Gå til innhold

Første gang du drakk øl, hvordan var det ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg var 15,5 år med falsk idkort på Operakjellern i Oslo, hadde aldri fått hjemme, det smakte python ! kr 9,50 pr halvliter. Men ned skulle det, og rundt i hue gikk det. Tre halvlitre og jeg brukte hele gangveien hjem og la meg kl 21. Like fin morran etter.

Fortsetter under...

Kan ikke huske første gangen jeg, ulv...men jeg var nok en 14 år tenker jeg...begynte nemmelig å røyke da også.

Fyllesyk har jeg kun vært to ganger, og det på "eldre dager".

Har kun kost meg med litt vin o.l i ny og ne nå i mange år.Dvs. fyll er jeg heeelt ferdig med. :)

Ulv I Faarikaal

Kan ikke huske første gangen jeg, ulv...men jeg var nok en 14 år tenker jeg...begynte nemmelig å røyke da også.

Fyllesyk har jeg kun vært to ganger, og det på "eldre dager".

Har kun kost meg med litt vin o.l i ny og ne nå i mange år.Dvs. fyll er jeg heeelt ferdig med. :)

14 år er tidlig. Jeg forfekter at barn ikke skal få smake alkohol før de er 18, noen foreldre bryter loven og gir sine barn alkohol når de er f eks 16, og det burde vært anmeldt. Noen foreldre tror de har et slags amnesti fra loven. Noen er helt ukjent med at det er straffbart.

Ulv I Faarikaal

Det husker jeg ikke, men like før jeg fylte 13 år drakk jeg meg full for første gang, på Vodka og jeg har aldri drukket Vodka etterpå!

Som en fra Hadeland sa til meg: "Je tåle itte kjøpebrennvin !" :-)

Annonse

Jeg var kanskje 11-12 år og drakk fire øl og ble skikkelig full. Gikk og surra sammen med noen venninner rundt huset til en gutt jeg var litt betatt av og dagen etter var jeg veldig redd for at han hadde sett oss og skjønt hvorfor vi var der, men det gikk visst bra.

Fikk jevnlig smake øl - og annen alkohol - gjennom hele barndommen, men i altfor små mengder til å oppnå noen ruseffekt. Det første ølet jeg riktig slo meg løs på, var hjemmelaga. Ønsker ikke å rippe opp i DEN opplevelsen.

*Grøss*

Ulv I Faarikaal

Fikk jevnlig smake øl - og annen alkohol - gjennom hele barndommen, men i altfor små mengder til å oppnå noen ruseffekt. Det første ølet jeg riktig slo meg løs på, var hjemmelaga. Ønsker ikke å rippe opp i DEN opplevelsen.

*Grøss*

Jeg har selv plukka opp to tenåringer og ringt legevakta, en var jente og lå i eget spy, urin og avføring i en oppgang. Den adre var en gutt som forfrøs alle fingerene på ene hånda, det var -10 grader ute. Moren til jenta ble forbanna på meg fordi jeg ringte legevakt, barnevernet var visst bortpå og snuste i saken.

Annonse

Jeg har selv plukka opp to tenåringer og ringt legevakta, en var jente og lå i eget spy, urin og avføring i en oppgang. Den adre var en gutt som forfrøs alle fingerene på ene hånda, det var -10 grader ute. Moren til jenta ble forbanna på meg fordi jeg ringte legevakt, barnevernet var visst bortpå og snuste i saken.

Du gjorde selvsagt det rette, foreldrene burde være takknemmelige for at noen gidder å bry seg.

Var ikke så galt fatt med meg da, men jeg ble noe aldeles, fryktelig, forferdelig fyllesjuk. Dæver'n, tror det varte i mange dager.

Nå drikker jeg bare Bayer. Trygt og forutsigbart.

Ulv I Faarikaal

Du gjorde selvsagt det rette, foreldrene burde være takknemmelige for at noen gidder å bry seg.

Var ikke så galt fatt med meg da, men jeg ble noe aldeles, fryktelig, forferdelig fyllesjuk. Dæver'n, tror det varte i mange dager.

Nå drikker jeg bare Bayer. Trygt og forutsigbart.

Det er noen som blir så sinnsykt sjuke, mora mi f eks dauer nesten av ingenting.

Ulv I Faarikaal

Var vel 5-6 år første gang jeg smakte litt øl og syntes det var såå godt at mamma og pappa ikke kunne gå ifra glassene sine uten at jeg tømte de..:)

Men nå liker jeg ikke øl noe særlig i det heletatt..

Barn liker øl, det har jeg lagt merke til. Men det er vel best med vørterøl.

Det er noen som blir så sinnsykt sjuke, mora mi f eks dauer nesten av ingenting.

Jeg hører nesten til i den kategorien, tåler godt øl, men drikker aldri vin eller sprit. Tolererer heller ikke særlig bra medikamenter, noe som til tider kan være litt kinkig.

Det rare er at jeg tåler absolutt alt av mat, fra sur, gammal bønnesuppe til kilovis av eplekart. Har heller aldri hatt mageknip. Snodig greie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...