Gjest Mamma vil så gjerne Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Kan noen gi meg en oppskrift på dette med teskjeer??? Vi har endelig fått WIndows XP og CD brenner og minn sønn på 11 ivrer etter å brenne ivei. Hvor kan jeg gå og hva må jeg laste ned? Koster det noe (uten om tellerskrittene da)? Fint hvis noen orker å hjelpe oss.Hilsen mammen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Nå er det jo selvfølgelig ikke lovlig å laste ned musikk du ikke har noen rettigheter til, fy fy. Men for dem som trosser loven finnes det mange programmer for å laste nes musikk. Kazaa er vel en av de bedre for det. Så er det bare å bruke nero (eller det brenneprogrammet dere måtte ha) for å brenne cd'er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-438175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Last ned kazaalite. http://www.kazaalite.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-438195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma vil så gjerne Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Nå er det jo selvfølgelig ikke lovlig å laste ned musikk du ikke har noen rettigheter til, fy fy. Men for dem som trosser loven finnes det mange programmer for å laste nes musikk. Kazaa er vel en av de bedre for det. Så er det bare å bruke nero (eller det brenneprogrammet dere måtte ha) for å brenne cd'er. Dette får jeg ikke helt til - pls kan noen gi meg med teskjeer??? Jeg har klart å laste ned fra Kazaa og sitter nå med 4 filer som heter Kazaa lite - Kazalite v200 - kazaalite (m/glidelås) og en Kazalite default folder. Hvordan skal jeg gjøre videre - hvordan får jeg lastet ned - og hvordan får jeg dem til å spille??? Brenne får jeg heller komme tilbake til det blir for avansert i første omgang. Kan noen ta det punkt for punkt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-438514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pc'en er alt for meg Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 for det første... kazaa er et dritt program og har bare med seg virus... så jeg anbefaler at du bare sletter alt det du har om kazaa.. og laster ned et program jeg altid har brukt til å laste ned musikk, winmx, det finner du på... http://www.winmx.com Bruksanvisning: Nedlastning:gå på siden www.winmx.com og klikk på linken "click here to download". når du har gjort det får du opp plere linker som ser helt like ut (det er vanligvis 6 like),vel, det er de også, velg en av dem. når du gjør det kommer det opp ett vindu hvor du har valgene "opne" "lagre" og "avbryt". der velger du lagre. der vil den fåreslå å lagre den i mine dokumenter, gjør det enkelt å lagre den der...du kan jo selvfølgelig lagre den andre steder...og så klikker du på lagre. da kommer det opp er nytt vindu hvor du kan se at den laster ned... bare la den gå ferdig... nå har du lastet den ned.. Installering: opne fila du lastet ned, det er bare en. åpne den ene fila.. da vil du få opp instalerings programmet. i det første vinduet er bare et velkommen vindu, men du trenger egentlig ikke å lese noe i det hele tatt, bare klikk på "next".derretter "yes, i accept this agreement". neste vindu spør han om hvor han skal instalere det, han har allerede foreslot c:\program filer\winmx. det er også like greit at det er der, så du kan bare velge "next". og på neste vindu velger du "accept agreement"..VIKTIG: fra nå av og utåver er det veldig viktig at du er koblet til internett...i neste vindu velger du bare "next". i neste vindu skal du skrive inn noe, det er brukernavnet ditt. der kan du bare skrive inn noe, f.eks. lkdsf386 eller arne55..og når du har gjort det velger du "next". i neste vindu klikker du bare i sirkelen ved europa og klikker "next". neste vindu spør han hvor han skal legge all den musikken han laster ned, i windows xp er det veldig greit for da velger han katalogen "min musikk" som er inni "mine dokumenter" mappa, så bare klikk "next" der å. neste vindu kan du også bare trykke "next" uten å gjøre noen forandring... i neste vindu trykker du også bare på "next". neste vindu kan du også bare trykke på "next". egentlig kan du bare trykke "next" på alle vinduene som gjennstår (det er 3 - 5 sider). når du kommer til er nyt, stort og anderledes vindu.. uten noen "next"'er men mye annet rart har du instalert det.. bruking: det vinduet du nå har oppe er programmet winmx.. det er en liter rute der som heter "connection status" der vil det med en gang blinke gult, det betyr at han prøver å finne serveren til winmx. når den er grønn betyr det at den har funnet serveren. når den er rød betyr det at den ikke kan eller ikke "vil" finne serveren.. det vil si at hvis du ikke er koblet til internett, lyser den rødt, eller hvis du klikker på "disconnect" har du bedt han om å ikke prøve å finne serveren. øverst i prugrammet vil du finne masse forskeldige