fransa Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg er sykepl.student,og arbeider 50% stilling. Jeg har hatt endel leddproblemer og har fått diagnosen leddgikt. Jeg er ofte veldig sliten.Kan jeg forsette studiene og være sykem. i perioder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81902-m%C3%A5-jeg-v%C3%A6re-sykmeldt-kan-jeg-da-forsette-utdanning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Utgangspunktet er at HELTIDS-studenter ikke får sykepenger. Derom du er deltidsstudent og dels yrkesaktiv ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skulle få sykepenger. Dersom du er deltidsstudent og ikke jobber ved siden har du ikke rett på sykepenger - men du kan ha rett på rehabiliteringspenger når du har vert syk ett år. Studenter uten rett til sykepenger og som har en varig og alvorlig sykdom får rett til rehab.penger etter 5 mndr, tilsvarende perioden med sykestipend fra lånekassen. Legens vurderinger og vurderingene til trygdekontorets saksbehandler avgjør om du kan få sykepenger på bakgrunn av deltidsjobben selv om du er heltidsstudent (vurderingen blir f.eks om studiene er så lette at de ikke kan sammenlignes med jobben din). "Periodevis sykmelding" vil jeg fraråde i et slikt tilfelle, fordi hver enkelt sykmeldingsperiode (dvs når du blir sykmeldt på nytt etter først å ha vert frisk en stund) vurderes for seg når man skal avgjøre hvilken inntektssituasjon du er i på sykmeldingstidspunktet. Det er derfor viktig at du passer på å ikke lure deg selv ved å trappe ned arbeidsinnsatsen pga sykdom uten å få kompensert for det i form av en eller annen stønad fra folketrygden. Les mer på trygdehjelpen.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81902-m%C3%A5-jeg-v%C3%A6re-sykmeldt-kan-jeg-da-forsette-utdanning/#findComment-438522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.