Gå til innhold

Jeg er ikke noen ekspert på koranen...

Anbefalte innlegg

Ja - og er det nytt for deg at det skjer flere mord (absolutt) i Kina (med 1,2 milliarder mennesker) enn i Norge (med under 5 millioner).

Det er ikke lenger noen land som er "under et kristent teokrati", på samme måte som enkelte muslimske land er. Ergo kan det ikke sammenlignes.

Konklusjonen er altså at det er teokratiet som er "galt", og at religionen ikke er verre enn kristendommen.

Ergo består mitt poeng at det er feil å kritisere "islam" for noe en liten brøkdel av tilhengerene utfører.

Med vennlig hilsen

Kina utfører da ikke terror og dritt verden over.

Visst skjer det mye dritt i Kina, men de har i hvert fall ikke et uttrykt mål å spre denne dritten til resten av verden.

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å kritisere Islam for all den elendighet den tilfører verden den dag i dag.

Og jeg har alltid kritisert kristendommen for all den elendighet den har tilført verden tidligere - og de tilfeller som fremdeles skjer i dag.

Jeg kritiserer også katolske miljøer for at de ikke klarer å rydde opp i alle overgrep som skjer i deres miljøer - og som er et direkte eller indirekte resultat av den religion de forfekter.

Men intet kommer i nærheten av all den dritten som utføres av muslimer, hvis vi holder oss til religion og dagen i dag.

Og katolikkene får ta sin del av ansvaret for å rydde opp i "sine rekker", kristendommen like så og ikke minst muslimene selv. De tør jo faen meg ikke en gang kritisere sine egne!

Mvh

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

69

• Goliath

40

• SierDuDet

13

• Prozak

12

Mest aktive i denne tråden

Landets ledelse, i Nigeria, er kristne.

Løsningen er at de multinasjonale firmaene som opererer i Nigeria må være sitt ansvar bevist og bruke penger på å utvikle det. Evt. må vi pålegge Statoil osv å gjøre det.

Hvis ikke er faren at det samme vil skje i Nigeria som skjedde i Iran for 25 år siden.

Hvorfor tror du folk stemmer for "fundamentalisme" og "sharia"?

Med vennlig hilsen

Iran var faktisk landet jeg tenkte på i forrige innlegg.

At Nigerias øverste ledelse er kristent spiller jo mindre rolle, når det er de muslimske lederne som "styrer folket".

Det tar svært lang tid å snu et lands utvikling. Og det hjelper intet å "instruere" de multinasjonale selskapene i hvordan de skal operere i disse landene, så lenge de uansett ikke har noen reell makt over hva som foregår blant folket.

Med "feil" styre (fra toppen og nedover) så vil det likevel aldri nytte. For det finnes ikke nok tålmodighet og gode sanksjonsformer til at man kan få gjennomført noe slikt uten "full makt og myndighet".

Og det finnes ingen god måte å oppnå denne "fulle makt og myndighet" på.

Vi klarer jo ikke en gang å styre denne problemstillingen i Norge i riktig retning???

Er det ikke da litt vel naivt å tro at vi kan klare det i et annet land gjennomsyret av muslimske fanatister?

Mvh

Hei,

Ta de siste 500 årene da...

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal vi det?

Er det ikke mer interessant å se på "dagen i dag" og årene fremover?

I mitt "enkle hode" så trodde jeg at det var det som burde opptatt oss mer enn hvem som har vært "verst" tidligere?

For hvordan i all verden kan det bidra til at verden blir bedre fremover?

Mvh

Hei,

Så hvem er de "egentlige kristne" - de voldelige eller de fredelige?

Og hvem er de "egentlige muslimene" - de voldelige eller de fredelige?

Det er en logisk brist på størrelse med en låvedør i argumentasjonen din. For de kristne for 500 år siden hadde samme bibel som dagens kristne.

Og det er selvsagt ikke "det store fredelige flertalls" ansvar at noen muslimer tolker islam som "terrorisme" mer enn det er kristnes ansvar at Hitler tolket bibelen som nazisme.

Med vennlig hilsen

Man må da fokusere på hvem og hva som begår mest faenskap den dag i dag???

Skal vi "unnskylde" overgripere og voldtektsmenn i dag med at vikingene var mye verre den gang - og heller fokusere på hva de den gang gjorde, i stedet for å forsøke å gjøre noe med dagens overgripere og voldtektsmenn?