knapper å trykke på, men det er bare 3 du trenger, "shared files" (den lille mappa), "search" (forstørelses glasset) og "transfers" (de to kryssende pilene). klikk på "shared files" og dobbelt klikk på den nye linja du får opp. der vil alt du lasterned havne....klikk på "search". det er her du skal søke etter musikk. du ser at det er 2 ruter som du kan skrive inn noe. den overste er artistens navn, og den under er låtas navn. når du har skrivi noe inn trykker du bare på enter, og etter hvært vil du få opp masse muligheter (noen norske sanger er vanskelige aa finne). når søker vill du få opp veldig mye info. om hver låt, men får at detter ikke skal blir for lankt sier jeg bare at jo mere grønt jo raskere, jo mere rødt jo tregere. når du finner en sang du vil ha dobbelt klikker du på den. du spretter du automatisk over till et helt nytt og uskjent vindu.. du er nå i vinduet "transfers" det er her du kan så hva du laster ned eller hva andre laster ned fra deg. du kan se at vinduet er delt i to, den øverste er hva du laster ned fra noen andre, og den nederste er da hva andre laster ned fra deg. det er forskelige "moduser" som sangen din kan være i. er sangen din lilla i "transfers" vinduet er den i kø hos han du vil laste ned i fra. er den gul betyr det at den prøver å få kontakt med han du prøver å laste ned i fra. er den grønn betyr det at den holder på å laste ned... du har nå godt igjennom mitt lille lynkurs i WinMx.... p.s. har du noen flere spørsmål kan du bare sende dem direkte til men e-mail, som er [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-438966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 for det første... kazaa er et dritt program og har bare med seg virus... så jeg anbefaler at du bare sletter alt det du har om kazaa.. og laster ned et program jeg altid har brukt til å laste ned musikk, winmx, det finner du på... http://www.winmx.com Bruksanvisning: Nedlastning:gå på siden www.winmx.com og klikk på linken "click here to download". når du har gjort det får du opp plere linker som ser helt like ut (det er vanligvis 6 like),vel, det er de også, velg en av dem. når du gjør det kommer det opp ett vindu hvor du har valgene "opne" "lagre" og "avbryt". der velger du lagre. der vil den fåreslå å lagre den i mine dokumenter, gjør det enkelt å lagre den der...du kan jo selvfølgelig lagre den andre steder...og så klikker du på lagre. da kommer det opp er nytt vindu hvor du kan se at den laster ned... bare la den gå ferdig... nå har du lastet den ned.. Installering: opne fila du lastet ned, det er bare en. åpne den ene fila.. da vil du få opp instalerings programmet. i det første vinduet er bare et velkommen vindu, men du trenger egentlig ikke å lese noe i det hele tatt, bare klikk på "next".derretter "yes, i accept this agreement". neste vindu spør han om hvor han skal instalere det, han har allerede foreslot c:\program filer\winmx. det er også like greit at det er der, så du kan bare velge "next". og på neste vindu velger du "accept agreement"..VIKTIG: fra nå av og utåver er det veldig viktig at du er koblet til internett...i neste vindu velger du bare "next". i neste vindu skal du skrive inn noe, det er brukernavnet ditt. der kan du bare skrive inn noe, f.eks. lkdsf386 eller arne55..og når du har gjort det velger du "next". i neste vindu klikker du bare i sirkelen ved europa og klikker "next". neste vindu spør han hvor han skal legge all den musikken han laster ned, i windows xp er det veldig greit for da velger han katalogen "min musikk" som er inni "mine dokumenter" mappa, så bare klikk "next" der å. neste vindu kan du også bare trykke "next" uten å gjøre noen forandring... i neste vindu trykker du også bare på "next". neste vindu kan du også bare trykke på "next". egentlig kan du bare trykke "next" på alle vinduene som gjennstår (det er 3 - 5 sider). når du kommer til er nyt, stort og anderledes vindu.. uten noen "next"'er men mye annet rart har du instalert det.. bruking: det vinduet du nå har oppe er programmet winmx.. det er en liter rute der som heter "connection status" der vil det med en gang blinke gult, det betyr at han prøver å finne serveren til winmx. når den er grønn betyr det at den har funnet serveren. når den er rød betyr det at den ikke kan eller ikke "vil" finne serveren.. det vil si at hvis du ikke er koblet til internett, lyser den rødt, eller hvis du klikker på "disconnect" har du bedt han om å ikke prøve å finne serveren. øverst i prugrammet vil du finne masse forskeldige knapper å trykke på, men det er bare 3 du trenger, "shared files" (den lille mappa), "search" (forstørelses glasset) og "transfers" (de to kryssende pilene). klikk på "shared files" og dobbelt klikk på den nye linja du får opp. der vil alt du lasterned havne....klikk på "search". det er her du skal søke etter musikk. du ser at det