Gå til innhold

Er det på DOL.....

Anbefalte innlegg

Hei Birdie

Det skal stå i selve avisen ikke nettutgaven.

Der skal det også stå flere merkverdige episoder som dama har gjort/sagt.

m.v.h

Da vil jeg oppfordre deg til å avvente å videreføre slike påstander til du sjøl faktisk har sett det på trykk, jfr. "det skal stå at..".

Og selv da vil det kun være inntrykk og påstander, rett og slett fordi - som du selv er klar over - innleggene er slettet og ingen kan sannhetsdeklarere dem.

Jeg er overbevist om at de involverte i denne tragiske saken har det tungt nok uten at det stadig skal dukke opp slike påstander på nettet (både den tiltalte og barnets egentlige mor er såvidt jeg har fått med meg "habile" nettbrukere).

Greit nok at du er nysgjerrig - men avstå fra å spre spekulasjoner!

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lottemor1365380387

23

• kie

15

• Sør

11

• også nm bruker

9

Lottemor1365380387

Da vil jeg oppfordre deg til å avvente å videreføre slike påstander til du sjøl faktisk har sett det på trykk, jfr. "det skal stå at..".

Og selv da vil det kun være inntrykk og påstander, rett og slett fordi - som du selv er klar over - innleggene er slettet og ingen kan sannhetsdeklarere dem.

Jeg er overbevist om at de involverte i denne tragiske saken har det tungt nok uten at det stadig skal dukke opp slike påstander på nettet (både den tiltalte og barnets egentlige mor er såvidt jeg har fått med meg "habile" nettbrukere).

Greit nok at du er nysgjerrig - men avstå fra å spre spekulasjoner!

Hei Birdie.

Politiet sitter med utskrifter fra hennes innlegg.

Ryktespredning,,har du lest VG?

m.v.h

Jeg har aldri sett de innleggene og aner ikke hva det snakkes om nedover her.

Hadde hun spesielle meninger om barneoppdragelse?

Hun "forsvarte" knipsing og dasking i den forstand at hun mente det ikke automatisk var barnemishandling.

Hun ga også uttrykk for at dette var noe som ikke skulle brukes i hytt og pine og at hun _aldri_ ville f.eks. finne på å dra ned buksen på barnet ved dasking.

Jeg tror poenget hennes var at psykisk mishandling ofte var mye verre enn knipsing.

Hun hadde knipset stedatteren 1 eller 2 ganger, tror jeg.

I tillegg var hun for å la barnet være på rommet til det har roet seg når det utagerte og ødela for resten av familien som f.eks. spilte brettspill.

Jeg har vært uenig med henne endel ganger, men kunne aldri komme på idèen at dette skulle være noe annet enn en tragisk ulykke. Jeg har riktignok ikke lest alle av hennes innlegg, men i mine øyne er hun uskyldig inntil det motsatte er bevist uansett.

Samtidig mener jeg at det er bedre at også uskyldige går gjennom prosessen med å bli gransket for å passe på at vi får tatt de som virkelig er skyldige. Prisen hun betaler for barns rettssikkerhet er sabla høy, men nødvendig.

Politiet sa i avisen at dødsårsaken var surstoffmangel, ikke at ikke barnet bar preg av å ha falt i trappen.

Innlegget om at stedatteren var død, var i en melding om at hun ville bli borte fra forumet. Hun var en som mange kjente og var veldig aktiv der. Det var i allefall ikke for å "diskutere" noe. Det var for å gi beskjed.

Spørsmålet om de ville se stedatteren ble stilt i forumet for de som har mistet et barn, der hun søkte trøst.

Det er ikke uvanlig at de deler bilder av barna sine der, eller legger ut linker til barna sine hjemmesider.

En del sånne ting, synes jeg gjør helhetsbildet noe annerledes enn det man får fremstilt i media nå.

Mange på disse mammaforumene deler veldig intime detaljer fra livet sitt. Fengselsstraffer, økonomiske problemer, samlivsbrudd, vold i samlivet, vonde tanker under fødselsdepresjon osv.

Og det er nok enkelte som føler at det er der de kan finne støtte og forståelse når livet er tøft. Som kanskje føler at de ikke får det i RL? Det er lett å glemme at dette ikke er det samme som en venninne eller en terapeut man betror seg til.

Jeg hadde inntrykk av henne som en som var veldig glad stedatteren sin og anså henne som sitt eget barn. Og jeg hadde inntrykk av henne som en som var glad i en god debatt og satte ting litt på spissen.

Jeg tror mange av oss her inne ville fått problemer dersom tabloidaviser og politiet skulle granske alt vi har skrevet i debatter på nettet.

Det er noe å tenke over.

Annonse

"Sterk tilhenger av strenge fysiske straffer.."

Altså DEN er for drøy!

Hadde ikke tenkt å blande meg her, synes hele saken er guffen, men ærlig talt - skal man referere henne så skal det i det minste være med en viss genuinitet!

