kvinne35 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Min far på 70 år har fått sterke smerter i beina, han har vært hos lege, har prøvd smertestillende tabletter som ketoprofen,nobligan, rivotril men ble bare sykere av dette. Ibux hjelper noe. har også på eget initiativ tatt røntgen, alt bra der. Har gått til behandling på elmedistrål klinikk, han hadde veldig tette blodårer, men smertene blir bare verre og verre. Fra å være en sprek mann som vandret mye i naturen, turer, kjørte bil, var med på det meste, er han nå veldig redusert, kan nesten ikke gå, ikke kjøre bil , smerter hele tiden, det virker som han får "smerteanfall", intense smerter som varer noen minutter, så blir det litt bedre, pga av dette tør han ikke kjøre bil, det gjør forferdelig vondt. han har ikke vondt i ryggen. Smertene begynner i hofta og går nedover til kneet, det kan også fortsette nedover til foten. Det hender bena faller sammen når han skal ut av senga om morgenen. han vet snart ikke hva han skal gjøre, han har en lege som ikke er særlig hjelpsom. Håper noen kan hjelpe meg med dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83307-smerter-i-beina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Laake, Overlege - spesialist i indremedisin og geriatri Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Dette synes jeg høres alvorlig ut! Du sier ikke om det er begge bena som er rammet eller bare det ene. Det kan ligge mange ting bak slike problemer. Det at han "faller sammen" kan sammen med smertene tyde på at det er problemer med nervene til benet. Det tenker spesielt på i dette tilfellet er at din far har fått et problem med ryggmargen eller nervene mellom ben og ryggmarg, f.eks. som følge av skiveprolaps eller såkalt spinal stenose, eller at det er sterkt redusert blodsirkulasjon. Hvis sistnevnte er tilfelle, vil benet gjerne være svært kaldt og tildels blålig på foten. Det kan også tenkes at det ligger en svulstutvikling til grunn. Jeg synes dette høres så alvorlig ut at jeg vil anbefale raskest mulig legeundersøkelse, supplert med blodprøver og eventuelt CT-undersøkelse av ryggen i området Th10-S1. En slik røntgenundersøkelse er det svært liten ventetid på. Hvis fastlegen ikke gir et godt nok tilbud, kan du enten henvende deg til lege i den private sektor hvis det er et slikt tilbud der din far bor, prøve å ta direkte kontakt med sykehuset for å få en undersøkelse på medisinsk poliklinikk uten henvisning, eller ta kontakt med fylkeslegen. Her tor jeg en rask undersøkelse er helt nødvendig! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83307-smerter-i-beina/#findComment-448490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.