Gå til innhold

Røyking forbudt på offentlig plasser

Anbefalte innlegg

Så du tror ikke det er fordi du ved uttalige anledninger har sagt at du ikke gidder å sitte på ikke-røyk, sånn at de bare automatisk går på røykeavdelinga for å holde av plass (de skal jo dit når du kommer likevel)?

Nei, jeg tror faktisk aldri jeg har sagt at jeg ikke gidder det. Det har bare alltid vært sånn at vi sitter i røykeavdelinga.

De som ikke røyker sitter alltid i røykeavdelinga selv om de er ute uten noen som røyker.

Vi er faktisk ikke så mange som røyker heller. Kanskje 20 %.

Eneste gangene jeg har sitti i ikke-røykavdeling, er hvis man f.eks. er ute på dagtid med noen som har barn.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

9

• Zirine

7

• spirito

4

• Ulv I Faarikaal

3

Mest aktive i denne tråden

For noen usympatiske folk.

Jeg synes det er på tide at røykerne iallefall FORSØKER å være solidarisk med ikke-røykerne - spesielt når man tenker på alle de årene ikke-røykerne har holdt ut stinkende fellesareal og forpestede lunchrom.

Det er nesten litt ynkelig at folk presser seg sammen, store deler av pausen sin, på et lite kott fordi behovet blir for stort og de bare MÅÅÅÅ ha røyk. Behovet er til og med så stort at de ikke klarer å prioritere ikke-røykende venner.

Den røyken har mye makt gitt. Jacob snakker til og med om frihet og røyk i samme åndedrag - vel, jeg er ikke så sikker på det ...

Å røyke er også en sosial greie. Man deler noe på en måte, det er ikke nødvendigvis avhengigheten til nikotin.

Man føler at man slapper bedre av og en masse andre ting.

Å kalle dem usympatiske folk fordi de ikke gidder å sitte å mistrives og holde ikkerøykerne i hånda er å forenkle det rimelig mye mener jeg.

Det er like mange ikkerøykere der ute som røykere. Hvorfor kunne ikke de sette seg sammen i fellesarealet da? Og la røykerne sitte på kottet sitt?

Å røyke er også en sosial greie. Man deler noe på en måte, det er ikke nødvendigvis avhengigheten til nikotin.

Man føler at man slapper bedre av og en masse andre ting.

Å kalle dem usympatiske folk fordi de ikke gidder å sitte å mistrives og holde ikkerøykerne i hånda er å forenkle det rimelig mye mener jeg.

Det er like mange ikkerøykere der ute som røykere. Hvorfor kunne ikke de sette seg sammen i fellesarealet da? Og la røykerne sitte på kottet sitt?

"Å røyke er også en sosial greie. Man deler noe på en måte, det er ikke nødvendigvis avhengigheten til nikotin."

Jeg har vært både ikke-røyker og røyker og har ingen tro på at man "deler" noe som helst. Folk er avhengig av nikotin - det er derfor man ikke kan sitte på ikke-røyk. Man klarer ikke tanken på å skulle sitte en time uten en røyk - det går jo så lenge til neste gang man får muligheten til å ta en røyk. De fleste går ut i pausene å tar en røyk "for sikkerhets skyld" selv om de ikke har lyst på røyk fordi "det er jo en time til neste pause". Jo større avhengigheten er, jo mer fokuserer man på seg selv og sine egne behov.

"Man føler at man slapper bedre av og en masse andre ting".

At man ikke slapper av uten røyk er jo nettopp fordi man ikke får røyk - fordi man er avhengig. Den dagen man er røykfri så opplever man at man slapper akkurat like godt av uten røyk.

"Å kalle dem usympatiske folk fordi de ikke gidder å sitte å mistrives og holde ikkerøykerne i hånda er å forenkle det rimelig mye mener jeg."

Jeg kaller dem usympatisk fordi de er egoistiske. Jeg snakker ikke om å holde noen i hånden, jeg snakker om at man nedprioriterer ikke-røykende venner til fordel for røyk - det er akkurat det motsatte av hva ikke-røykerne har gjort i alle år. Man gidder ikke utfordre sin egen avhengighet, og det synes det er dårlig gjort overfor venner og kollega.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...