Gå til innhold

Besteforeldre..

Anbefalte innlegg

Mine foreldre stiller aldri opp for barna mine..

Ringer ikke hvis barna er syke for å høre hvordan det er med dem..

Størsta er snart 9, men har aldri vært over alene til mormor.. Jeg som mor måtte skjønne at det var for tidlig for mormor å stå opp til jenta kl halv åtte..

Ser barnebarna tre-fem ganger i året..og da kjøpes barna med gotterier..

Syter over at det er kjedelig til dem..

Hadde jo vært bedre å få selskap av barna da mener jeg..

Misunner de som har foreldre som virkelig stiller opp for barnebarna.. Hvis jeg ringer henne og forteller jeg er sliten en dag, får jeg beskjed om at jeg har valgt det selv..

Har dere det slik med besteforeldrene, el er dere så heldige at dere har besteforeldre som bryr seg???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja , som deg så misunner jeg sterkt de som har besteforeldre som stiller opp!

Mine vet omtrent ikke hvordan besteforeldrene ser ut.

Okei ; jeg gikk ut av JV for noen år siden , men de var ikke noe intressert før det heller !

Til og med når guttungen min har ligget alvorlig syk på sykhuset, ( og de har visst om det ) , har de ikke kommet på besøk.

Det samme når jeg fikk ei prematur , lita jente for 3 år siden.

Jeg ringte å sa at det var veldig kritisk , men fikk ikke en oppmerksomhet engang.

Husker i fjor vinter da de ringte og sa de kom innom med en strikkegenser .

Da var lillejenta mi 2 år , og de hadde aldri sett henne.

Jeg pynta henne og gjorde huset flott og lagde gode smørbrød.

Kan tro jeg gleda meg...

Så ringte telefonen ; det var pappa.

Han lurte på om jeg kunne komme utenfor og hente genseren.

De hadde det litt travelt!

Spurte ikke om å få se lillejenta engang!

Joda ; jeg grein da , og det er ikke første og siste gang!

Hilsen ei som forstår ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452695
Del på andre sider

Gjest mammamor

Mine foreldre stiller opp innimellom når vi ber dem, men det er kun av pliktfølelse. Det er helt tydelig at de ikke ønsker og liker besøk av barnebarna alene. Da stenger de seg inne i kjellerstua sammen med barna og sitter der og vokter på dem hele dagen og terper ivei om alt barna ikke får røre og alt de må være forsiktige med. Jeg skulle ønske de kunne finne på noe gøy og koselig med barnebarna sine noen ganger, ta dem med på en tur eller på kino eller hva som helst egentlig. Slik det er nå har jeg ikke samvittighet til å forlate barna der i noen særlig grad, for jeg synes synd på ungene siden de bare går der og kjeder seg og får masse kritikk og mas etter seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452699
Del på andre sider

Ja, de stiller opp ganske bra. Det er aldri vanskelig å få barnevakt, og ungene har det morsomt sammen med dem. Problemet er vel at vi kanskje er litt uenige om barneoppdragelse, men det er antakelig litt luksusproblem? (som at jeg vil ha litt mer grenser, mamma er gammel 68'er og vil at mine barn skal oppdras like fritt som jeg ble = ikke god løsning syns jeg) Min svigermor er en gammel småstriks dame som har jobbet mye med barn og skal gjøre allting "ordentlig" og i riktig rekkefølge og sånt. Det er nok ikke så fryktelig morsomt å være barn på besøk hos dem, men i det minste er ting heltrygt, svært renslig og ordentlig.

Og ja - jeg setter pris på det! (Selv om jeg også irriterer meg litt noen ganger)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452712
Del på andre sider

Tja , som deg så misunner jeg sterkt de som har besteforeldre som stiller opp!

Mine vet omtrent ikke hvordan besteforeldrene ser ut.

Okei ; jeg gikk ut av JV for noen år siden , men de var ikke noe intressert før det heller !

Til og med når guttungen min har ligget alvorlig syk på sykhuset, ( og de har visst om det ) , har de ikke kommet på besøk.

Det samme når jeg fikk ei prematur , lita jente for 3 år siden.

Jeg ringte å sa at det var veldig kritisk , men fikk ikke en oppmerksomhet engang.

Husker i fjor vinter da de ringte og sa de kom innom med en strikkegenser .

Da var lillejenta mi 2 år , og de hadde aldri sett henne.

