Gå til innhold

bidrag til svigermor

Anbefalte innlegg

Gjest signatur

vi tjener midt på treét.

har to unger. studielån huslån bla bla..

synes derre det er riktig at svigermor skal kunne trappe ned tidligere i barnehagestillingen sin og hvis hun ikke klarer seg med afp´en og førtidspensjonen, skal vi gi henne tusen kroner hver måned?

SYnes egentlig ikke hun kan slutte i noe uten å ha regna på det å sett om hun kan klare seg på det som de beregnet for henne, men er jeg ego da?

hun har lyst å trappe nned fordi unhar lyst å ha litt overskudd på fritida(som hun bruker på å sitte i en stol å strikke,klage sårt ang hvor lite hun ser til barnebarna sine og hvor grusomt det er å stå opp om natta for å gå på do når hun har urinveisinfeksjon).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

12

• morsan

7

• Dorthe

4

• jiipp

4

Mest aktive i denne tråden

Hvem er vi, er dere flere søsken som skal gi litt hver til svigermor isåfall?

Mulig jeg ikke har lest godt nok, eller forstått helt hva du mener, men forventer hun at dere skal spytte inn penger automatisk.

Hvis så er tilfelle kommer det jo mye ann på hvordan hun har vært mot dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450903
Del på andre sider

Dette må jeg si at ikke skjønner. Skal dere bidra fast hver måned med 1000 kroner for at svigermor kan jobbe mindre???? Det er det værste jeg har hørt. Vel da kan hun iallefall gjøre rent i huset deres hver fredag for pengene. Men da mister hun vel fritiden sin, som hun ønsker å bruke på å strikke.

Selvfølgelig er det naturlig å hjelpe familie, men dette syntes jeg var vel drøyt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450908
Del på andre sider

Gjest undertegnet

Du kan da ikke mene at hun forventer at dere skal bidra med penger sånn at hun kan trappe ned? 1000 kroner er sikkert penger dere trenger til eget bruk når dere er 4 stk - eller gode penger å spare til noe felles om dere har noe til overs hver måned.

Noe annet er det om hun passer ungene deres ofte, da kan dere godt betale henne for det. Eller hvis dere bor i samme hus som henne (hennes hus). Syns det virker rart at hun bare forventer penger uten at noe slikt ligger bak, men men......

Det er i alle fall ikke noe hun har KRAV på sånn uten videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450909
Del på andre sider

Gjest signatur

Du kan da ikke mene at hun forventer at dere skal bidra med penger sånn at hun kan trappe ned? 1000 kroner er sikkert penger dere trenger til eget bruk når dere er 4 stk - eller gode penger å spare til noe felles om dere har noe til overs hver måned.

Noe annet er det om hun passer ungene deres ofte, da kan dere godt betale henne for det. Eller hvis dere bor i samme hus som henne (hennes hus). Syns det virker rart at hun bare forventer penger uten at noe slikt ligger bak, men men......

Det er i alle fall ikke noe hun har KRAV på sånn uten videre.

nei. jeg har helt samme følelse. i dette mor-sønn forholdet er det mora som er mest barnet. Kjæresten min og hun har bod sammen etter at hun ble skilt og de andre ungene flytta til han var ferdig med militæret, han er hennes gullgutt.

Fra hennes munn: "thomas jeg klarer det ikke, du må hjelpe meg å ringe litt rundt...hvis det er snakk om feks å finne ut om hun et eller annet.

hun higer etter hans oppmerksomhet, og tenker mye på dette med økonomi, mens han har litt for dårlig tid med å sette seg inn i saken (tall ikke hans sterke side)..så han skyver det unna med å si at" jamen mamma vi finner nok en løsning, du kan få av meg"

jeg skrev dette innleget på foreldreforumet for en tid tilbake og mange mente der at vi måtte hjelpe og heller flytte til et sted det var billigere å bo etc for å kunne hjelpe. jeg mener vi har et sosialt system som man bør kunne bruke når man har rett på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450921
Del på andre sider

Annonse

Gjest signatur

Dette må jeg si at ikke skjønner. Skal dere bidra fast hver måned med 1000 kroner for at svigermor kan jobbe mindre???? Det er det værste jeg har hørt. Vel da kan hun iallefall gjøre rent i huset deres hver fredag for pengene. Men da mister hun vel fritiden sin, som hun ønsker å bruke på å strikke.

