Gå til innhold

Jeg er ikke noen ekspert på koranen...

Anbefalte innlegg

...men stemmer det her?

"Det vi sier, er at den hellige Koranen klart fastslår at enhver som spotter Islams profet Muhammed bør drepes, tilføyer Zamfaras informasjonskommissær Umar Dangaladima Magaji overfor nyhetsbyrået Reuters"

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5187733

Isåfall er det jo faen ikke rart at muslimer gjør mye rart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83550-jeg-er-ikke-noen-ekspert-p%C3%A5-koranen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

69

• Goliath

40

• SierDuDet

13

• Prozak

12

Mest aktive i denne tråden

Skulle du være svært interessert i emnet, kan jeg anbeale deg boken "Slik straffer koranen".

Jeg har et eks. stående, som kan sendes promte.

Jo takk, men jeg tror ikke jeg orker å lese galskapen. Da blir jeg bare redd for muslimer :)

Bibelen sier jo det samme (3Mos 24,16), så det forklarer vel også hvorfor kritne gjør så mye rart, da?

Eller kan vi kanskje heller konkludere med at religiøse ekstremister gjør mye rart?

Men når så du sist kriste dømme noen til døden for å spotte Jesus?

Joa, det skjedde sikkert en gang, men det er noen år siden.

Vi brente også hekser en gang i tiden, men vi vokste det fra oss.

Det står sikkert mye rart i bibelen også. Hvis jeg ikke er helt på bærtur (mye mulig) så står det i bibelen at man kan (skal?) tukte den man elsker. Det har nok vært noen som tok det bokstavelig, og forsvarte seg med dette når de slo sine barn.

Annonse

Det står sikkert mye rart i bibelen også. Hvis jeg ikke er helt på bærtur (mye mulig) så står det i bibelen at man kan (skal?) tukte den man elsker. Det har nok vært noen som tok det bokstavelig, og forsvarte seg med dette når de slo sine barn.

Det finnes mange gærninger, men det er ganske langt fra å bruke slike syltynne argumenter i en rettsak til å skulle utlyse en dødsdom fordi man har sagt noe stygt om noens gud.

Men når så du sist kriste dømme noen til døden for å spotte Jesus?

Joa, det skjedde sikkert en gang, men det er noen år siden.

Vi brente også hekser en gang i tiden, men vi vokste det fra oss.

Det finnes da nok av eksempler på mord begått i guds navn også idag.

Slipper du religiøse ekstremister til makten så flyr menneskerettighetene ut av vinduet, enten det er koranen eller bibelen de har med seg.

Det finnes da nok av eksempler på mord begått i guds navn også idag.

Slipper du religiøse ekstremister til makten så flyr menneskerettighetene ut av vinduet, enten det er koranen eller bibelen de har med seg.

Joa, det finnes helt sikkert mange mord begått av kristne, i Guds navn, men du ser dem ikke sprenge seg i luften i stort antall, over hele verden.

Du ser dem heller ikke utløse dødsdommer på folk som har spottet deres Gud.

Joa, det finnes helt sikkert mange mord begått av kristne, i Guds navn, men du ser dem ikke sprenge seg i luften i stort antall, over hele verden.

Da synes jeg du skal kikke litt ekstra nøye på hele verden, og ikke bare på de delene det passer deg best.

Ekstremistiske kristne grupper i USA for eksempel, støtter drap på homofile, fargede og abortleger osv nettopp fordi disse har gjort noe "galt" i forhold til bibelen. Kristne sekter har jo også begått masseselvmord med mer.

Men, det er nok ikke like spennende å kritisere religiøse fanatikere generelt som det er å rakke ned på kun muslimene.

Det spesielle er at fatwaen er bestemt av statens lokale myndigheter og 21 muslimske ungdomsorganisasjoner i Nigeria.

Slike nasjoner er selvsagt uten fremtid og uten håp. Muslimenes klamme og blodige hånd ødelegger ethvert forsøk på fremskritt.

De får bare holde på. Det er likevel nytteløst. Men ikke fan om jeg sender en krone til jævelskapen.

Hei SDD,

Det er fordi de har tapt makten! Kristendom i samme "konsentrasjon" som islam er like ille. Heldigvis har vi sekulære lover (mennesketrettigheter, osv) nå.

Her er et sitat fra bibelen:

Samaria skal bøte,

fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

deres småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Hosea 14:1

Med vennlig hilsen

Da synes jeg du skal kikke litt ekstra nøye på hele verden, og ikke bare på de delene det passer deg best.

Ekstremistiske kristne grupper i USA for eksempel, støtter drap på homofile, fargede og abortleger osv nettopp fordi disse har gjort noe "galt" i forhold til bibelen. Kristne sekter har jo også begått masseselvmord med mer.

Men, det er nok ikke like spennende å kritisere religiøse fanatikere generelt som det er å rakke ned på kun muslimene.

"Da synes jeg du skal kikke litt ekstra nøye på hele verden, og ikke bare på de delene det passer deg best."

Jeg kikker da på hele verden.

"Ekstremistiske kristne grupper i USA for eksempel, støtter drap på homofile, fargede og abortleger osv nettopp fordi disse har gjort noe "galt" i forhold til bibelen. Kristne sekter har jo også begått masseselvmord med mer."

Selvsagt har kristne sekter begått masseselvmord. Men hvor ofte skjer dette? Hvert femte år, hvert år?

