Gå til innhold

Betale full skatt som student?

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleierstudent og har ekstrajobb som servitør ved siden av studiene. Dette utgjør en ca 40% stilling. Det som forundrer meg litt er at jeg må betale 36% skatt til tross for at jeg er student og bare har denne ene jobben! Kan dette stemme? Får jeg evt tilbake på skatten til neste år?

Kan tilslutt nevne at jeg er flink til å spare og har spart jevnt og trutt i snart 15 år. Det er ikke snakk om en formue, men kan penger på sparekonto ha innvirkning på hvor mye skatt du må betale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82027-betale-full-skatt-som-student/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, du må troppe opp på likningskontoret og si ifra hva du faktisk kommer til å tjene.

Jeg fikk utdelt 36%, gikk til likningskontoret og sa at jeg kom til å tjene rundt 40.000.

Da fikk jeg et nytt kort med 10%.

Men du, det er ikke krise. Når skatteoppgjøret kommer ser de at du har betalt for mye, også får du igjen masse på skatten.

Slapp av :o)

Hvis du greier deg på den inntekten er det jo deilig å få masse penger i sommerferien!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...