Selvfølgelig er det naturlig å hjelpe familie, men dette syntes jeg var vel drøyt..

jeg synes nemlig også det er litt drøyt!

hun bor en times tid unna, og vi ser henne 2+ ganger i måneden. da er det faktsik mitt initiativ, jeg synes kanskje sønnen pga av klaging fra henne, bør ta seg litt flere turer, men det får være opp til han da.

hun er hos oss minst en gang i måneden fra fre til søn og selvfølgelig blir hun da spandert på når vi er på kafé og all mat osv står på oss(skulle bare mangle) men da sitter hun samtidig mest å klager hvor sliten hun er, men hvor redd hun er for ikke å klare seg. jeg skjønner jo at kjæresten min på en måte blir presset til å kommemed en eller annen løsning..

hun har en leil som koster ca 500-600 000. men husleien er høy:4000. hun er redd hun ikke klarer dette da hvis hun trapper ned.

kjeg sier hun ikke bare må hoppe på AFP hvis ikke det lønner seg. hun bør heller uføretrygde seg hvis kroppen ikke holder lenger.

alltid når hun er hos oss, sier hun setn som: "dere som har så god råd, burde kjøpe den og den dressen til sønnen deres."

grrrr

vi bor i oslo og synes det er dyrt og føler ikke akkuart at jeg har mest selv. blir sur når virkelig samboeren min føler han har så mye å rutte med...men tror liksom mye det er for å forskyve et problem at han kjøper henne ut på denne måten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450932
Del på andre sider

jeg synes nemlig også det er litt drøyt!

hun bor en times tid unna, og vi ser henne 2+ ganger i måneden. da er det faktsik mitt initiativ, jeg synes kanskje sønnen pga av klaging fra henne, bør ta seg litt flere turer, men det får være opp til han da.

hun er hos oss minst en gang i måneden fra fre til søn og selvfølgelig blir hun da spandert på når vi er på kafé og all mat osv står på oss(skulle bare mangle) men da sitter hun samtidig mest å klager hvor sliten hun er, men hvor redd hun er for ikke å klare seg. jeg skjønner jo at kjæresten min på en måte blir presset til å kommemed en eller annen løsning..

hun har en leil som koster ca 500-600 000. men husleien er høy:4000. hun er redd hun ikke klarer dette da hvis hun trapper ned.

kjeg sier hun ikke bare må hoppe på AFP hvis ikke det lønner seg. hun bør heller uføretrygde seg hvis kroppen ikke holder lenger.

alltid når hun er hos oss, sier hun setn som: "dere som har så god råd, burde kjøpe den og den dressen til sønnen deres."

grrrr

vi bor i oslo og synes det er dyrt og føler ikke akkuart at jeg har mest selv. blir sur når virkelig samboeren min føler han har så mye å rutte med...men tror liksom mye det er for å forskyve et problem at han kjøper henne ut på denne måten

Må si jeg faktisk syntes litt synd på deg. Men hva med din samboers søsken, skal de også bidra med kr 1000,- i måneden? Da kan hun snart slutte å jobbe... Neida,,det var litt useriøst. Men jeg ville iallfall ikke gitt svigermor kr 1000,- i måneden sånn uten videre.

Hadde jeg hatt det til overs vill jeg nok ha spart de var jeg dere. Tror nok jeg er litt egoistisk ja. Mener om han har flere søsken så sakl jo ikke alt falle på han???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450938
Del på andre sider

Hvem er vi, er dere flere søsken som skal gi litt hver til svigermor isåfall?

Mulig jeg ikke har lest godt nok, eller forstått helt hva du mener, men forventer hun at dere skal spytte inn penger automatisk.

Hvis så er tilfelle kommer det jo mye ann på hvordan hun har vært mot dere.

han har to andre søsken. den ene broren, er uaktuell, i og med eksmannens sønn som hun ser på som sin egen NÅ, men ikke før i tiden og derfor mye bitterhet fra ham..

Dattera, har tre unger og mann som betaler bidrag på to kids, og dehar hytte og 2 biler ..hun er en del hos disse (heldigvis!hun er jo så ensom - har ingen annet nettverk enn familie: "jeg lever for barnebarna jeg nå") Men har ingen avtale med dattera ang dette. litt sån at mora går til sønnen, der hun kan ha rollen som det stakkars lille barnet, mens ovenfor dattera er det liksom venninne-forholdet, og hun viser det siste skjørtet hun har kjøpt seg, hvis du skjønner tegninga)

Greia er jo dét at sønnen føler han fikk klær, ting i barndommen som faren nekta ham, og typen min føler vel at mora var den greie av disse to, så han liksom "skylder" henne dette.

