Gå til innhold

Bytte strømleverandør - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Jada, jeg lurer på mye rart idag...

Skal bytte strømleverandør fra Østfold Energi til LO favør (Tindra).

Fikk et skjema i posten idag, og der står det at strømbyttet vil skje den 15. desember.

Men så har jeg fått regning fra Østfold Energi, og hvis jeg betaler den, vil jeg ha betalt fram til 31. desember.

Vil jeg få tilbake penger fra ØE da? Eller betaler jeg dobbelt om jeg forhåndsbetaler?

Kundetelefonen er selvfølgelig ikke åpen idag, og skjemaet må i posten imorgen (er visst tidsfrist på tilbudet..).

Noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at man fortsatt skal betale nettleie til kraftlaget der man bor. Det er vel det du nå skal betale ut året. Forbruket betaler du til det nye kraftlaget.

Takk for svar!

Den er jo grei. Men Østfold Energi har sendt meg giro på strøm fra til nyttår. De har gjetta på hva jeg kommer til å bruke, om du skjønner.

Skjønner ikke hvordan de kan gjøre det egentlig, og det irriterer meg at jeg må betale på forskudd.

Men får jeg da igjen penger når jeg bruker mindre strøm enn de hadde beregnet?

Uff, jeg får vel bare ringe dem grytidlig imorgen..

Takk for svar!

Den er jo grei. Men Østfold Energi har sendt meg giro på strøm fra til nyttår. De har gjetta på hva jeg kommer til å bruke, om du skjønner.

Skjønner ikke hvordan de kan gjøre det egentlig, og det irriterer meg at jeg må betale på forskudd.

Men får jeg da igjen penger når jeg bruker mindre strøm enn de hadde beregnet?

Uff, jeg får vel bare ringe dem grytidlig imorgen..

Du får tilbake det eventuelle overskuddet du har betalt når kundeforholdet opphører.

Det gjorde vi. Vi fikk tilbake femhundre kroner i estimerte strømforbruksutgifter vi alt hadde betalt, da vi byttet strømleverandør.

Du får tilbake det eventuelle overskuddet du har betalt når kundeforholdet opphører.

Det gjorde vi. Vi fikk tilbake femhundre kroner i estimerte strømforbruksutgifter vi alt hadde betalt, da vi byttet strømleverandør.

Tusen takk for svar!

*fylle ut skjema*

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...