Gå til innhold

Hvordan lager jeg yoghurt-is?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

millymollymandy

Yoghurten er helt grei å spise i minst en uke ennå! Den blir bare mer syrlig etter hvert.

Men, hvis du skal lage "ordentlig" is gjør du slik:

Visp eggeplommer og sukker til tykk eggedosis. Visp kremfløte stiv, og tilsett litt sukker og vaniljesukker (om ønskelig). Tilsett yoghurten og bland den lett inn. Vend eggedosisen inn i blandingen (med slikkepott). Hell i form og sett i frysen.

Rør med jevne mellomrom i isen - helt til den er stivfrosset. Ellers vil eggedosisen legge seg på bunnen.

Denne isen blir knallgod!

Du kan variere den med tilsetting av kakaopulver, friske bær eller syltetøy.

Yoghurten er helt grei å spise i minst en uke ennå! Den blir bare mer syrlig etter hvert.

Men, hvis du skal lage "ordentlig" is gjør du slik:

Visp eggeplommer og sukker til tykk eggedosis. Visp kremfløte stiv, og tilsett litt sukker og vaniljesukker (om ønskelig). Tilsett yoghurten og bland den lett inn. Vend eggedosisen inn i blandingen (med slikkepott). Hell i form og sett i frysen.

Rør med jevne mellomrom i isen - helt til den er stivfrosset. Ellers vil eggedosisen legge seg på bunnen.

Denne isen blir knallgod!

Du kan variere den med tilsetting av kakaopulver, friske bær eller syltetøy.

Tusen takk for oppskriften!

Denne så langt bedre ut enn den oppskriften jeg fant hos Tine :o)

Mmmh, da må jeg ut og kjøpe fløte imorgen..øh..på mandag :o)

Annonse

Alt passer til vaniljeis!

Noe annet som er godt dersom du har en sånn mikser er å lage bananmilkshake. Ta masse vaniljeis, noen bananer, la det gå i mikseren, og tilsett litt melk om du vil tynne ut litt.

Ekstremt godt! :)

Oh, mmmh :o)

Jeg pleier å lage smoothies av frosne jordbær og bananer. Godt med bringebær også :-)

Bananer kan brukes til så mangt ;-)

Oh, mmmh :o)

Jeg pleier å lage smoothies av frosne jordbær og bananer. Godt med bringebær også :-)

Bananer kan brukes til så mangt ;-)

Ja, bananer kan nok brukes til så mangt, men forskjellen på meg og deg er at mitt bananforbruk begrenses til noe jeg putter inn i munnen når jeg er sulten:)

Ja, bananer kan nok brukes til så mangt, men forskjellen på meg og deg er at mitt bananforbruk begrenses til noe jeg putter inn i munnen når jeg er sulten:)

Da er vi like. Jeg putter også bananene bare i munnen.

Herlighet, bananer er da alt for små og myke til noe annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...