Gå til innhold

Tips om store powerpoint-pres :-)

Anbefalte innlegg

Heisann :-)

Stilte et spørsmål her for en tid tilbake vedr. hvordan redusere størrelsen på powerpoint-presentasjonen slik at den ble passelig til å sende på mail.

Presentasjonen har mange bilder. Det jeg gjorde var å hente bildene inn i Adobe og lagre de med mye ! lavere oppløsning / størrelse.

Presentasjonen min gikk fra 24 Mb til 550 Kb :-) Det kan man jo kalle forskjell :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83919-tips-om-store-powerpoint-pres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amiga skrev (På 28.11.2002 den 23.56):

Jeg har oppdaget at hvis jeg tar bildene fra wecamet mitt inn i Paint Shop Pro og lagrer de på nytt uten å forandre på størrelse så blir de mye mindre, ett bilde på 60 kb ble til 19 kb. :-)

Merk at med en gang du lagrer bilder som jpg, png eller gif så blir de komprimert, og får dermed dårligere kvalitet. Det synes ikke så godt så lenge du ser dem på skjermen, men hvis du skal skrive dem ut, så kan de bli kornete og uklare.

At bildene blir komprimert er en fordel når de skal brukes på web, sendes i mail el.l.

Skal bildene lagres, bør de lagres med høyest mulig kvalitet, helst med f.eks. .psd (filformatet til Photoshop). Da mister de ikke farge eller skarphet.

Hilsen

cala skrev (På 29.11.2002 den 10.13):

Merk at med en gang du lagrer bilder som jpg, png eller gif så blir de komprimert, og får dermed dårligere kvalitet. Det synes ikke så godt så lenge du ser dem på skjermen, men hvis du skal skrive dem ut, så kan de bli kornete og uklare.

At bildene blir komprimert er en fordel når de skal brukes på web, sendes i mail el.l.

Skal bildene lagres, bør de lagres med høyest mulig kvalitet, helst med f.eks. .psd (filformatet til Photoshop). Da mister de ikke farge eller skarphet.

Hilsen

Jammen det kommer jo ut som JPG når jeg tar de. Hva er forskjellen da? Kunne de like godt ha kalt det et annet navn?

Amiga skrev (På 29.11.2002 den 11.31):

Jammen det kommer jo ut som JPG når jeg tar de. Hva er forskjellen da? Kunne de like godt ha kalt det et annet navn?

Hva de kaller det spiller ingen rolle. Poenget er at hvert navn står for et ulikt format. Noen formater tar vare på alle detaljene, mens andre komprimerer, slik at bildene blir mindre men man mister også en del detaljer. På skjermen synes det som regel ikke, men det har mye å si for utskrift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...