HVis vi diskuterer dette er jeg den onde som vil at mora hans skal slite av seg helsa bare fordi vi ikke kan hjelpe.

jeg mener bare at en slik avtale er vanskelig...hva kan skje med oss i fremtiden? plutselig har en av oss mistet jobben og hun ersamtidig avhengig av oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450939
Del på andre sider

Gjest signatur

Må si jeg faktisk syntes litt synd på deg. Men hva med din samboers søsken, skal de også bidra med kr 1000,- i måneden? Da kan hun snart slutte å jobbe... Neida,,det var litt useriøst. Men jeg ville iallfall ikke gitt svigermor kr 1000,- i måneden sånn uten videre.

Hadde jeg hatt det til overs vill jeg nok ha spart de var jeg dere. Tror nok jeg er litt egoistisk ja. Mener om han har flere søsken så sakl jo ikke alt falle på han???

jeg er vel egoistisk jeg også,

men han har to andre søsken. den ene broren, er uaktuell, i og med eksmannens sønn som hun ser på som sin egen NÅ, men ikke før i tiden og derfor mye bitterhet fra ham..

Dattera, har tre unger og mann som betaler bidrag på to kids, og dehar hytte og 2 biler ..hun er en del hos disse (heldigvis!hun er jo så ensom - har ingen annet nettverk enn familie: "jeg lever for barnebarna jeg nå") Men har ingen avtale med dattera ang dette. litt sån at mora går til sønnen, der hun kan ha rollen som det stakkars lille barnet, mens ovenfor dattera er det liksom venninne-forholdet, og hun viser det siste skjørtet hun har kjøpt seg, hvis du skjønner tegninga)

Greia er jo dét at sønnen føler han fikk klær, ting i barndommen som faren nekta ham, og typen min føler vel at mora var den greie av disse to, så han liksom "skylder" henne dette.

HVis vi diskuterer dette er jeg den onde som vil at mora hans skal slite av seg helsa bare fordi vi ikke kan hjelpe.

jeg mener bare at en slik avtale er vanskelig...hva kan skje med oss i fremtiden? plutselig har en av oss mistet jobben og hun ersamtidig avhengig av oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450942
Del på andre sider

jeg er vel egoistisk jeg også,

men han har to andre søsken. den ene broren, er uaktuell, i og med eksmannens sønn som hun ser på som sin egen NÅ, men ikke før i tiden og derfor mye bitterhet fra ham..

Syntes dere er snille jeg som har henne på besøk flere ganger i hele helgen. Tror jeg ikke jeg hadde orket....., ettersom min svigermor er av det slaget som båder "overnervøs" og til de grader hypokonder. Alt skal dreie seg om henne og hennes plager. Når ryggen er bra er det nakken, og når den er bra er det skuldrene, og når de er bra er det knærne.

Må innrømme at min innstilling hadde vært en annen om min svigermor var av den hensynsfulle sorten, som ville meg alt vel. Da hadde jeg kanskje hatt litt penger å avse????, selv om jeg syntes det er vel drøyt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450951
Del på andre sider

Annonse

Gjest signatur

Syntes dere er snille jeg som har henne på besøk flere ganger i hele helgen. Tror jeg ikke jeg hadde orket....., ettersom min svigermor er av det slaget som båder "overnervøs" og til de grader hypokonder. Alt skal dreie seg om henne og hennes plager. Når ryggen er bra er det nakken, og når den er bra er det skuldrene, og når de er bra er det knærne.

Må innrømme at min innstilling hadde vært en annen om min svigermor var av den hensynsfulle sorten, som ville meg alt vel. Da hadde jeg kanskje hatt litt penger å avse????, selv om jeg syntes det er vel drøyt.

jeg er helt enig. det er mye vanskeligere når man ikke bare elsker henner. jeg merker jeg synes det er slitsomt at kjæresten min har en mor! huff. skulle ønske vi var mye merpå bølgelengde.

min er av samme sort som din, har i tillegg merkelig barnslig umpden personlighet. Hjepeløs. "jeg erallergiskmor mitt eget hår fpor det klør sånår jeg får det ned i nakken" . hadde jo bare vært morsomt omjeg hadde en annen innstilling til henne... prøver virkelig å jobbe med meg selv på dette området:

"kunne vært verre"

"hun er jo bare en gammel dame"

"finnes verre ting å si"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450955
Del på andre sider

jeg er helt enig. det er mye vanskeligere når man ikke bare elsker henner. jeg merker jeg synes det er slitsomt at kjæresten min har en mor! huff. skulle ønske vi var mye merpå bølgelengde.

