Gå til innhold

Får jeg noe mer før jul, tro?

Anbefalte innlegg

Jeg går på 100% uføretrygd.

Likningskontoret hadde visst (uten å si fra til meg), bedt trygdekontoret om at jeg ikke skulle trekkes mer skatt, men ha frikort. Fordi jeg hadde betalt nok skatt i år.

Dette fant jeg plutselig ut.

Det vil da si at den halve skatten i desember som jeg gledet meg til, ikke blir noe av...

Dessuten vil jeg få mindre utbetalt etter nyttår, da jeg plutselig må begynne å betale skatt igjen.

Jeg fikk rehabiliteringspenger i fjor.

Kan jeg vente meg noe utbetalinger ekstra før jul?

Feriegreier, årsoppgjør av noen art, ekstra julebidrag, overraskende andre utbetalinger???

Er det noe jeg kan kreve utbetalt? Kommer til å være meeget fattig denne julemåneden fant jeg ut, så alle monner drar.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83424-f%C3%A5r-jeg-noe-mer-f%C3%B8r-jul-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda!

Men jeg skjønner ikke helt; hvis du har frikort -altså ingen skattetrekk, så får du jo mer utbetalt:)

Tja. Jeg har ikke lagt merke til å ha fått noe mer...

Men de har kanskje satt ned skattetrekket såpass tidlig i år, dvs. da jeg gikk over på uføretrygd.

I og med at uføretrygden er lavere enn rehabiliteringspengene, merket jeg ikke store forskjellen.

Det er det jeg regner med i alle fall. Så jeg for min del synes det er dårlig gjort (har de lov, egentlig?) til å gjøre sånt uten å opplyse om det.

Tja. Jeg har ikke lagt merke til å ha fått noe mer...

Men de har kanskje satt ned skattetrekket såpass tidlig i år, dvs. da jeg gikk over på uføretrygd.

I og med at uføretrygden er lavere enn rehabiliteringspengene, merket jeg ikke store forskjellen.

Det er det jeg regner med i alle fall. Så jeg for min del synes det er dårlig gjort (har de lov, egentlig?) til å gjøre sånt uten å opplyse om det.

Hmm, det er jo mulig at det, som du sier, skyldes at du gikk over på uføretrygd at du ikke merket det -i og med at det er lavere sats.

For ellers burde du nok merket forskjellen i utbetalingene.

Om de har fullmakt til å gjøre det vet jeg ikke. De må jo være sikre på at du ikke overskrider frikortet i løpet av inntektsåret.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...