I de innleggene jeg har lest av henne kommer det fram at hun ikke er fremmed for å gi et dask på baken dersom det er nødvendig for å markere et poeng, og da etter å først ha forsøkt å snakke ungen fra det. Jeg er på ingen måte enig med henne - men derfra og til å påstå at hun bedrev ren straffeeksersis blir for drøyt!

Foruten et ganske markant innhopp i en oppdragelsesdiskusjon (det ble vel såpass markant fordi hun stadig ble avkrevd en forklaring og utdyping av de som er i mot fysisk avstraffelse) har jeg lest flere innlegg der hun snakker i varme ordelag om den lille jenta hun var stemor til.

Bittelitt nyansering er på sin plass.

Enig!

Hun hadde sikkert fått halve foreldreforumet på nakken med innleggene sine, men det vil ikke si at hun er en morder.

I tillegg sier politiet dette:

"Vi forsøker å bringe klarhet i hendelsesforløpet. Vi har ingen holdepunkter for å påstå at dødsfallet skyldes noe annet enn en ulykke, men siktelsen blir stående så lenge vi ikke vet sikkert hva som er skjedd."

(politiførstebetjent Hans Vikhals)

Gjest jaheltenig

Enig!

Hun hadde sikkert fått halve foreldreforumet på nakken med innleggene sine, men det vil ikke si at hun er en morder.

I tillegg sier politiet dette:

"Vi forsøker å bringe klarhet i hendelsesforløpet. Vi har ingen holdepunkter for å påstå at dødsfallet skyldes noe annet enn en ulykke, men siktelsen blir stående så lenge vi ikke vet sikkert hva som er skjedd."

(politiførstebetjent Hans Vikhals)

Hun hadde sikkert fått halve foreldreforumet på nakken med innleggene sine,

Som her på dol for eksempel

Hun "forsvarte" knipsing og dasking i den forstand at hun mente det ikke automatisk var barnemishandling.

Hun ga også uttrykk for at dette var noe som ikke skulle brukes i hytt og pine og at hun _aldri_ ville f.eks. finne på å dra ned buksen på barnet ved dasking.

Jeg tror poenget hennes var at psykisk mishandling ofte var mye verre enn knipsing.

Hun hadde knipset stedatteren 1 eller 2 ganger, tror jeg.

I tillegg var hun for å la barnet være på rommet til det har roet seg når det utagerte og ødela for resten av familien som f.eks. spilte brettspill.

Jeg har vært uenig med henne endel ganger, men kunne aldri komme på idèen at dette skulle være noe annet enn en tragisk ulykke. Jeg har riktignok ikke lest alle av hennes innlegg, men i mine øyne er hun uskyldig inntil det motsatte er bevist uansett.

Samtidig mener jeg at det er bedre at også uskyldige går gjennom prosessen med å bli gransket for å passe på at vi får tatt de som virkelig er skyldige. Prisen hun betaler for barns rettssikkerhet er sabla høy, men nødvendig.

Politiet sa i avisen at dødsårsaken var surstoffmangel, ikke at ikke barnet bar preg av å ha falt i trappen.

Innlegget om at stedatteren var død, var i en melding om at hun ville bli borte fra forumet. Hun var en som mange kjente og var veldig aktiv der. Det var i allefall ikke for å "diskutere" noe. Det var for å gi beskjed.

Spørsmålet om de ville se stedatteren ble stilt i forumet for de som har mistet et barn, der hun søkte trøst.

Det er ikke uvanlig at de deler bilder av barna sine der, eller legger ut linker til barna sine hjemmesider.

En del sånne ting, synes jeg gjør helhetsbildet noe annerledes enn det man får fremstilt i media nå.

Mange på disse mammaforumene deler veldig intime detaljer fra livet sitt. Fengselsstraffer, økonomiske problemer, samlivsbrudd, vold i samlivet, vonde tanker under fødselsdepresjon osv.

Og det er nok enkelte som føler at det er der de kan finne støtte og forståelse når livet er tøft. Som kanskje føler at de ikke får det i RL? Det er lett å glemme at dette ikke er det samme som en venninne eller en terapeut man betror seg til.

Jeg hadde inntrykk av henne som en som var veldig glad stedatteren sin og anså henne som sitt eget barn. Og jeg hadde inntrykk av henne som en som var glad i en god debatt og satte ting litt på spissen.

Jeg tror mange av oss her inne ville fått problemer dersom tabloidaviser og politiet skulle granske alt vi har skrevet i debatter på nettet.

Det er noe å tenke over.

Veldig bra, kie - ikke minst poenget om at man lett utleverer seg mer i "anonyme" innlegg på nettet enn man ville ha gjort i en samtale i RL, med mennesker man skulle omgås etterpå.

Gjest amadalie

Her hun blitt siktet da? Det leste ikke jeg ut fra linken din.