Denne delen av tråden har, som vanlig når Sør involverer seg, skiftet fokus og er nå helt ute på viddene - akkurat som Sør ønsker seg....

Mvh

Kina utfører da ikke terror og dritt verden over.

Visst skjer det mye dritt i Kina, men de har i hvert fall ikke et uttrykt mål å spre denne dritten til resten av verden.

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å kritisere Islam for all den elendighet den tilfører verden den dag i dag.

Og jeg har alltid kritisert kristendommen for all den elendighet den har tilført verden tidligere - og de tilfeller som fremdeles skjer i dag.

Jeg kritiserer også katolske miljøer for at de ikke klarer å rydde opp i alle overgrep som skjer i deres miljøer - og som er et direkte eller indirekte resultat av den religion de forfekter.

Men intet kommer i nærheten av all den dritten som utføres av muslimer, hvis vi holder oss til religion og dagen i dag.

Og katolikkene får ta sin del av ansvaret for å rydde opp i "sine rekker", kristendommen like så og ikke minst muslimene selv. De tør jo faen meg ikke en gang kritisere sine egne!

Mvh

Mvh

Du skriver: "all den elendighet den tilfører verden den dag i dag."

Igjen bommer du på målet.

Ingen betviler at islam kan brukes til slikt. Det kan like godt kristendommen, kommunismen og hinduismen.

Ergo er religionen her rimelig irrelevant. Det er fattigdommen og fundamentalismen som er problemet.

Men det er klart det er vesentlig mer behagelig for oss å skylde på "religionen til de andre".

For det er alltid "de" som er "dumme", ikke sant?

Med vennlig hilsen

Annonse

Iran var faktisk landet jeg tenkte på i forrige innlegg.

At Nigerias øverste ledelse er kristent spiller jo mindre rolle, når det er de muslimske lederne som "styrer folket".

Det tar svært lang tid å snu et lands utvikling. Og det hjelper intet å "instruere" de multinasjonale selskapene i hvordan de skal operere i disse landene, så lenge de uansett ikke har noen reell makt over hva som foregår blant folket.

Med "feil" styre (fra toppen og nedover) så vil det likevel aldri nytte. For det finnes ikke nok tålmodighet og gode sanksjonsformer til at man kan få gjennomført noe slikt uten "full makt og myndighet".

Og det finnes ingen god måte å oppnå denne "fulle makt og myndighet" på.

Vi klarer jo ikke en gang å styre denne problemstillingen i Norge i riktig retning???

Er det ikke da litt vel naivt å tro at vi kan klare det i et annet land gjennomsyret av muslimske fanatister?

Mvh

Du svarte ikke på hvorfor folk frivillig konverterer fra kristendommen og til fundamentalistisk islam i store tall....

===

Det er ihvertfall ingen grunn til å tro at det du bedriver gjør annet enn å puste på "hatets og ondskapens glør".

Selvsagt hjelper det å "gjøre noe". Ingen forventer at det skal bli perfekt over natten, men ved å utvikle landet gir man folk håp for fremtiden.

Slik situasjonen er nå har folket intet håp, og derfor tyr de til fundamentalisme.

Med vennlig hilsen

"Hvis man vil bekjempe fundamentalisme så er det eneste som hjelper en real omgang utvikling. Sørg for at folk har mat, en jobb, sykehus, hus, skole, osv - og fundamentalismen "dør ut". Knapt noe menneske med mat på bordet, håp for fremtiden, sikkerhet osv støtter terrorisme!"

Og hvordan gjør man det i et land som er gjennomsyret av fundamentalisme og religiøse ledere?

Det har vært forsøkt i den senere tid - med svært dårlig resultat.

Vi klarer det jo ikke en gang her hjemme i de muslimske miljøer som har grodd opp her....

Hvordan i all verden kan vi da tro at vi kan klare det i muslimske land???

Mvh

Hva er det vi ikke har "klart her"...???

Og i hvilket land har vi forsøkt?

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal vi det?

Er det ikke mer interessant å se på "dagen i dag" og årene fremover?

I mitt "enkle hode" så trodde jeg at det var det som burde opptatt oss mer enn hvem som har vært "verst" tidligere?

For hvordan i all verden kan det bidra til at verden blir bedre fremover?

Mvh

Hvis vi skal gå fremover, må vil lære av de feilene som er begått. Hvis ikke vil vi gjøre samme feilene igjen. (Bl.a. diskriminering av bestemte folkegrupper....)

