Gå til innhold

Fortvilet......

Anbefalte innlegg

Jeg fikk diagnose fibromyalgi i febr.2000 og legen min sykemeldte meg 100% frem til april 2000 fordi jeg var så sliten i kroppen.Jeg gikk

tilbake til min jobb på et hektisk ordrekontor men i en 50% stilling. Etter 1 år med 50% sykemelding, 50% arbeid gikk jeg over til 50% rehabiliteringspenger,50% arbeide men i juni i år klarte jeg ikke mere og var psykisk og fysisk utbrent og sa opp jobben min og fikk innvilget 100% rehabititeringspenger. Jeg har en sønn på 12 år som har Aspergers syndrom (autisme) og alt det som kreves ekstra i forhold til han sliter også. Hva gjør jeg når jeg skal gå over til attføring. Jeg vet at jeg ikke greier 100% jobb igjen men hvordan forholder dette seg når det gjelder yrkesrettet attføring. Jeg har dager hvor hele kroppen verker så mye at jeg bare må ta paralgin forte og la alt skure og gå. Jeg klarer ikke å gå gjennom en omskolering på heltid. Hjelp......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82068-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det du må gjøre er å få inn i handlingsplanen for attføring at den skal gjennomføres på dine helsemessige premisser og føre frem til et yrke du kan klare TIL TROSS FOR dine helsemessige problemer.

Det kan være vanskelig å få gjennomslag for attføring på mindre enn 50%, så jeg anbefaler at du sammen med legen og Aetat setter et MÅL for atføringen, og sammen finner ut hva som må til for at du skal nå dette målet. F.eks kan skolegang foregå på 50%. Du vil da bruke lengre tid enn vanlig studieprogresjon. Eller du kan være i arbeidstrening der man tar en gradvis opptrapping - gjerne over lang tid.

Hensikten med attføring er jo at du skal få hjelp til å finne en egnet jobb - og ettersom du får attføring fordi du har en sykdom så SKAL man selvsagt ta hensyn til sykdommen ved planlegging av tiltak.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82068-fortvilet/#findComment-439747
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...