Gå til innhold

Ny Internettforbindelse - ADSL

Anbefalte innlegg

Argh! Har hatt besøk av noen "småtroll" her og plutselig fungerte ikke "koble til" ikonet for ADSL som jeg har liggende på skrivebordet. Jeg forsøkte å lage en ny tilkobling, men der blir jeg jo nødt til å legge inn et telefonnummer, og det blir jo feil da jeg bruker ADSL. Jeg bruker Win98 og RAPPSOE for å koble til nettet. Hva gjør jeg nå? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83723-ny-internettforbindelse-adsl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Her:

http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/raspppoe-install-w98.html

Men før det, sjekk om ikke de "søte små" har tastet inn feil brukernavn/passord?

Jeg mener å huske at brukernavnet inkluderer *hele* epost-adressen (inklusive "@online.no")

Med vennlig hilsen

Hei,

Her:

http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/raspppoe-install-w98.html

Men før det, sjekk om ikke de "søte små" har tastet inn feil brukernavn/passord?

Jeg mener å huske at brukernavnet inkluderer *hele* epost-adressen (inklusive "@online.no")

Med vennlig hilsen

Takk for svar, begge to :) - Jeg trengte ikke å innstallere hele RASPPPoE om igjen. Det var nok å kjøre RASPPPoE.exe for å få laget en ny snarvei. Fungerer fint nå :) Og, ja, bruker navnet består av brukernavn og @online.no

Annonse

Det har jeg aldri hørt at noen har måttet gjøre.

Nix - skal ikke være noe telefonnummer der nei. Faktisk virka ikke softwareCDen jeg fikk av tullenor nettopp fordi de hadde klert å rote inn et telefonnummer i oppkoblingsinfoen... så da ble det RASPPPOE på meg fra første stund, gitt :)

Nix - skal ikke være noe telefonnummer der nei. Faktisk virka ikke softwareCDen jeg fikk av tullenor nettopp fordi de hadde klert å rote inn et telefonnummer i oppkoblingsinfoen... så da ble det RASPPPOE på meg fra første stund, gitt :)

Selv sverger jeg til andre leverandører, for å slippe raspppoe.

Null pålogging, null software bare å plugge i kortet.

"for å slippe raspppoe" ?

Hva er det som er så galt med raspppoe da?

please educate me :-)

mvh

Det burde være unødvendig å styre med ekstra software, passord og påkobling når man egentlig slipper unna med å stappe kabelen i nettverkskortet ellers.

Telenors system gjør hjemmenettverk til en hodepine.

Foretrekker å velge andre leverandører, selvfølgelig.

Ser frem til neste år da jeg kan slippe blodsugeren helt, endelig flytte Selve Telefonabonnementet til noen andre :-)

Det burde være unødvendig å styre med ekstra software, passord og påkobling når man egentlig slipper unna med å stappe kabelen i nettverkskortet ellers.

Telenors system gjør hjemmenettverk til en hodepine.

Foretrekker å velge andre leverandører, selvfølgelig.

Ser frem til neste år da jeg kan slippe blodsugeren helt, endelig flytte Selve Telefonabonnementet til noen andre :-)

Hei,

Det er da overhodet intet problem å lage hjemmenettverk med Telenor...??? Det tar ca 10 sekunder, og krever ingen hardware utover en hub til 300 kroner (noe man uansett har hvis man skal ha nettverk!).

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei,

Det er da overhodet intet problem å lage hjemmenettverk med Telenor...??? Det tar ca 10 sekunder, og krever ingen hardware utover en hub til 300 kroner (noe man uansett har hvis man skal ha nettverk!).

Med vennlig hilsen

Da må hub'en ha WAN inngang, og en maskin være gateway for de andre.

Eller enklere: du må ha ADSL ruter med WAN inngang og innebygd hub evt trådløs hub.

Da må hub'en ha WAN inngang, og en maskin være gateway for de andre.

Eller enklere: du må ha ADSL ruter med WAN inngang og innebygd hub evt trådløs hub.

Hei,

Jeg har 2 maskiner som kjører W2000, en "boks" (*ler*) som kommer i posten som standard fra Telenor, og en billig 10Mb hub.

Klikker på "Enable Internet connection Sharing" på en av maskinene.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei,

Jeg har 2 maskiner som kjører W2000, en "boks" (*ler*) som kommer i posten som standard fra Telenor, og en billig 10Mb hub.

Klikker på "Enable Internet connection Sharing" på en av maskinene.

Med vennlig hilsen

Riktig, da er den maskinen gateway, da må den stå på for at internett skal virke. Men det er sikkert OK. En ruter ville også i tillegg virket som brannvegg.

Riktig, da er den maskinen gateway, da må den stå på for at internett skal virke. Men det er sikkert OK. En ruter ville også i tillegg virket som brannvegg.

Det er korrekt.

Men siden jeg har 2 maskiner som er på 24 timer i døgnet, så er ikke det noe problem! :-)

Har både tlf, internett og mobil fra Telenor, og det har fungert upåklagelig. Særdeles god kundeservice også.

Med vennlig hilsen

Hei,

Med vennlig hilsen

Tjaha? Og telenor tillater at du putter 4 maskiner på den huben? Neppe.

Da må du til å styre med NAT og dritt, helt til å få angst av.

Tjaha? Og telenor tillater at du putter 4 maskiner på den huben? Neppe.

Da må du til å styre med NAT og dritt, helt til å få angst av.

Hei,

Du kan fritt dele ADSL tilkoblingen mellom "to eller flere maskiner". Du trenger intet utover din (formodentlig eksisterende) hub, som du åpenbart trenger uansett:

http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/forside-ics.html

Tar nøyaktig 30 sekunder!

Med vennlig hilsen

Hei,

Du kan fritt dele ADSL tilkoblingen mellom "to eller flere maskiner". Du trenger intet utover din (formodentlig eksisterende) hub, som du åpenbart trenger uansett:

http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/forside-ics.html

Tar nøyaktig 30 sekunder!

Med vennlig hilsen

En del trøbbel med å være flere brukere i huset med egen ip-adresse.

Største problemet er maskina som deler må reboote, og de andre mister nettet.

Så har vi en del problemer med winmx og IRC (efnet) uten egen ip.

Nje, synes det er greit som vi har det, 4 stk maskiner i en switch, koblet til et adslmodem.

Er mulig å stikke alt i adsl-modemet, men det er bare 10mbit. Blir for treigt til å spille av film mellom maskinene.

Mulig vi har høye krav ..

En del trøbbel med å være flere brukere i huset med egen ip-adresse.

Største problemet er maskina som deler må reboote, og de andre mister nettet.

Så har vi en del problemer med winmx og IRC (efnet) uten egen ip.

Nje, synes det er greit som vi har det, 4 stk maskiner i en switch, koblet til et adslmodem.

Er mulig å stikke alt i adsl-modemet, men det er bare 10mbit. Blir for treigt til å spille av film mellom maskinene.

Mulig vi har høye krav ..

u/t

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...