Gå til innhold

Den evige forbannelsen


Gjest En håndull søppel

Anbefalte innlegg

Gjest En håndull søppel

Må få det ut et sted...

Et å ha opplevd det smertelig selv - lurer jeg på om det er en forbannelse. Man er i et forhold (med barn) og partneren finner noen som er bedre (før man er skilt). Ps! den nye er en eks - selvfølgelig!

Noen dumper har selv blitt dumpa og dumper selv i det nye forholdet, kanskje for å ta hevn selv. Dette er det jeg kaller den evige forbannelsen!

Etter mye selvransakelse har jeg funnet ut at forholdet som en gang var - var ikke mye vært

når man blir behandlet på samme måte som en håndfull søppel!

Ja, det er vel ingen tvil- jeg er bitter!

Hvorfor skal det være så vanskelig å fortsette uten å være bitter? Gleder meg til den dagen hvor jeg kan ønske eksen et godt liv og være total likegyldig hva som skjer!

Det ironiske er: Hva skjer hvis eksen selv blir dumpa? Vil da eksen være dum nok til å prøve å komme tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det værste er å bli vraket. Jeg forstår at du er bitter. Tror du likevel det går an å reise seg fra slaget og ta med seg bitterheten, til ny vekst?

Kjærlighetsforhold i vår kultur består for mye av følelser og blir dermed en svært risikabel greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke søppel, selv om noen har gått fra deg! Det er hans tap, ikke ditt!

Har ikke du en rekke gode egenskaper, kanskje, sikkert også noe du kan mye bedre enn noen andre?

Jeg har selv vært i samme sit., full av bitterhet som jeg øste ut til alle rundt meg, helt til en dag en kollega var lei, og påpekte for meg hvordan jeg ødela for meg selv, og hvordan han for sin del ikke kunne skjønne at noen ville gå fra vakre meg!

(Han er min samboer i dag, og min eks har så smått begynt å forstå hva det var han mistet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke søppel, selv om noen har gått fra deg! Det er hans tap, ikke ditt!

Har ikke du en rekke gode egenskaper, kanskje, sikkert også noe du kan mye bedre enn noen andre?

Jeg har selv vært i samme sit., full av bitterhet som jeg øste ut til alle rundt meg, helt til en dag en kollega var lei, og påpekte for meg hvordan jeg ødela for meg selv, og hvordan han for sin del ikke kunne skjønne at noen ville gå fra vakre meg!

(Han er min samboer i dag, og min eks har så smått begynt å forstå hva det var han mistet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...