Gå til innhold

Hvorfor kjøper de fleste Nokia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøper av prinsipp ikke Nokia pga. sånn merkevaretullball. Men nå driver min _tredje_ Siemens på halvannet år og synger på siste verset, så hva pokker skal man gjøre? Jeg tror jeg må prøve noe annet nå, men jeg må ha en enkel telefon med ordbok på smsen.

Forslag?

Og hvorfor kjøper så mange Suzuki. Meget provoserende!

Mobiltelefoner er like mye et "plagg" som et kommunikasjonsmiddel.Mote. Aggressiv markedsføring. Symbolverdi. Altså forfall.

Har Suzuki så dårlig kvalitet da?...Suzuki har ikke noen stor markedsandel heller, i alle fall ikke på bilmarkedet.

Men det er litt spess at en markedsleder har vesentlig dårlig kvalitet enn konkurrentene. Eller hva?

Annonse

Det er fordi Nokia har gjort en meget god jobb med markedsføring. De bygget opp Nokia-navnet til å bli synonymt med mobiltelefon. De har også gjort slike "triks" som å levere deksel med flere farger, etc. for å gjøre produktet mere attraktivt. Dermed har de solgt mye, og det har dukket opp en bråte med utstyrsleverandører som har solgt tilleggsutstyr beregnet på Nokia. Dermed kjøper folk Nokia fordi det er det merket man kan få kjøpt utstyr til. Ringetonehysteriet er også knyttet til Nokia. Det hele er verd en studie hvis man driver med markedsføring og merkevarebygging.

Jeg har bare kjøpt Nokia, og alle har vart flere år og bare blitt byttet ut fordi jeg ønsker meg noe lettere og mindre. Nokiaene mine har måttet tålt både det ene og det andre og de har holdt seg like bra. Så jeg kjøper Nokia fordi min erfaring med dem er god.

Fordi de er enkle, har genial menystyring og jeg har aldri hatt problemer med dem! Hadde en gang en Siemens i en måned. Møkkatelefon, syntes jeg.

Men jeg tror mange velger seg "sitt merke" og holder seg til det, fordi man blir vant til hvordan telefonen/menystyringa fungerer.

Kapabel Snabel

Det er nok flere grunner til det.

De var tidlig ute med noen skikkelig gode og samtidig små/hendige telefoner.

De var de første som virkelig fokuserte på brukervenlighet og design.

De har fikk tidlig mye positiv presse.

De bygget gode relasjoner (leverandøravtaler) til større selskaper og ble slik de "offisielle" telefonene til disse firmaene.

De har klart å kombinere "profesjonell men samtidig trendy"-imaget.

Kort sagt - Nokia har vært veldig gode merkevarebyggere.

Og så vinner de ofte testene i avisene...

Annonse

eg såg FBI (forbrukerinspektørene) i går, dei snakka om nokia. Expert-kjeden seier at dei siste 6 mnd har 40% (!!!) av solgte nokiatelefoner blitt levert inn til reparasjon...

eg har aldri hatt nokia sjølv, liker ikkje å ha sånt som "alle" har. har hatt ein ericson og to siemens. etter tv-programmet i går er iallfall saka klar, aldri nokia!

eg såg FBI (forbrukerinspektørene) i går, dei snakka om nokia. Expert-kjeden seier at dei siste 6 mnd har 40% (!!!) av solgte nokiatelefoner blitt levert inn til reparasjon...

eg har aldri hatt nokia sjølv, liker ikkje å ha sånt som "alle" har. har hatt ein ericson og to siemens. etter tv-programmet i går er iallfall saka klar, aldri nokia!

her er forresten ein link til saka: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2337444.html

Jeg kjøper av prinsipp ikke Nokia pga. sånn merkevaretullball. Men nå driver min _tredje_ Siemens på halvannet år og synger på siste verset, så hva pokker skal man gjøre? Jeg tror jeg må prøve noe annet nå, men jeg må ha en enkel telefon med ordbok på smsen.

Forslag?

Ericsson!

Selv har jeg en T39 som jeg er kjempefornøyd med, ikke noe tullball. Eneste minus er antenna...

Jeg har Alcatel, den har jeg mistet både på gulvet(fliser) og på fortauet flere ganger og jeg har ikke noe futrial til den. :-)

I det vanskelige hjørnet i dag?

futteral:

futtera´l n3 (ty.,av mlat, opph germ, sm o s III fôr) hylster, etui legge brillene i f-et

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...