er 2 ruter som du kan skrive inn noe. den overste er artistens navn, og den under er låtas navn. når du har skrivi noe inn trykker du bare på enter, og etter hvært vil du få opp masse muligheter (noen norske sanger er vanskelige aa finne). når søker vill du få opp veldig mye info. om hver låt, men får at detter ikke skal blir for lankt sier jeg bare at jo mere grønt jo raskere, jo mere rødt jo tregere. når du finner en sang du vil ha dobbelt klikker du på den. du spretter du automatisk over till et helt nytt og uskjent vindu.. du er nå i vinduet "transfers" det er her du kan så hva du laster ned eller hva andre laster ned fra deg. du kan se at vinduet er delt i to, den øverste er hva du laster ned fra noen andre, og den nederste er da hva andre laster ned fra deg. det er forskelige "moduser" som sangen din kan være i. er sangen din lilla i "transfers" vinduet er den i kø hos han du vil laste ned i fra. er den gul betyr det at den prøver å få kontakt med han du prøver å laste ned i fra. er den grønn betyr det at den holder på å laste ned... du har nå godt igjennom mitt lille lynkurs i WinMx.... p.s. har du noen flere spørsmål kan du bare sende dem direkte til men e-mail, som er [email protected] Du har visst ikke fått med deg forskjellen mellom Kazaa og KazaaLite. KazaaLite inneholder ikke spyware. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-439030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Dette får jeg ikke helt til - pls kan noen gi meg med teskjeer??? Jeg har klart å laste ned fra Kazaa og sitter nå med 4 filer som heter Kazaa lite - Kazalite v200 - kazaalite (m/glidelås) og en Kazalite default folder. Hvordan skal jeg gjøre videre - hvordan får jeg lastet ned - og hvordan får jeg dem til å spille??? Brenne får jeg heller komme tilbake til det blir for avansert i første omgang. Kan noen ta det punkt for punkt? Når du har lastet ned denne fine mappen med glidelås, dobbeltklikker du på denne slik at den åpnes. Merk filene og kopier dem. Velg en mappe på hardisken der du bruker å ha installeringsprogrammer, lag deg en om du ikke har en fra før. Høyreklikk og velg lim inn. Der ligger en tekstfil som forklarer åssen du gjør det. Først åpner du folderen som heter "first stage", og kjører installasjonsprogrammet derfra. Etterpå åpner du folderen "second stage". Dra filen som heter "kazaa" eller "kazaa.exe" over i folderen det står "kazaa default folder quick access" på, og svar ja på spørsmålet som popper opp. Deretter høyreklikker du på filen "hosts" og velger "kopier". Hvis du har Windows 95/98/Me gå til folderen c:\windows\ og velg "lim inn" Dersom du har Windows Xp/2000 gå til folderen c:\windows\system32\drivers\etc\ og velg lim inn. Svar ja på spørsmål. Tata, finished! Nå er det bare å gå på startmenyen - programmer - kazaalite og starte opp. Gå på søk, trykk "audio" og skriv inn artistnavn eller sangnavn. Eller begge deler. For å spille av filene anbefaler jeg winamp, lastes ned og installeres enkelt og med få tastetrykk fra http://www.winamp.com , men det er også mulig å bruke windows innebygde mediaspiller. For å finne filene du har lastet ned går på du startmenyen - programmer - kazaalite - og velg "my shared folder" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-439580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 for det første... kazaa er et dritt program og har bare med seg virus... så jeg anbefaler at du bare sletter alt det du har om kazaa.. og laster ned et program jeg altid har brukt til å laste ned musikk, winmx, det finner du på... http://www.winmx.com Bruksanvisning: Nedlastning:gå på siden www.winmx.com og klikk på linken "click here to download". når du har gjort det får du opp plere linker som ser helt like ut (det er vanligvis 6 like),vel, det er de også, velg en av dem. når du gjør det kommer det opp ett vindu hvor du har valgene "opne" "lagre" og "avbryt". der velger du lagre. der vil den fåreslå å lagre den i mine dokumenter, gjør det enkelt å lagre den der...du kan jo selvfølgelig lagre den andre steder...og så klikker du på lagre. da kommer det opp er nytt vindu hvor du kan se at den laster ned... bare la den gå ferdig... nå har du lastet den ned.. Installering: opne fila du lastet ned, det er bare en. åpne den ene fila.. da vil du få opp instalerings programmet. i det første vinduet er bare et velkommen vindu, men du trenger egentlig ikke å lese noe i det hele tatt, bare klikk på "next".derretter "yes, i accept this agreement". neste vindu spør han om hvor han skal instalere det, han har allerede foreslot c:\program filer\winmx. det er også like greit at det er der, så du kan bare velge "next". og på neste vindu velger du "accept agreement"..VIKTIG: fra nå av og utåver er det veldig viktig at du er koblet til internett...i neste vindu velger du bare "next". i neste vindu skal du skrive