Gå til innhold

Til alle som svarte meg på innlegget "Om bestevenner og faddere"

Anbefalte innlegg

Gjest Bestevenninnen

Overraskende stor respons og lange innlegg! :-)

Takker alle som har svart meg med sine tanker og meninger.Jeg vil blant annet få si at dette har vært utrolig lærerrikt!

En liten konklusjon er at menn er 'enklere" enn mange kvinner.Hvorfor gå over bekken etter vann? Av mange innlegg,da fra kvinner/jenter,måtte jeg virkelig lese over flere ganger,før jeg egentlig fikk inn meningene dems.Hvorfor skal man gå oppover,nedover,rundt over osv Merkelig forklaringsmåte,men dog,jeg regner med dere skjønner hvor jeg vil..?

Menn sier det rett ut,ferdig med det.Det liker jeg.

Hvorfor skal man gjøre alt så komplisert?

Mange har svart meg i innlegget bla: det er sikkert mannen hennes som har sterkest meninger på dette her.Ettersom vi er bestevenner,så har hun kommet til å sagt det,hvist tilfelle.

Det er er vanskelig å diskutere noe og noen,når bare jeg kjenner henne,og vet hvordan hun er....

Slik som jeg ser,og har lest ut fra innlegg,så er det å være personlig kristen,noe som bare er i ordene.Den følelsen jeg sitter igjen av hos mange (ikke alle!),er at det kansje er litt pent utad å være en personlig kristen.Man røyker,man drikker,man har sex før ekteskap,man har barn før man er gift.Man sender e-mail,sms og brev med groteskt innhold... Dette er ikke den kristendommen jeg har lært.Enten er man,eller så er man ikke.

Det er så utrolig mye jeg skulle ha ytret,og spurt om,men det tar sånn tid,og det har jeg så lite av ;o) Men interresangt,-det har det vært.

Følelsen jeg sitter igjen med ovenfor henne,er rett og slett at jeg ikke var bra nok,heller ikke for henne.

Vi kjenner hverandre så _utrolig_ godt,og har opplevd så mye sammen på godt og vondt.Jeg vet hvilket liv hun har levd,og hun vet hvilket liv jeg har levd.Har noen utad,som ikke har kjent oss,skulle pekt ut hvem av oss som har vært,og er kristen,har de ikke pekt på henne....

Bla,bla,bla...Jeg kunne ha skrevet til jeg ble grønn i trynet! Men nå stopper jeg..tror jeg.

Takk alle sammen for deres bidrag!

Fortsetter under...

"Den kristendommen jeg har lært"... er du sikker på at den kristendommen du har lært er den riktige da? Og tror du at man må være feilfri for å være kristen? Kristne er mennesker i dagens samfunn som alle andre, med både de mangler og kvaliteter som hersker ellers.

Jeg er kristen, men jeg er også "bare meg". med en gang du er kristen, så tror folk automatisk at du er "sånn og sånn og sånn" osv... Som sagt før: det finnes like mange forskjellig kristne som det finnes kristne. Akkurat som det finnes like mange forskjellige nordmenn som det finnes nordmenn. Ikke to er helt

like, men det er da også godt...

Lykke til videre :)

Foressten så gleder jeg meg vilt til å bli"tante" til min venninnes barn (som er på vei). Om jeg blir fadder eller ikke har ingenting og bety. Mest sannsynlig blir jeg ikke deg.

"Den kristendommen jeg har lært"... er du sikker på at den kristendommen du har lært er den riktige da? Og tror du at man må være feilfri for å være kristen? Kristne er mennesker i dagens samfunn som alle andre, med både de mangler og kvaliteter som hersker ellers.

Jeg er kristen, men jeg er også "bare meg". med en gang du er kristen, så tror folk automatisk at du er "sånn og sånn og sånn" osv... Som sagt før: det finnes like mange forskjellig kristne som det finnes kristne. Akkurat som det finnes like mange forskjellige nordmenn som det finnes nordmenn. Ikke to er helt

like, men det er da også godt...

Lykke til videre :)

Foressten så gleder jeg meg vilt til å bli"tante" til min venninnes barn (som er på vei). Om jeg blir fadder eller ikke har ingenting og bety. Mest sannsynlig blir jeg ikke deg.

.....Foressten så gleder jeg meg vilt til å bli"tante" til min venninnes barn (som er på vei). Om jeg blir fadder eller ikke har ingenting og bety. Mest sannsynlig blir jeg ikke deg..........

:-) Kan si med ganske stor sikkerhet at du ikke blir meg ja :-)

.....Foressten så gleder jeg meg vilt til å bli"tante" til min venninnes barn (som er på vei). Om jeg blir fadder eller ikke har ingenting og bety. Mest sannsynlig blir jeg ikke deg..........

:-) Kan si med ganske stor sikkerhet at du ikke blir meg ja :-)

Glitrende feilskriving! Tenker jeg mente "det". Hvordan er det foressten å være deg? kan det anbefales??

Glitrende feilskriving! Tenker jeg mente "det". Hvordan er det foressten å være deg? kan det anbefales??

Nei ikke i dag iallefall.

Har altfor mye å gjøre som burde vært gjort - har ikke vært på DOL på evigheter men måtte inn for å lese om vannkopper på barn.... og om de kan tas med i barndåper... i morgen... dåpsbarn som jeg ikke har ordnet gave til osv....

Nei bare vær deg selv du :-)

Nei ikke i dag iallefall.

Har altfor mye å gjøre som burde vært gjort - har ikke vært på DOL på evigheter men måtte inn for å lese om vannkopper på barn.... og om de kan tas med i barndåper... i morgen... dåpsbarn som jeg ikke har ordnet gave til osv....

Nei bare vær deg selv du :-)

OK, da sier vi det sånn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...