Når vi ser at kristendom, islam osv kan være "like ille" burde det fortelle deg at kjernen i problemet ikke er "islam" (fremfor en annen religion), men et annet sted.

Med vennlig hilsen

Man må da fokusere på hvem og hva som begår mest faenskap den dag i dag???

Skal vi "unnskylde" overgripere og voldtektsmenn i dag med at vikingene var mye verre den gang - og heller fokusere på hva de den gang gjorde, i stedet for å forsøke å gjøre noe med dagens overgripere og voldtektsmenn?

Denne delen av tråden har, som vanlig når Sør involverer seg, skiftet fokus og er nå helt ute på viddene - akkurat som Sør ønsker seg....

Mvh

Hold deg til tema, og slutt å blande inn vikinger og voldtekt.

Poenget, hvis det var for vanskelig, er at siden kristendommen er minst like ille som islam, så er det fåfengt å fokusere på hvilken religion, og man bør istedet sørge for utvikling hvis du vil ha slutt på volden.

Med vennlig hilsen

Sant.

De morderne det står om i historien er døde, mens de som lever nå har ikke sluttet å drepe.

Nei, men noen av oss er villige til å LÆRE av de feilene som ble begått i historien, istedet for å insisterer på å begå dem på nytt!

Med vennlig hilsen

Jeg ser det slik at islam ligger på det nivået som gammeltestamentet fra kristen lære lå, med sine groteske læresetninger om helvete, død og fordervelse. Det er kanskje på tide for islamistene å inngå en ny pakt med gudene, som det nye testamentet i kristendommen jo er.

Er ikke helt uenig i det, nei. Islam har vel ikke noe "nye testamente", slik som denne sekten med utspring i jødedommen (les: kristendommen) har.

"..........."

Hei,

Alle har jo "sin egen" versjon av kristendommen. Det finnes jo ikke to kristne som mener kristendommen er akkurat "slik".

Om man er kristen avhenger av om man *tror*, og ikke av bestemte handlinger. Ergo kan, ifølge kristendommens egen definisjon, alle de som "tror" (inkl. Hitler) kalle seg kristne.

Med vennlig hilsen

Joda. Men poenget mitt var at nazistenes "versjon" av kristendommen kanskje var litt vel ekstrem.

"..........."

Annonse

Hei,

Totalt sett, er det kanskje ikke rart, men man kan sammenligne hvor mye f*enskap som har vært utført i den tiden BEGGE religionene har eksistert.

Med vennlig hilsen

I den perioden er jeg ikke sikker på om kristendommen har gjort mer jævelskap enn islam - mulig er det ganske likt. Det er bare det at historiebøkene vi lærer fra har hovedvekt i denne delen av verden.

".........."

I den perioden er jeg ikke sikker på om kristendommen har gjort mer jævelskap enn islam - mulig er det ganske likt. Det er bare det at historiebøkene vi lærer fra har hovedvekt i denne delen av verden.

".........."

Hei,

Det var ikke søramerikanere som kom til Europa og drepte...

Det var ikke folk fra Kongo som kom til Europa og drepte...

Det var ikke India som koloniserte Storbritannia...

Og både 1. og 2. VK begynte i Europa...

Med vennlig hilsen

Er ikke helt uenig i det, nei. Islam har vel ikke noe "nye testamente", slik som denne sekten med utspring i jødedommen (les: kristendommen) har.

"..........."

Hei,

Jeg minner igjen på at all f*enskapen som de kristne har begått ble gjort ETTER at denne nye "pakten" ble inngått...

Bibelen idag er den samme som for 500 år siden.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

"..........."

De har kanskje ikke kommet så langt ? Lever litt i middelalderen enda kanskje ?

Hade vært fint å få med litt nymotens greier, som f eks oppfinnelsen av hjulet ? Snart ?

I det nye testamente har de i hvertfall spiker.

De har kanskje ikke kommet så langt ? Lever litt i middelalderen enda kanskje ?

Hade vært fint å få med litt nymotens greier, som f eks oppfinnelsen av hjulet ? Snart ?

I det nye testamente har de i hvertfall spiker.

Sånn til din informasjon så ble hjulet faktisk oppfunnet i det som idag er Irak...

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei,

Jeg minner igjen på at all f*enskapen som de kristne har begått ble gjort ETTER at denne nye "pakten" ble inngått...

Bibelen idag er den samme som for 500 år siden.

Med vennlig hilsen

Koranen er den samme som for 1350 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...