Gjest noen som vet Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Heisann Går for tiden 80% på jobb, grunnet et barn på 2 år som jeg ønsker å være mer sammen med. Kan arbeidsgiver KREVE at jeg går opp til 100% stilling. Eller kan jeg stå på mitt og si at jeg vil gå 80%? Håper noen kan svare meg Hilsen 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Hvorfor og hvordan havnet du på 80% ? Hva står i avtalen din om dette ? Hvis arbeidsgiver har solide bedriftsøkonomiske grunner, står arb giver sterkt. I utgangspunktet skal man jobbe 100%. Vil du jobbe mindre, må du få arb giver med på det frivillig, men fins det saklige bed øk grunner, kan arb giver nekte. F eks i en liten bedrift hvor han må ansette en til fordi du ikke vil jobbe fullt, kan arb giver si nei, og du må jobbe 100% eller slutte. Men snille arb givere fins, så det går nok å bli enige. 0 Siter
fresja Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Den som har ansvar for små barn har vel rett på redusert arbeidstid, les f.eks. her: http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/sag-kvinneligarbeidstaker95.html#Heading22 Har man i utgangspunktet full stilling, bør man søke permisjon fra denne. Således kan man igjen gå tilbake til full stilling når man måtte ønske det. 0 Siter
Gjest Håper du får svar Skrevet 3. desember 2002 Skrevet 3. desember 2002 jeg tror du har rett til permisjon så lenge barnet er under 3 år. Vi hadde ei jente som søkte forlenget permisjon og deretter redusert stilling pga at hun ville være hjemme med barna 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.