Gå til innhold

Få tak i journaler ...skal i rettsak !

Anbefalte innlegg

I januar er den store rettsaken jeg "bare" har ventet på skal komme opp i mange år !

Endelig!

Men ; jeg vil være godt forberedt og lurer på :

Journal papirene både fra sykehusene og legen .Har jeg rett på å få alle , og hvordan?

Ringer jeg bare og spør om kopier , eller?

Noen som vet?

Eventuellt ; takk ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82958-f%C3%A5-tak-i-journaler-skal-i-rettsak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte og spurte, fikk da beskjed om at jeg måtte skrive en "søknad".

Du skriver ganske enkelt at du vil ha tilsendt alle papirer som om handler deg(eller dine), og husk og skriv under.

Det kostet meg 70 kr(hver gang) å få tilsendt journaler fra sykehuset etter mine 2 fødsler.

Jeg ringte og spurte, fikk da beskjed om at jeg måtte skrive en "søknad".

Du skriver ganske enkelt at du vil ha tilsendt alle papirer som om handler deg(eller dine), og husk og skriv under.

Det kostet meg 70 kr(hver gang) å få tilsendt journaler fra sykehuset etter mine 2 fødsler.

Takk for informasjonen ;o)

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Søk på 'pasientrettighetsloven'. Der finner du hva du har krav på.

Kom med krav om journal skriftlig. Og selv om du har et helt selvfølgelig krav på alle notater som omhandler deg (med få unntak), så er det ikke alle som er like greie når det gjelder å gi deg det.

Selv så har jeg opplevd å ikke få alle notatene. Uvisst av hvilken grunn. Det var ikke noen grunn rettere sagt. Fylkeslegen måtte kobles inn.

Så stå på krava! Og husk - ting tar tiiiiiiiiiiiiiiiid!

Det er ikke gjort på en måned.

Selv har jeg holdt på i fire måneder og har enda ikke fått alt. Hehe. Men jeg har heldigvis ikke noen rettsak i vente.

Jeg har hele journalen min men tok kopi selv på sykehuset fordi jeg jobbet der. Det er ikke sikkert du får alle, noe har du bare innsyn i. Men lag en avtale på sykehuset slik at du får se alt og kan passe på selv at du alt som er mulig.

Lykke til.

Jeg har hele journalen min men tok kopi selv på sykehuset fordi jeg jobbet der. Det er ikke sikkert du får alle, noe har du bare innsyn i. Men lag en avtale på sykehuset slik at du får se alt og kan passe på selv at du alt som er mulig.

Lykke til.

Thanks ;o)

Skal ringe først tror jeg å høre.

Har jo lyst å ha alt sammen . Just in case ;o)

Thanks ;o)

Skal ringe først tror jeg å høre.

Har jo lyst å ha alt sammen . Just in case ;o)

Det forstår jeg.

Tok kopier av sykepleienotatene og alt som var siden journalen min hadde vært borte i 30 år. For sikkerhet skyld. Om ikke sykehuset har den så her jeg den.

Journalen min på det andre sykehuset var borte den også så det er nok mer vanlig enn vi tror.

Annonse

Du skriver du har anlagt sak mot sykehus, leger, staten, - da har du vel en advokat til å hjelpe deg? Synes det er han/hennes jobb å skaffe nødvendige sakspapirer.

Du skal vel ikke være din egen advokat i en så stor sak?

Joda , jeg har advokat.

Men vil være godt forberedt selv når jeg uttaler meg...

Å for å være helt ærlig ; syns ikke den advokaten jeg nå har er så dyktig ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...