Gå til innhold

Friterer du i kjele eller frityrkoker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tigertrollet skrev (På 15.11.2002 den 19.22):

Jeg friterer ikke.

Men en frityrkoker tar seg sikkert fint ut i kjøkkenmaskinsamlingen -mellom espressomaskinen og krumkakejernet:)

Ikkesant? ;-) Det var jo det jeg tenkte :o)

Men jeg friterer mye (eller skal ihvertfall begynne med det..)

Jeg kjøpte nemlig en 30pk med vårruller i Sverige som ikke skal stekes i ovnen...det så jeg jo ikke der og da selvfølgelig...

spirito skrev (På 15.11.2002 den 19.29):

Ikkesant? ;-) Det var jo det jeg tenkte :o)

Men jeg friterer mye (eller skal ihvertfall begynne med det..)

Jeg kjøpte nemlig en 30pk med vårruller i Sverige som ikke skal stekes i ovnen...det så jeg jo ikke der og da selvfølgelig...

Bodde et sted hvor vi brukte frityrkoker mye og det var MYE bedre enn i kjele. Bare så det er sagt.

Foruten det, så er jeg mer opptatt av det estetiske:o)

tigertrollet skrev (På 15.11.2002 den 19.33):

Bodde et sted hvor vi brukte frityrkoker mye og det var MYE bedre enn i kjele. Bare så det er sagt.

Foruten det, så er jeg mer opptatt av det estetiske:o)

Men hva er egentlig forskjellen?

Det koker jo i olje uansett?

spirito skrev (På 15.11.2002 den 19.35):

Men hva er egentlig forskjellen?

Det koker jo i olje uansett?

Ha'kke peiling!

Men i fritøsen står den jo bare i oljen fra gang til gang og er klar til bruk. Blir det ikke mindre griseri av sånt da?

Annonse

Vi bruker frityrkoker, vi har en DeLonghi Rotofriteuse. Den er utrolig lettvint å rengjøre og trenger bare 1/4 så mye olje som man har i en vanlig frityrgryte. Frityrkokere kan jo brukes til så mye godt: pommes frites, løkringer, kyllingvinger, chicken nuggets, hjemmelaget fish and chips osv osv.

Tornerose skrev (På 15.11.2002 den 20.30):

Vi bruker frityrkoker, vi har en DeLonghi Rotofriteuse. Den er utrolig lettvint å rengjøre og trenger bare 1/4 så mye olje som man har i en vanlig frityrgryte. Frityrkokere kan jo brukes til så mye godt: pommes frites, løkringer, kyllingvinger, chicken nuggets, hjemmelaget fish and chips osv osv.

*Noterer frityrkoker på ønskelisten*

Annonse

En frityrgryte (som vi bruker) er mer renslig. Oljen er i fra gang til gang og kan brukes flere ganger. Som andre har nevnt her er det mye digg man kan fritere. Sunnhetsgraden gidder vi ikke diskutere! :-)

Men jeg vil anbefale mais-olje (eller solsikkeolje), den tåler høyere temperaturer enn olivenolje... Og er sunnere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...