Gjest twisted83 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Ble henvist til "PUT" (psykiatrisk ungdomsteam) av sosialkontoret i forrige uke. (sliter med rusproblemer) Men hva ER det egentlig? eneste måte jeg kan få pengestøtte på var å inngå en deal om at jeg går der minst til over nyttår. Men hva er det egentlig? Noen som vet? Takksam for alle svar, er nervøs som bare det........ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82097-psykistrisk-ungdomsteamput/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappa Bjørn Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det er ingen ting å være nervøs for, tvert imot, du er heldig som kommer inn under denne ordningen. I distriktet jeg bor er det problemer med at det er alt for få plasse i PUT som i resten av psykiatrien. Men helt klart er det at PUT er svært godt kvalifiserte til å jobbe med yngre mennesker, og ruspromlematikk er jo et spesialfelt noe som er grunnen til at du blir henvist akkurat dit. Du vil få noen å snakke med som forstår situasjonen din, og som vil hjelpe deg og som ikke kommer med ungdomsskole formaninger. Det vil være en målrettet behandling, og du vil komme under ordninger som i mange tilfeller hjelper veldig. Jeg regner med at du er 19 år ut i fra nicket ditt, slik at du er fremdeles i en fase der man kan snu ting i en enklere grad enn om du er 40. Der kommer PUT inn i bildet. Da PUT mistet en del av sine bevilgninger for en stund siden var det mange ungdommer som sto frem i avisen med fullt navn og bilde, for de ville gjøre alt for å beholde ordningen. Du trenger derfor ikke være redd. Ta i mot råd, veiledning og omsorg som du vil få der, men samtidig still krav til deg selv etterhvert som du kommer inn i ordningen. Dette kan være din største mulighet til et rusfritt og meningsfylt liv. Lykke til. Med Vennlig Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82097-psykistrisk-ungdomsteamput/#findComment-439648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest twisted83 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det er ingen ting å være nervøs for, tvert imot, du er heldig som kommer inn under denne ordningen. I distriktet jeg bor er det problemer med at det er alt for få plasse i PUT som i resten av psykiatrien. Men helt klart er det at PUT er svært godt kvalifiserte til å jobbe med yngre mennesker, og ruspromlematikk er jo et spesialfelt noe som er grunnen til at du blir henvist akkurat dit. Du vil få noen å snakke med som forstår situasjonen din, og som vil hjelpe deg og som ikke kommer med ungdomsskole formaninger. Det vil være en målrettet behandling, og du vil komme under ordninger som i mange tilfeller hjelper veldig. Jeg regner med at du er 19 år ut i fra nicket ditt, slik at du er fremdeles i en fase der man kan snu ting i en enklere grad enn om du er 40. Der kommer PUT inn i bildet. Da PUT mistet en del av sine bevilgninger for en stund siden var det mange ungdommer som sto frem i avisen med fullt navn og bilde, for de ville gjøre alt for å beholde ordningen. Du trenger derfor ikke være redd. Ta i mot råd, veiledning og omsorg som du vil få der, men samtidig still krav til deg selv etterhvert som du kommer inn i ordningen. Dette kan være din største mulighet til et rusfritt og meningsfylt liv. Lykke til. Med Vennlig Hilsen Tusen takk for veldig oppmuntrende svar!! Skal gjøre mitt beste for at dette skal fungere. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82097-psykistrisk-ungdomsteamput/#findComment-439903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.