Jeg har lest det meste av denne jenta, og jeg tror de ipolitiet gjør det riktige.Hun har lagt ut innlegg hvor hun fortalte om da hun passet et spebarn på 3 mnd, og barnet bare gråt. Til slutt hadde hun fått lyst å kaste ungen ut av et vinu, slenge han i veggen, kvele han med dyna, men hadde nøyd seg med å riste han litt før hun hadde brast sammen i gråt og klemt barnet. Dette stod i et innlegg. Et annet innlegg hun skrav var at faren til den lille jenten ikke turte og la barnet og stemoren være alene sammen fordi barnet bare gråt og faren hadde mistanke om at barnet ble mishandlet! Hun har også skrevet at de gangene hun var på sitt verste så kunne hun gå forferdelig langt for å få oppmerksomhet, hun var regelrett redd seg selv, og hun hadde faket selvmord opptil flere ganger. Alle disse innleggene har politiet fått på mail, så de er vel klar over det. Så får det være opp til dem å finne ut hva som har skjedd eller ikke skjedd. Måtte rettferdigheten seire!!!

Annonse

Enig. Man ramler ikke ned en trapp og lander oppe på ungen uten at den får merker. Det tror tydeligvis ikke politiet heller.

Men å bevise at hun har drept ungen er jo så forbannet vanskelig. Slapp hun ikke unna hun der moren som hadde "mista" 3-4 unger på grunn av kvelning også? (for 2-3 år siden)

Fy pokker hvis det ender med enda en frifinnelse-dom.

De sa ikke at ikke ungen hadde merker.

De sa at det ikke var fallet som ungen døde av.

STOR forskjell!

også nm bruker

Det er rett og slett sjokkerende å lese følgende:

«Jeg og min skjønne lille NN (barnets navn) hadde en ulykke i kveld, NN kom ikke fra det med livet i behold. Dere kan lese mer om det i mediene.»

Verste jeg har sett... hvordan kan et menneske i vanvittig sorg få seg til og ha rom for å melde fra til all slags ukjente på denne måten?

Hun har mange venner på siden og ville fortelle hva som hadde skjedd, akkurat som om du i samme situasjon ville ringt dine venner og familie!

også nm bruker

Jeg har aldri sett de innleggene og aner ikke hva det snakkes om nedover her.

Hadde hun spesielle meninger om barneoppdragelse?

Ikke mer spessielle enn andre, men hun satte ting mer på spissen for å få en diskusjon ut av det kom det frem på et fora. Hun har aldri ment man skulle slå eller lignende, men mente man kunne knipse barnet på fingrene om det ikke hørte etter og gi det ris på rompa hvis det var helt nødvendig. Hun pressiserte at hun ikke mente oftere enn kanskje 2 ganger i året!

også nm bruker

Hei.

Etter det jeg har lest så er visst hun meeeeget streng.

Men det var derfor jeg var nysgjerrig på å lese hva det egentlig var hun ksrev,men alt er fjernet.

Det er noen som har svart som holder til på det forumet hun var på,,mulig de har noen svar.

m.v.h

Nei hun var ikke meget streng! Antagligvis ville svigerforeldrene dine, foreldrene dine, besteforeldrene dine etc etc nikket helt enig i alt hun sto for! I dag mener mange av oss at man skal snakke med barna når de gjør noe galt, før mente man at de kunne rises. Hun mente et sted midt imellom!

også nm bruker

Hei Alphan.

Ja det samme tenkte jeg.

Siden hun har fortalt i det vide å breie om hva hun skal ha gjort .

Ble nysgjerrig på hva hun skulle ha skrevet.

Du skal være passe syk i hue for å ta livet av en unge.

I følge VG hadde hun forklart at han døde av fall men det var mangel på surstoff som var årsaken.

Åssen i hel.. borforklarer man det?

m.v.h

I et annet fora sto det at hun og stedatteren gikk ned trappen sammen da hun snublet og besvimte over ste datteren.

Vit hvordan ulykken skjedde før du lurer på hvordan i helvete man bortforlkarer det!

også nm bruker

Enig. Man ramler ikke ned en trapp og lander oppe på ungen uten at den får merker. Det tror tydeligvis ikke politiet heller.

Men å bevise at hun har drept ungen er jo så forbannet vanskelig. Slapp hun ikke unna hun der moren som hadde "mista" 3-4 unger på grunn av kvelning også? (for 2-3 år siden)

Fy pokker hvis det ender med enda en frifinnelse-dom.

Hvor mange unger har du fallt over da, siden du kan si det så sikkert?

også nm bruker

Hun har jo vært helt åpen om sine psykiske problemer. Om man er manisk depressiv, så betyr ikke dèt at man er i stand til å ta livet av et barn. Og det er mange andre på NM og andre steder som har vært åpen om sine psykiske problemer, besøk hos psykolog,innleggelser, enkelte har fortalt om sitt tidligere narkotikamisbruk osv. osv..

Det er vel det hun advarer mot, for man kan aldri vite når det blir brukt mot èn senere.

Enig!

I et annet fora ble statministeren nevnt når det gjaldt psykiske lidelser. Noen som lurer på om han har tatt livet av noen da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...