Gå til innhold

Jeg er ikke noen ekspert på koranen...

Anbefalte innlegg

Hvilke fundamentalister i vårt eget land er det vi ikke har blitt kvitt???

Alle med skjegg?

==

Og hvilket land?

Med vennlig hilsen

Ser du som vanlig svarer på spørsmål med spørsmål Sør...

"Hvilke fundamentalister i vårt eget land er det vi ikke har blitt kvitt???

Alle med skjegg?"

Skal du ha navnene på dem når du er i gang - eller har du bare litt tungt for det i dag?

Mener du at du trenger bistand for å finne utslag av religiøs fundamentalisme blant muslimer i Norge?

Nei Sør - det vet vi at du trenger like lite som jeg trenger å svare på kverulismen din:-)

==

"Og hvilket land?"

Mener du at jeg skal ramse opp alle land der muslimske fundamentalister har et ballegrep på befolkningen?

Her kan jeg like gjerne vise til hva jeg nettopp skrev i dette innlegget noen setninger lenger opp.

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

69

• Goliath

40

• SierDuDet

13

• Prozak

12

Mest aktive i denne tråden

"Og viktigere, du VIL ikke ha det, fordi du innser at det faktisk ville kreve noe av "oss", istedet for din vanlige "medisin" som går ut på bare å kreve av "dem"."

Nok en usann påstand du ilegger andre - på samme måte som du kritiserer andre for å gjøre mot deg.

Mvh

Neida - dine innlegg her gå som oftest ut på hvordan vi kan kreve noe av alle andre enn oss selv. "De" må "godta" at det blir stoppet oftere. "De" må godtas at det skal tvinges til voksenopplæring (intet lignende krav til "oss"). Osv i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Ser du som vanlig svarer på spørsmål med spørsmål Sør...

"Hvilke fundamentalister i vårt eget land er det vi ikke har blitt kvitt???

Alle med skjegg?"

Skal du ha navnene på dem når du er i gang - eller har du bare litt tungt for det i dag?

Mener du at du trenger bistand for å finne utslag av religiøs fundamentalisme blant muslimer i Norge?

Nei Sør - det vet vi at du trenger like lite som jeg trenger å svare på kverulismen din:-)

==

"Og hvilket land?"

Mener du at jeg skal ramse opp alle land der muslimske fundamentalister har et ballegrep på befolkningen?

Her kan jeg like gjerne vise til hva jeg nettopp skrev i dette innlegget noen setninger lenger opp.

Mvh

Hei,

Nei, jeg forventer at du skal underbygge og/eller sannsynliggjøre påstandene dine.

At det eksisterer en og anne fundamentalist i Norge er helt sikkert sant. At de skulle utgjøre noe antall, er noe du får sannsynliggjøre. Til etterretning, så utgjøre HELE den muslimske befolkningen i Norge mindre enn 1,3% av befolkningen.

===

At det finnes muslimske land er ikke under diskusjon.

At det er norsk bistand som har ført til fundamentalisme (hvilket tilsynelatende er det du hevder?) er det du må sannsynliggjøre.

Med vennlig hilsen

Ja, "målet" er det folket som avgjør. Så lenge folk har "håp og mat" så er det mindre trolig at "Målet" skal være et fundamentalistisk helvete.

Men det går faktisk bedre: det er bedre å leve idag enn for 300 år siden. Bedre enn for 150 år siden. Og bedre enn for 50 år siden.

Det går faktisk fremover.

Med vennlig hilsen

Som du selv sier så er det folket som avgjør "målet".

Men "folket" er en så lite ensartet gruppe, så "målet" blir like lite ensartet som folket er det.

Generelt sett så har du rett i at det er bedre "i dag enn i går".

Men forskjellene (i negativ betydning) blandt "folket" øker stadig - og konfliktene like så. I tillegg øker mulighetene for at noen få kan lage et helvete for de mange.

Så jeg tror at potensialet for en global konflikt som får 2. verdenskrig til å blekne, stadig øker.

Og med det våpenarsenal som finnes i verden i dag, så ser ikke utkommet av en slik konflikt særlig lys ut.

Men det kan jo hende at naturen kommer oss i forkjøpet - i form av et enormt vulkanutbrudd eller fler, eller en stor meteor:-)

Mvh

Mener du at alle muslimer skal være ansvarlige for det en annen muslim finner på (og derved selvsagt alle kristne skal være ansvarlige for det McVeigh gjorde i USA)?

Påstanden din faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Mener du at alle Frp'ere skal være ansvarlige for det en annen Frp'er finner på?

Du mener jo det Sør, så hva er forskjellen?

