Gå til innhold

Kan DU "se" på en person om den har klamydia?

Anbefalte innlegg

Gjest notorius

Jeg hører stadig vekk vennene mine snakker om dette ved spørsmål om tilfeldig sex.De sier at de "ser" ann personen om de skal bruke kondom eller ei.Det gjelder både gutter og jenter.Kan man virkelig "se" ann på en person om han/hun har klamydia??Hmmm....seff kan man ikke det,lurer på hva de legger i dette...Hva tenker du?

Fortsetter under...

Hehe... jeg sier det samme, men kan selvsagt ikke se det på personer man ikke kjenner.

Dog kan man ha en viss formening dersom man kjenner personen, f.eks. vet at han/hun har vært i et lengre forhold, ikke har hatt sex på lang tid, osv...

Men man vet jo aldri.

Gjest realiteter

Ja dette er bare nok et eksempel på naive folk. Jeg har til og med hørt en mann si at han vet han ikke har hverken hiv eller andre kjønnssykeommer, fordi han vasker seg så grundig med vann og såpe...!

Regelen er: bruk ALLTID kondom når det er en person du ikke kjenner godt. Du bør også kjenne ganske grundig til hans/hennes seksuelle historie (og partnernes seksuelle historie) med mindre vedkommende nylig har sjekket seg hos lege.

Snakker om uvitenhet, nå begynner jeg å skjønne hvorfor det florer med kjønnssykdommer.

Men det er klart at finner du en partner på plata i Oslo, så er det vel en viss sjangse for at du kan ane at vedkommende har litt ekstrautstyr:-)

Annonse

Selvfølgelig kan man ikke se det. Det er verdens største idioti. Det står ikke akkurat skrevet i panna på folk at "I mitt underliv frodes klamydia for øyeblikket"!!!

Til opplysning kan jeg for eks. nevne at en av mine gamle venninner fikk en sykdom FØRSTE gang hun lå med noen....det var jomfru-ligg, det!! Ikke akkurat det hun ventet seg.

Kanskje man burde utstyre seg med en spesialtrent hund når man er ute på byen. Som på signal fra eieren kjører snuta inn i skrittet på potensielle sexpartnere og bjeffer hvis de kan lukte kjønnssykdom. F. eks. ett bjeff for gonorre og to for klamydia.

Menstruasjon og eggløsning kan også ha egne bjeffekoder, og kan lett luktes av en hund. (Jeg er vel ikke den eneste som har fått en hundesnute i skrevet under mensen...Kanskje det lukter løpetid?)

For å være litt seriøs: Nei, ikke alle alkoholikere har rød nese. Du kan ikke se noe. Det er mange som har driti seg loddrett ut i så måte. Jeg må tenke på den plakaten som henger på legekontorer etc. med en gruppe mennesker på, der du inviteres til å tippe hvem som er arbeidsledig osv. De fleste vil tippe feil.

Kanskje man burde utstyre seg med en spesialtrent hund når man er ute på byen. Som på signal fra eieren kjører snuta inn i skrittet på potensielle sexpartnere og bjeffer hvis de kan lukte kjønnssykdom. F. eks. ett bjeff for gonorre og to for klamydia.

Menstruasjon og eggløsning kan også ha egne bjeffekoder, og kan lett luktes av en hund. (Jeg er vel ikke den eneste som har fått en hundesnute i skrevet under mensen...Kanskje det lukter løpetid?)

For å være litt seriøs: Nei, ikke alle alkoholikere har rød nese. Du kan ikke se noe. Det er mange som har driti seg loddrett ut i så måte. Jeg må tenke på den plakaten som henger på legekontorer etc. med en gruppe mennesker på, der du inviteres til å tippe hvem som er arbeidsledig osv. De fleste vil tippe feil.

Problemet med klamydia er at den smittede ikke trenger å merke symptomer selv. Med andre ord er det mange som har det uten å vite det. Da er det ikke rart at denne sykdommen er såpass utbredt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...