min er av samme sort som din, har i tillegg merkelig barnslig umpden personlighet. Hjepeløs. "jeg erallergiskmor mitt eget hår fpor det klør sånår jeg får det ned i nakken" . hadde jo bare vært morsomt omjeg hadde en annen innstilling til henne... prøver virkelig å jobbe med meg selv på dette området:

"kunne vært verre"

"hun er jo bare en gammel dame"

"finnes verre ting å si"

Kanskje man først bør velge seg ut et "svigermor-emne", og håpe at hun har en hyggelig sønn. At man snur alt på hodet, og velger svigermor, og bare "tar" sønnen som følger med, ha ha.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450959
Del på andre sider

Gjest blombetta

Mot urinveisinfeksjon:

Crane Max eller andre tranebær medisiner fra helsekosten. Helt fantastisk go de virker bedre enn vanlig medisin på resept. Du kan jo uansett anbefale henne en naturlege, som har litt bedre tid til å lytte enn vanlige leger.

Økonomi:

Om hun går av med AVP kan hun jo være syke-vikar i barnahagen og bare si ja når det passer henne og hun trenger penger....

Ellers er jeg enig med deg at føler hun seg dårlig bør hun heller bli uførepensjonert hvis man taper mindre penger på det....

I andre land haddde man nok betalt for familiemedlemmer. Men det er vel nettopp fordi man må at det ikke er så godt utbygd system som her. Ellers så synes jeg de som har dårligst råd her i landet må jo være småbarnsfamiliene. Jeg synes ihvertfall det er trangt...

En gang måtte søskene til min mor kjøpe noe til min bestemor for hun hadde såååååå dårlig råd. Ved selvangivelsestider fant de ut at hun hadde flerfoldige tusener på høyrentekonto....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450963
Del på andre sider

Gjest signatur

Kanskje man først bør velge seg ut et "svigermor-emne", og håpe at hun har en hyggelig sønn. At man snur alt på hodet, og velger svigermor, og bare "tar" sønnen som følger med, ha ha.....

dødsbra tanke! ha ha!

har jo hørt historier om de som har det såååå fint og reiseralenemed svigermor på tur etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450966
Del på andre sider

Gjest ikke underskrevet

Skal DERE betale henne penger for at hun skal kunne slutte å jobbe? Forsto jeg dette riktig?

I tilfelle, så er det jo helt på jordet!!! Selvfølgelig skal ikke dere forsørge svigermor. Må nesten le om dere er så dumme å gjøre dette :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450967
Del på andre sider

Gjest signatur

Mot urinveisinfeksjon:

Crane Max eller andre tranebær medisiner fra helsekosten. Helt fantastisk go de virker bedre enn vanlig medisin på resept. Du kan jo uansett anbefale henne en naturlege, som har litt bedre tid til å lytte enn vanlige leger.

Økonomi:

Om hun går av med AVP kan hun jo være syke-vikar i barnahagen og bare si ja når det passer henne og hun trenger penger....

Ellers er jeg enig med deg at føler hun seg dårlig bør hun heller bli uførepensjonert hvis man taper mindre penger på det....

I andre land haddde man nok betalt for familiemedlemmer. Men det er vel nettopp fordi man må at det ikke er så godt utbygd system som her. Ellers så synes jeg de som har dårligst råd her i landet må jo være småbarnsfamiliene. Jeg synes ihvertfall det er trangt...

En gang måtte søskene til min mor kjøpe noe til min bestemor for hun hadde såååååå dårlig råd. Ved selvangivelsestider fant de ut at hun hadde flerfoldige tusener på høyrentekonto....

ha ha..litt morsomt. det er så mange (venner av meg også, ikke bare gamle) som tjener bra men bare har så dårlig råd! det blir litt sån "jeg trenger oppmerksomhet" syting. har ikke noe annet å skylde på.

takk for tips ang urinveiinfeksjon.

det er bare så rart at noen eeeelsker å snakke om sykdommer osv.

i en familiemiddag, avbrøt hun plutselig hele samtalen rundt bordet og sa til meg veldig høyt: "du når pleier du slutte på jobben om dagen? ja får du skjønner dét at jeg skal innover til oslo og operere det andre øyet mitt, og lurte på når du kunne følge meg?"

går jo an å ta sånne ting uten at ti andre skal høre vi diskutere og finne møtested etc.

sønnen selvsagt fritatt for han jobber så mye.

barnehager er jammen dyrt ja.

vi er i tillegg midt i etablering med kjøp av møbler osv så god råd,,,ikke akkurat

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83656-bidrag-til-svigermor/#findComment-450972
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...