Selv mener jeg at hvis en Frp'er gjør noe dumt i Frp's navn, så er det i første rekke Frp's ansvar å kritisere det som er blitt gjort - og gjøre noe med det i den grad de har mulighet til det.

Akkurat det samme mener jeg gjelder for alle som er "medlem" i et politisk parti, religion eller organisasjon av noe slag.

De har et ansvar for å kritisere sine "egne" - og i den grad det er mulig, ordne opp i eget bo. Det være seg offentlige uttalelser om at de tar "sterk avstand fra" og/eller direkte kritikk av enkeltpersoner eller "grupper" innad i systemet til sanksjoner av forskjellige slag - alt avhengig av de enkelte tilfeller.

Jeg ser at noen (den kristne ledelsen i Nigeria blant annet) sterkt kritiserer fatwaen mot den nigerianske journalisten. Jeg se også at noen muslimer i Nigeria taler fatwaen i mot.

Men jeg ser få andre høyt representerte muslimske ledere ta ansvaret de burde ha - og klart gi beskjed om at dette IKKE er i tråd med den "muslimske ånd" de ønsker at deres "folk" skal leve etter.

Og det kritiserer jeg dem for ikke å gjøre klart nok.

Mvh

Annonse

Hei,

Hvor har jeg (som forøvrig er ateist) "unnskyldt" noen som helst?

Forsøk å lese hva folk faktisk skriver, istedet for å tillegge oss meninger vi aldri har forfektet.

Med vennlig hilsen

Hvorfor det? Dette er noe du sjelden gidder selv. Du svarer jo i hytt og gevær. Hva har Lords resistance army med eventuelle dødstrusler fra muslimer å gjøre? Hvis det ikke er for å unnskylde disse ugjerningene, hvorfor drar du frem den spanske inkvisisjonen og Adolf Hitler hver gang noen diskuterer dagens situasjon?

Du må gjerne erklære deg for ateist, men i denne enden fremstår du som voldsomt pro islam, og anti kristendom.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1477017

Ingen har tatt på seg skylden, men skal vi vedde om det er muslimer eller Lord's resistance Army som står bak?

Neida - dine innlegg her gå som oftest ut på hvordan vi kan kreve noe av alle andre enn oss selv. "De" må "godta" at det blir stoppet oftere. "De" må godtas at det skal tvinges til voksenopplæring (intet lignende krav til "oss"). Osv i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Jeg regner med at du også er sterkt i mot den aksjonen som gjennomføres i disse tider da Sør?

Tror du at det kan gjennomføres uten at "noen stoppes oftere enn andre"?

Hva med de "økonomiske ekteskapene" som inngås da Sør?

Synes du at man skal kontrollere alle ekteskap eller kun de som inngås mellom norske kvinner og utenlandske menn?

Også her gjøres en "utvelgelse" på bakgrunn av "rase", så jeg antar at du er svært i mot denne form for "rasisme"? (etter din fortolkning av ordet)

Mvh

Hei,

Nei, jeg forventer at du skal underbygge og/eller sannsynliggjøre påstandene dine.

At det eksisterer en og anne fundamentalist i Norge er helt sikkert sant. At de skulle utgjøre noe antall, er noe du får sannsynliggjøre. Til etterretning, så utgjøre HELE den muslimske befolkningen i Norge mindre enn 1,3% av befolkningen.

===

At det finnes muslimske land er ikke under diskusjon.

At det er norsk bistand som har ført til fundamentalisme (hvilket tilsynelatende er det du hevder?) er det du må sannsynliggjøre.

Med vennlig hilsen

"At det eksisterer en og anne fundamentalist i Norge er helt sikkert sant. At de skulle utgjøre noe antall, er noe du får sannsynliggjøre. Til etterretning, så utgjøre HELE den muslimske befolkningen i Norge mindre enn 1,3% av befolkningen. "

Tvangsekteskap og omskjæring er et par helt konkrete ting som kan nevnes....

===

"At det er norsk bistand som har ført til fundamentalisme (hvilket tilsynelatende er det du hevder?) er det du må sannsynliggjøre."

Har aldri hevdet det, men og forstår heller ikke hvorfor du skulle ønske å fortolke det slik?

Det jeg har hevdet er at (for å konkretisere det slik du ønsker) f.eks tvangsekteskap, omskjæring og æresdrap er eksempler på resultater av religiøs fundamentalisme eller kulturelle tradisjoner som har sitt opphav eller begrunnelse i religion (og gjerne en missforstått "gren" av en sådan).

