Gå til innhold

"Ufrivillig" sex


Kine25

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om noen opplever det samme som meg:

Jeg ble misbrukt som ung jente, og fortrengte det i mange år. Selv om jeg er klar over alt som skjedde nå, gjør jeg noe utrolig dumt. Jeg har lite eller ingen glede av sex. Likevel ligger jeg med/har sex med menn, av og til ukjente også. Ofte skjer dette etter turer på byen, når det er alkohol inne i bildet, men ikke alltid. Som oftest gir jeg oralsex, noe jeg virkelig hater. Gjør det selv om jeg ikke har lyst og angrer etterpå. Hvorfor??? Er jo "oppegående" på andre områder, hvorfor gjør jeg dette? Har i det siste unngått situasjoner hvor jeg ender opp alene med en mann, men det burde strengt tatt være unødvendig. Må jo kunne klare å si nei vel? Har lurt på om dette er en straff-metode i tillegg til selvskading og negative tanker om meg selv.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Såvidt jeg er informert så er dette desverre en ganske vanlig måte å reagere på.

Man får liksom ødelagt styrken å si "nei" etter overgrep.

Man har også ofte for seg at man må gi, gi , gi.....uansett om det går på bekostning av seg selv.

Mitt råd er å søke hjelp, slik at du kan få ryddet litt opp i dette.

Det er ikke meningen at du gjentatte ganger skal gå gjennom situasjoner som du misliker og som nok "skader" deg.

Ta vare på deg selv.

Søk hjelp for dette.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Såvidt jeg er informert så er dette desverre en ganske vanlig måte å reagere på.

Man får liksom ødelagt styrken å si "nei" etter overgrep.

Man har også ofte for seg at man må gi, gi , gi.....uansett om det går på bekostning av seg selv.

Mitt råd er å søke hjelp, slik at du kan få ryddet litt opp i dette.

Det er ikke meningen at du gjentatte ganger skal gå gjennom situasjoner som du misliker og som nok "skader" deg.

Ta vare på deg selv.

Søk hjelp for dette.

Lykke til.

Jeg er til behandling hos psykiater, men dette temaet er noe jeg føler er "flaut" å ta opp. Burde nok gjøre det uansett..

Visste ikke at dette er vanlig, gjør at jeg føler meg litt mer normal om ikke annet.

Klem fra Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, er dette dessverre et ganske vanlig fenomen.

Såkalt "promiskuøs adferd" hos jenter som har vært utsatt for overgrep er relativt vanlig - og en bestanddel i et generelt destruktivt livsmønster; hvor basis for livsmønsteret blant mye annet er selvhat.

Jeg ser av videre respons her at du er flau over å ta opp dette temaet. Det er nok viktig at du nevner det (om ikke detaljert, så ihvertfall generelt), da det vil være viktig for din behandler å vite om det for å danne seg et best mulig bilde av deg som person og det livsmønster du pr. i dag har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, og det ser jeg at du allerede har fått til svar. Jeg har lest et dikt som jeg ville at du skulle få lese. Det er på dansk.

------------------------------

Nu skal du ha' det godt

kysser dig, sutter dig

elsker dig

Min far var en go' læremester...

Bagefter græd jeg

fordi jeg voldtog mig selv

-Viola Larsen, Incest, 1989-

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...