inn noe, det er brukernavnet ditt. der kan du bare skrive inn noe, f.eks. lkdsf386 eller arne55..og når du har gjort det velger du "next". i neste vindu klikker du bare i sirkelen ved europa og klikker "next". neste vindu spør han hvor han skal legge all den musikken han laster ned, i windows xp er det veldig greit for da velger han katalogen "min musikk" som er inni "mine dokumenter" mappa, så bare klikk "next" der å. neste vindu kan du også bare trykke "next" uten å gjøre noen forandring... i neste vindu trykker du også bare på "next". neste vindu kan du også bare trykke på "next". egentlig kan du bare trykke "next" på alle vinduene som gjennstår (det er 3 - 5 sider). når du kommer til er nyt, stort og anderledes vindu.. uten noen "next"'er men mye annet rart har du instalert det.. bruking: det vinduet du nå har oppe er programmet winmx.. det er en liter rute der som heter "connection status" der vil det med en gang blinke gult, det betyr at han prøver å finne serveren til winmx. når den er grønn betyr det at den har funnet serveren. når den er rød betyr det at den ikke kan eller ikke "vil" finne serveren.. det vil si at hvis du ikke er koblet til internett, lyser den rødt, eller hvis du klikker på "disconnect" har du bedt han om å ikke prøve å finne serveren. øverst i prugrammet vil du finne masse forskeldige knapper å trykke på, men det er bare 3 du trenger, "shared files" (den lille mappa), "search" (forstørelses glasset) og "transfers" (de to kryssende pilene). klikk på "shared files" og dobbelt klikk på den nye linja du får opp. der vil alt du lasterned havne....klikk på "search". det er her du skal søke etter musikk. du ser at det er 2 ruter som du kan skrive inn noe. den overste er artistens navn, og den under er låtas navn. når du har skrivi noe inn trykker du bare på enter, og etter hvært vil du få opp masse muligheter (noen norske sanger er vanskelige aa finne). når søker vill du få opp veldig mye info. om hver låt, men får at detter ikke skal blir for lankt sier jeg bare at jo mere grønt jo raskere, jo mere rødt jo tregere. når du finner en sang du vil ha dobbelt klikker du på den. du spretter du automatisk over till et helt nytt og uskjent vindu.. du er nå i vinduet "transfers" det er her du kan så hva du laster ned eller hva andre laster ned fra deg. du kan se at vinduet er delt i to, den øverste er hva du laster ned fra noen andre, og den nederste er da hva andre laster ned fra deg. det er forskelige "moduser" som sangen din kan være i. er sangen din lilla i "transfers" vinduet er den i kø hos han du vil laste ned i fra. er den gul betyr det at den prøver å få kontakt med han du prøver å laste ned i fra. er den grønn betyr det at den holder på å laste ned... du har nå godt igjennom mitt lille lynkurs i WinMx.... p.s. har du noen flere spørsmål kan du bare sende dem direkte til men e-mail, som er [email protected] Tull og tøys, dette er da gammelt (utgått) nytt. De nye kazaa-versjonene kommer med eget virus-filter (et lite antivirusprogram) som oppdateres jevnlig. En vettug bruker hjelper også på. Dessuten er det fullstendig idiotisk å kjøre windows uten antivirus nå til dags. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-439637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma vil så gjerne Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Når du har lastet ned denne fine mappen med glidelås, dobbeltklikker du på denne slik at den åpnes. Merk filene og kopier dem. Velg en mappe på hardisken der du bruker å ha installeringsprogrammer, lag deg en om du ikke har en fra før. Høyreklikk og velg lim inn. Der ligger en tekstfil som forklarer åssen du gjør det. Først åpner du folderen som heter "first stage", og kjører installasjonsprogrammet derfra. Etterpå åpner du folderen "second stage". Dra filen som heter "kazaa" eller "kazaa.exe" over i folderen det står "kazaa default folder quick access" på, og svar ja på spørsmålet som popper opp. Deretter høyreklikker du på filen "hosts" og velger "kopier". Hvis du har Windows 95/98/Me gå til folderen c:\windows\ og velg "lim inn" Dersom du har Windows Xp/2000 gå til folderen c:\windows\system32\drivers\etc\ og velg lim inn. Svar ja på spørsmål. Tata, finished! Nå er det bare å gå på startmenyen - programmer - kazaalite og starte opp. Gå på søk, trykk "audio" og skriv inn artistnavn eller sangnavn. Eller begge deler. For å spille av filene anbefaler jeg winamp, lastes ned og installeres enkelt og med få tastetrykk fra http://www.winamp.com , men det er også mulig å bruke windows innebygde mediaspiller. For å finne filene du har lastet ned går på du startmenyen - programmer - kazaalite - og velg "my shared folder" Tusen takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81900-laste-ned-musikkfiler/#findComment-440183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.