Gjennom vår misslykede innvandringspolitikk, redsel for å "tråkke noen på tærne" og/eller "frykt" for å "misstenkeliggjøre" uskyldige - så viser vi liten evne til å løse problemet. I stedet skaper vi grunnlaget for at dette også kan få grobunn i Norge.

Mvh

Mener du at alle Frp'ere skal være ansvarlige for det en annen Frp'er finner på?

Du mener jo det Sør, så hva er forskjellen?

Selv mener jeg at hvis en Frp'er gjør noe dumt i Frp's navn, så er det i første rekke Frp's ansvar å kritisere det som er blitt gjort - og gjøre noe med det i den grad de har mulighet til det.

Akkurat det samme mener jeg gjelder for alle som er "medlem" i et politisk parti, religion eller organisasjon av noe slag.

De har et ansvar for å kritisere sine "egne" - og i den grad det er mulig, ordne opp i eget bo. Det være seg offentlige uttalelser om at de tar "sterk avstand fra" og/eller direkte kritikk av enkeltpersoner eller "grupper" innad i systemet til sanksjoner av forskjellige slag - alt avhengig av de enkelte tilfeller.

Jeg ser at noen (den kristne ledelsen i Nigeria blant annet) sterkt kritiserer fatwaen mot den nigerianske journalisten. Jeg se også at noen muslimer i Nigeria taler fatwaen i mot.

Men jeg ser få andre høyt representerte muslimske ledere ta ansvaret de burde ha - og klart gi beskjed om at dette IKKE er i tråd med den "muslimske ånd" de ønsker at deres "folk" skal leve etter.

Og det kritiserer jeg dem for ikke å gjøre klart nok.

Mvh

Forskjellen er at Frp er noe man aktivt melder seg inn i.

Man er kristen/muslim så snart man er født. (Og katolikk så snart man er unnfanget! ;-) )

Med vennlig hilsen

Jeg regner med at du også er sterkt i mot den aksjonen som gjennomføres i disse tider da Sør?

Tror du at det kan gjennomføres uten at "noen stoppes oftere enn andre"?

Hva med de "økonomiske ekteskapene" som inngås da Sør?

Synes du at man skal kontrollere alle ekteskap eller kun de som inngås mellom norske kvinner og utenlandske menn?

Også her gjøres en "utvelgelse" på bakgrunn av "rase", så jeg antar at du er svært i mot denne form for "rasisme"? (etter din fortolkning av ordet)

Mvh

Hvordan har du tenkt å kontrollere ekteskap?

Er det dyneløfting du forfekter?

"Knuller du ikke med mannen din, blir du utvist til Russland?"

===

Forøvrig er det noe helt annet å sjekke "utlendinger" (som gå på nasjonalitet) enn "innvandrere" (som går på foreldrenes fødested, og er uavhengig av din nasjonalitet og fødested).

Med vennlig hilsen

"At det eksisterer en og anne fundamentalist i Norge er helt sikkert sant. At de skulle utgjøre noe antall, er noe du får sannsynliggjøre. Til etterretning, så utgjøre HELE den muslimske befolkningen i Norge mindre enn 1,3% av befolkningen. "

Tvangsekteskap og omskjæring er et par helt konkrete ting som kan nevnes....

===

"At det er norsk bistand som har ført til fundamentalisme (hvilket tilsynelatende er det du hevder?) er det du må sannsynliggjøre."

Har aldri hevdet det, men og forstår heller ikke hvorfor du skulle ønske å fortolke det slik?

Det jeg har hevdet er at (for å konkretisere det slik du ønsker) f.eks tvangsekteskap, omskjæring og æresdrap er eksempler på resultater av religiøs fundamentalisme eller kulturelle tradisjoner som har sitt opphav eller begrunnelse i religion (og gjerne en missforstått "gren" av en sådan).

Gjennom vår misslykede innvandringspolitikk, redsel for å "tråkke noen på tærne" og/eller "frykt" for å "misstenkeliggjøre" uskyldige - så viser vi liten evne til å løse problemet. I stedet skaper vi grunnlaget for at dette også kan få grobunn i Norge.

Mvh

Tvangsekteskap og omskjæring utføres ihvertfall MINDRE om folk bor i Norge enn hvis de hadde bodd i de landene hvor dette praktiseres regelmessig.

At dette skjer er ikke noe "bevis" på at "muslimer i Norge er fundamentalister". Selvsagt finnes enkelte fundamentalister, men det har den vanlige muslim like lite ansvar for som det du og jeg har.

Med vennlig hilsen

Som du selv sier så er det folket som avgjør "målet".

Men "folket" er en så lite ensartet gruppe, så "målet" blir like lite ensartet som folket er det.

