skikkelig biffkjøtt for å ha oppi.

Men det viste seg at hvis man skal lage av mange poser så skal vannmengden reduseres. Hvis det f.eks skal være 7 dl. i hver, må du gå ned på vannmengden. Hun serverte nesten suppe sa hun.

Vurderte sånt posestyr. Men så kom jeg plutselig på at noen av gjestene har glutenallergi og da duger jo ikke det.

Har derfor bestilt pizza hos en sjappe som kunne levere glutenfrie også.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Her har jeg større minus på kontoen enn det Mongstad har og er sulten, for ikke å snakke om fysen!!! da må selvfølgelig alle komme med de lekreste ideer og oppskrifter.

Er ikke blandt de 30 som er invitert heller jeg......................*snufs*

Du kan sikkert komme og få skrelle og kutte opp kålrot.

Jeg skrelte 20 kg en gang til 30 personer, jeg trakk korteste strået dah...

Nei, det er du ikke. Men jeg blir ikke direkte fornærmet om du kommer.

Skal jeg ta med noe? Noen servietter? Fløte til kaffen? Må nesten være et eller annet jeg fremdeles har i huset. Tror kanskje jeg har en rull med toalettpapir igjen..............* L*

Du kan sikkert komme og få skrelle og kutte opp kålrot.

Jeg skrelte 20 kg en gang til 30 personer, jeg trakk korteste strået dah...

Mmmmmm kålrot hadde vært godt. kanskje jeg må i butikken og rappe en kålrot i morgen? Eller 0-kontant som det heter??

Annonse

Gryterett er for lengst forkastet.

Da likte jeg Conan sitt forslag.

Tacoforslaget til Saara er selvsagt elendig da verken du eller kokken har lyst til å rive flere kg ost, og pølseforslaget nedenfor var regelrett patetisk.

Jeg likte for øvrig forslaget om å ringe Peppes.

Mitt forslag er også en gryterett, men en skikkelig god en, laget fra grunnen av med gode råvarer.

Er du interessert, så henter jeg oppskriftsboka mi. Vil du ha ungarsk gulasj (rød farge på gryten) eller russisk Stroganoff (sennepsgul farge på gryteretten)...?

Til så mange personer kreves det en god del råvarer, så det kan bli dyrt...Så si i fra om du vil ha oppskrift.

Da likte jeg Conan sitt forslag.

Tacoforslaget til Saara er selvsagt elendig da verken du eller kokken har lyst til å rive flere kg ost, og pølseforslaget nedenfor var regelrett patetisk.

Jeg likte for øvrig forslaget om å ringe Peppes.

Å rive flere kilo ost hadde neppe blitt noe problem. Man har da kjøkkenmaskin.

Men selvsagt endte vi opp med å ringe Peppes (dvs. en konkurrent) og fikk en grei pris på 10 pizza.

Mitt forslag er også en gryterett, men en skikkelig god en, laget fra grunnen av med gode råvarer.

Er du interessert, så henter jeg oppskriftsboka mi. Vil du ha ungarsk gulasj (rød farge på gryten) eller russisk Stroganoff (sennepsgul farge på gryteretten)...?

Til så mange personer kreves det en god del råvarer, så det kan bli dyrt...Så si i fra om du vil ha oppskrift.

Tidligere i dag hadde jeg vært interessert i oppskrift, men ikke nå lenger.

Vi ringer og bestiller pizza.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...