Muslimene gjør det nærmest hver DAG.

"Men, det er nok ikke like spennende å kritisere religiøse fanatikere generelt som det er å rakke ned på kun muslimene."

Fanatisk relgiøse, enten de er kristne eller muslimer, betyr akkurat like mye for meg (les: lite), jeg ser bare at muslimene utmerker seg stort i forhold til de kristne.

Du nekter til og med for det. Det er sterkt. Det gjør ikke engang SØr. Han kommer heller opp med grunner til hvorfor det er sånn.

Det er i det minste konstruktivt, selv om jeg ikke alltid er enig, men du nekter. Det er sterkt.

Annonse

Det spesielle er at fatwaen er bestemt av statens lokale myndigheter og 21 muslimske ungdomsorganisasjoner i Nigeria.

Slike nasjoner er selvsagt uten fremtid og uten håp. Muslimenes klamme og blodige hånd ødelegger ethvert forsøk på fremskritt.

De får bare holde på. Det er likevel nytteløst. Men ikke fan om jeg sender en krone til jævelskapen.

Ja, og det var nettopp mitt poeng også. Det er ikke en syk jævel som har kommet opp med Fatwaen. Dette var da fra høyere hold enn som så.

Kanskje du bør sette deg litt inn i situasjonen FØR du uttaler deg?

"Nigeria er et rikt land med store naturressurser, og landet er verdens tiende største oljeprodusent. Men rikdommene er usedvanlig skjevt fordelt, og nederst på tildelingslisten finnes millioner av muslimske unge menn i nord.

De er uten skolegang, utdannelse og jobber. De er sinte og frustrerte og et lett bytte for politiske opportunister og religiøse fundamentalister, som mer enn gjerne ildner til opprør i den etniske smeltedigelen Nigeria."

Kilde: Aftenposten.

Med vennlig hilsen

"Nigeria er et rikt land med store naturressurser, og landet er verdens tiende største oljeprodusent. Men rikdommene er usedvanlig skjevt fordelt, og nederst på tildelingslisten finnes millioner av muslimske unge menn i nord.

De er uten skolegang, utdannelse og jobber. De er sinte og frustrerte og et lett bytte for politiske opportunister og religiøse fundamentalister, som mer enn gjerne ildner til opprør i den etniske smeltedigelen Nigeria."

Med vennlig hilsen

Det gir dem da ingen grunn til å drepe?!

Med vennlig hilsen

Så vidt jeg vet er det flest muslimer i landet og islamske lover er innført stort sett i hele norddelen av landet.

Dessuten er det nok ikke de fattige som deler ut dødsdommer, men de fete, korrupte lederne.

Muslimer blir jo lett skiplet og tatt av stemningsbølger, om de er fattig eller rik. Det har lite med ressurser å gjøre, men med en farlig og hjernevaskende religion.

Vi ser det jo overalt; land med tung islamsk påvirkning er dømt til evig fattigdom.

"Da synes jeg du skal kikke litt ekstra nøye på hele verden, og ikke bare på de delene det passer deg best."

Jeg kikker da på hele verden.

"Ekstremistiske kristne grupper i USA for eksempel, støtter drap på homofile, fargede og abortleger osv nettopp fordi disse har gjort noe "galt" i forhold til bibelen. Kristne sekter har jo også begått masseselvmord med mer."

Selvsagt har kristne sekter begått masseselvmord. Men hvor ofte skjer dette? Hvert femte år, hvert år?

Muslimene gjør det nærmest hver DAG.

"Men, det er nok ikke like spennende å kritisere religiøse fanatikere generelt som det er å rakke ned på kun muslimene."

Fanatisk relgiøse, enten de er kristne eller muslimer, betyr akkurat like mye for meg (les: lite), jeg ser bare at muslimene utmerker seg stort i forhold til de kristne.

Du nekter til og med for det. Det er sterkt. Det gjør ikke engang SØr. Han kommer heller opp med grunner til hvorfor det er sånn.

Det er i det minste konstruktivt, selv om jeg ikke alltid er enig, men du nekter. Det er sterkt.

Jeg nekter ikke på noe som helst. Derimot påpeker jeg at det du viste til å koranen også finnes i bibelen, og at religiøse fanatikere er og blir fanatikere, uanhengig av religion.

Dersom du virkelig var opptatt av muslimenes levevilkår går jeg utifra du ville startet diskusjonen på et litt annet nivå.

Jeg nekter ikke på noe som helst. Derimot påpeker jeg at det du viste til å koranen også finnes i bibelen, og at religiøse fanatikere er og blir fanatikere, uanhengig av religion.

Dersom du virkelig var opptatt av muslimenes levevilkår går jeg utifra du ville startet diskusjonen på et litt annet nivå.

Det er selvsagt meningsløst å knytte folks rabiate oppføresel til en eller annen religion. Hva som står i bøkene er uinteressant. Det eneste interessante er hvordan folk lever ut sin religion, og hvilken påvirkning denne utøvelsen har på medmennesker og samfunn.

Muslimene spiller i egen divisjon når det gjelder skadevirkninger.

Det gir dem da ingen grunn til å drepe?!

Hei,

Fattigdom, håpløshet og desperasjon gir grobunn for fundamentalisme og ekstremisme.

Akkurat det samme i Sør Afrika: der har det vært 10-12 bomber i det siste (av hvite, kristne), men det hører vi ikke noe om her...

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...