Generelt sett så har du rett i at det er bedre "i dag enn i går".

Men forskjellene (i negativ betydning) blandt "folket" øker stadig - og konfliktene like så. I tillegg øker mulighetene for at noen få kan lage et helvete for de mange.

Så jeg tror at potensialet for en global konflikt som får 2. verdenskrig til å blekne, stadig øker.

Og med det våpenarsenal som finnes i verden i dag, så ser ikke utkommet av en slik konflikt særlig lys ut.

Men det kan jo hende at naturen kommer oss i forkjøpet - i form av et enormt vulkanutbrudd eller fler, eller en stor meteor:-)

Mvh

Hei,

Men hvem er det som har levert våpnene til Saddam og Mujahedeen/Taliban... De biologiske våpnene som Saddam fikk på 80 tallet er "Made in USA"...

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvorfor det? Dette er noe du sjelden gidder selv. Du svarer jo i hytt og gevær. Hva har Lords resistance army med eventuelle dødstrusler fra muslimer å gjøre? Hvis det ikke er for å unnskylde disse ugjerningene, hvorfor drar du frem den spanske inkvisisjonen og Adolf Hitler hver gang noen diskuterer dagens situasjon?

Du må gjerne erklære deg for ateist, men i denne enden fremstår du som voldsomt pro islam, og anti kristendom.

Ingen har tatt på seg skylden, men skal vi vedde om det er muslimer eller Lord's resistance Army som står bak?

???

Med vennlig hilsen

*Tar frem teskje*

Bare spør dersom det er noe du lurer på.

Forskjellen er at Frp er noe man aktivt melder seg inn i.

Man er kristen/muslim så snart man er født. (Og katolikk så snart man er unnfanget! ;-) )

Med vennlig hilsen

Er det ikke du selv som nedenfor her har skrevet at stadig flere "konverterer" til Islam?

Er ikke det noe man da aktivt gjør?

Det var en "svak" bortforklaring Sør? :-)

Prinsipper skal gjelde for alle.

Og så vidt jeg har forstått er du en sterk tilhenger av at ingen skal forskjellsbehandles - og da burde vel det også gjelde Frp'ere???

Vennlig hilsen

Hvordan har du tenkt å kontrollere ekteskap?

Er det dyneløfting du forfekter?

"Knuller du ikke med mannen din, blir du utvist til Russland?"

===

Forøvrig er det noe helt annet å sjekke "utlendinger" (som gå på nasjonalitet) enn "innvandrere" (som går på foreldrenes fødested, og er uavhengig av din nasjonalitet og fødested).

Med vennlig hilsen

Det er lettere enn som så Sør.

I de aller fleste tilfeller av "økonomiske ekteskap" så bor ikke mannen hos kvinnen - og da kan man:

a) be mannen beskrive detaljer fra boligen

B) foreta en befaring av boligen

c) be om bilder fra brylluppet

og på bakgrunn av resultatene anbefale at oppholdstilatelsen eventuelt trekkes tilbake.

Mvh

Tvangsekteskap og omskjæring utføres ihvertfall MINDRE om folk bor i Norge enn hvis de hadde bodd i de landene hvor dette praktiseres regelmessig.

At dette skjer er ikke noe "bevis" på at "muslimer i Norge er fundamentalister". Selvsagt finnes enkelte fundamentalister, men det har den vanlige muslim like lite ansvar for som det du og jeg har.

Med vennlig hilsen

Leser og forstår du hva jeg tidligere har skrevet i denne tråden, så ser du at jeg for lengst har kommentert det du her skriver.

Mvh

Er det ikke du selv som nedenfor her har skrevet at stadig flere "konverterer" til Islam?

Er ikke det noe man da aktivt gjør?

Det var en "svak" bortforklaring Sør? :-)

Prinsipper skal gjelde for alle.

Og så vidt jeg har forstått er du en sterk tilhenger av at ingen skal forskjellsbehandles - og da burde vel det også gjelde Frp'ere???

Vennlig hilsen

Folks skal ikke forskjellsbehandles på basis av hudfarge, kjønn, legning, osv.

Folk kan selvsagt forskjellsbehandles basert på aktive handlinger de har gjort - f. eks. kriminalitet.

===

Hvis du seriøst forfekter at en muslim i Kanada skal være "ansvarlig" for hva en muslimsk terrorist i Jemen foretar seg (???), så mener du formodentlig at alle kristne er like ansvarlige for nazismen?

For Hitler begrunnet den med kristendom, akkurat som Bin Laden begrunner hans terrorisme med islam.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...