Jeg pynta henne og gjorde huset flott og lagde gode smørbrød.

Kan tro jeg gleda meg...

Så ringte telefonen ; det var pappa.

Han lurte på om jeg kunne komme utenfor og hente genseren.

De hadde det litt travelt!

Spurte ikke om å få se lillejenta engang!

Joda ; jeg grein da , og det er ikke første og siste gang!

Hilsen ei som forstår ;o)

Huff da..

Mine kommer i det minste innom tre-fem ganger årlig med gotteriet sitt..

Føler med deg da.. Synes dine er værre enn mine.. Synd å si det men...

Lykke til videre!!!

;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452734
Del på andre sider

Gjest Har verdens beste mormor og morfar!!

Jeg er nok heldig der... foreldrene mine har ikke noe imot og ha ungene for oss så vi får en frihelg og sånn..

De leker med dem, tar dem med på turer, tegner, baker og gjør en masse "roteting" de ikke får lov til hjemme. :-) I sommer var de med på bilferie så jeg og elsklingen fikk en etterlengtet bryllupsreise. I hele to uker!! :-)

Og ungene elsker det, de spør selv om ikke de kan få dra til mormor og morfar. Men fordi de hjelper oss såpass mye som de gjør, passer jeg på at det bare blir når det virkelig trengs. Mine foreldre har oppdratt sine unger, og skal nå kunne slappe av litt, og ikke passe unger hele tiden. De sier også ifra om det ikke passer eller de føler seg slitne. Vi har en ordning som fungerer utmerket, spes. siden mine barn har bare et sett besteforeldre.

Synes litt synd på dere som ikke har dette nettverket rundt dere, det må da gjøre jobben med og oppdra barn enda vanskeligere.

Tenker på dere!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452758
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok heldig der... foreldrene mine har ikke noe imot og ha ungene for oss så vi får en frihelg og sånn..

De leker med dem, tar dem med på turer, tegner, baker og gjør en masse "roteting" de ikke får lov til hjemme. :-) I sommer var de med på bilferie så jeg og elsklingen fikk en etterlengtet bryllupsreise. I hele to uker!! :-)

Og ungene elsker det, de spør selv om ikke de kan få dra til mormor og morfar. Men fordi de hjelper oss såpass mye som de gjør, passer jeg på at det bare blir når det virkelig trengs. Mine foreldre har oppdratt sine unger, og skal nå kunne slappe av litt, og ikke passe unger hele tiden. De sier også ifra om det ikke passer eller de føler seg slitne. Vi har en ordning som fungerer utmerket, spes. siden mine barn har bare et sett besteforeldre.

Synes litt synd på dere som ikke har dette nettverket rundt dere, det må da gjøre jobben med og oppdra barn enda vanskeligere.

Tenker på dere!:-)

Er heldig du..

;-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452770
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Min mor bor 120 mil unna oss, så avlastning fra henne blir det lite av, selvfølgelig.

Svigermor derimot, ho må nesten bremses i sin iver etter å avlaste. Besta og Besten bor i et eget hus på gården her og stiller mer enn gjerne opp både når det trengs pass en times tid, eller hvis vi trenger et sted Storebror kan sove.

Storebror _må_ ha seg en tur ut til Besta etter middag hver dag. Da gjør ho alle de tingene jeg ikke gidder med ham. Nå er det snart tid for baking av julemenner.

Dette er en uvurderlig ressurs som vi setter stor pris på alle sammen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452854
Del på andre sider

Svigermor kan være en skikkelig pain in the ass, men hun skal ha at hun er veldig glad i alle sine barnebarn, og stort sett stiller opp hvis vi ber om barnevakt etc. Svigerfar er en flott fyr og stiller mer enn gjerne opp, skifter bleier og ordner opp. Når Sebastian sover over der, ligger han og bestefar i dobbeltsenga, mens bestemor blir forvist til gjesterommet. :o)

Min far, derimot, har vært litt fjern. Men nå den siste tida (særlig etter at poden slutta med bleier), har han stilt velvillig opp som barnevakt. Men han er den som er flinkest av alle til å engasjere seg i leken, bygger lego, går på turer og sparker fotball. :o)

Alt i alt er vi egentlig veldig fornøyde med besteforeldreinnsatsen her i huset.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83867-besteforeldre/#findComment-452931
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...