Gå til innhold

Plutselig dårligere syn !

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige greier

Vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette!

Men lurer på om noen har opplevd det samme , eller hva i alle dager det kan være ?

Jeg bruker linser (har gjort i 10 år).

De siste åra har det vært - 2.75 på hvert øye.

For 2 uker siden ble synet plutselig forverret.

I går var jeg hos Optikeren , og det viste seg at synet var blitt betraktelig dårligere siden 6 måneder siden.

Hele - 3.75 på hvert øye!

Han hadde ingen forklaring , annet enn at jeg skulle sjekkes om en måneds tid igjen!

Hva kan grunnen være ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83351-plutselig-d%C3%A5rligere-syn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BrilleMY

Overanstrengelse, lesing i dårlig lys, trykk bak øyet...

Det er sikkert like mange ting som kan være årsak til det der, som det er spørsmål.

skjedde det samme med meg for en måneds tid siden. Jeg syntes jeg begynte å se dårligere, måtte myse litt på tv'en igjen. Jeg bruker også linser, jeg hadde -4, og det viste seg at jeg plutselig hadde -5 sist, han valgte å "bare" sette opp styrken til -4,75.

Jeg skulle også til ny sjekk om en måned.

Hadde du hatt stabilt syn

-2,75 lenge?

Gjest merkelige greier

skjedde det samme med meg for en måneds tid siden. Jeg syntes jeg begynte å se dårligere, måtte myse litt på tv'en igjen. Jeg bruker også linser, jeg hadde -4, og det viste seg at jeg plutselig hadde -5 sist, han valgte å "bare" sette opp styrken til -4,75.

Jeg skulle også til ny sjekk om en måned.

Hadde du hatt stabilt syn

-2,75 lenge?

Ja ; har hatt det i ca. 5 år nå !

Hadde han noen forklaring til deg?

Jeg hadde -1,75 og saa gikk det opp til -2,75 etter tre-fire aar. Optikeren sa at det nok ville stabilisere seg naar jeg var forbi tenaarene - jeg er 23! Jeg aner ikke hvorfor, men det er vanlig aa faa daarligere syn (hvis man er naersynt) naar man er ung foer det stabiliserer seg. Jeg ville ikke bekymret meg var jeg deg!

Gjest merkelige greier

Jeg hadde -1,75 og saa gikk det opp til -2,75 etter tre-fire aar. Optikeren sa at det nok ville stabilisere seg naar jeg var forbi tenaarene - jeg er 23! Jeg aner ikke hvorfor, men det er vanlig aa faa daarligere syn (hvis man er naersynt) naar man er ung foer det stabiliserer seg. Jeg ville ikke bekymret meg var jeg deg!

Ja ; men nå er jeg over 30 år da...

Annonse

Gjest Helene Harefrøken

Hei!

Jeg studerer medisin og har noen sinnsyke eksamener en gang i året. Har alltid vært skippertaksmenneske og har i tillegg dysleksi, så da blir det mye lesing, gjerne 12 timer daglig i en måned. I disse periodene forverrer alltid synet mitt seg. Jeg blir mer nærsynt. Spranget fra -2,75 til -3,75 var noe stort, men likevel normalt.

Det finnes selvsagt øyensykdommer som kan gi lignende symptomer, men sannsynligheten for at det er en sykdom er forsvinnenede liten.

Lykke til, du er nok frisk som en fisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...