Gjest sevenup Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Hva heter formen av et verb i fortid ? Altså f.eks.: "sang" ??? 0 Siter
Gjest sevenup Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Perfektum? Presens perfektum ? 0 Siter
Gjest gutt på 22 Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Preteritum er rett svar. Infinitiv - presens - preteritum etc... 0 Siter
Gjest Curla Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Imperfektum lærte jeg på skolen, men jeg tror det kalles noe annet nå. infinitiv - å synge presens - synger imperfektum - sang perfektum - har sunget Håper barnelærdommen sitter riktig. 0 Siter
Gjest sevenup Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Preteritum er rett svar. Infinitiv - presens - preteritum etc... Tusen takk :-) Har liksom glemt det der jeg da :-) Takker og bukker ! 0 Siter
tigertrollet Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Imperfektum lærte jeg på skolen, men jeg tror det kalles noe annet nå. infinitiv - å synge presens - synger imperfektum - sang perfektum - har sunget Håper barnelærdommen sitter riktig. Ja, imperfektum heter nå preteritum. Ellers så er det det samme:) 0 Siter
Line Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 Preteritum. (Preterito indefinido på spansk... og det har jeg drevet og terpet, terpet og atter terpet på denne uka. Vet ikke om jeg ble så mye klokere.) 0 Siter
spirito Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Presens perfektum ? Huh? Det er da ikke noe som heter det..? Infinitiv (å synge) Presens (synger) Preteritum (sang) Perfektum partisipp (har sunget) 0 Siter
Albertine Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Huh? Det er da ikke noe som heter det..? Infinitiv (å synge) Presens (synger) Preteritum (sang) Perfektum partisipp (har sunget) Perfektum partisipp er uten hjelpeverb (sunget) 0 Siter
Gjest L-Wiz Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Huh? Det er da ikke noe som heter det..? Infinitiv (å synge) Presens (synger) Preteritum (sang) Perfektum partisipp (har sunget) Futurum- skal synge 0 Siter
gnaffel-laffel Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 Preteritum. (Preterito indefinido på spansk... og det har jeg drevet og terpet, terpet og atter terpet på denne uka. Vet ikke om jeg ble så mye klokere.) indefinido og imperfecto...ække lett de greiene der! 0 Siter
Line Skrevet 29. november 2002 Skrevet 29. november 2002 indefinido og imperfecto...ække lett de greiene der! Nei... det er det jammen ikke! Jeg må pugge alt det der skikkelig til mandag... men jeg SKAL lære det før neste kurs begynner, da er læreren spansk... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.