Gå til innhold

Ikke halv skatt på fødselpermisjonspenger :-(

Anbefalte innlegg

"Jippi" tenkte jeg når jeg fikk svar hos kontofon damen. Men jeg hadde da virkelig regnet med å få halv skatt nå. Er det ikke penger for desember vi får nå? Eller får vi etterbetalt for november?

Det er da virkelig nå jeg behøver denne lille "formuen" som den halve skatten gir meg, ikke i slutten av desember.

:o(

Fortsetter under...

Ulike arbeidsplasser har ulike rutiner.

Tidligere jobbet jeg i staten. og fikk lønn den 12. i hver mnd. Lønnen var da på etterskudd for perioden 1. - 12., og på forskudd for perioden 12. og ut måneden.

Det halve skattetrekket kom da den 12. desember.

Nå får jeg lønn den 20. i hver måned, og arbeidsgiveren har valgt å la det halve skattetrekket komme den 20. november istedenfor 20. desember.

helt fint, hvis du spør meg! :-)

Pengene du har fått nå er nok for november. Desemberutbetalinger pleier å komme noe tidligere i måneden enn den vanlige datoen, og ihvertfall før julaften.

Så vet du vel at det ikke er noen som har "halv skatt" på desemberlønn ? Det er like mye skatt på desemberlønn og feriepenger som på all annen lønn, det er bare skattetrekket som er annerledes. Det kompenserer man med høyere trekk resten av året.

Pengene du har fått nå er nok for november. Desemberutbetalinger pleier å komme noe tidligere i måneden enn den vanlige datoen, og ihvertfall før julaften.

Så vet du vel at det ikke er noen som har "halv skatt" på desemberlønn ? Det er like mye skatt på desemberlønn og feriepenger som på all annen lønn, det er bare skattetrekket som er annerledes. Det kompenserer man med høyere trekk resten av året.

Okidoki! Da kommer det mer, med andre ord :o)

Visste at det var noe mix med skattetrekket, men trodde det var mindre igjen på skatten, når den tid kommer...

Takk for hjelpen!

:o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...