Gå til innhold

Blandebatteri - justering av temperatur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Kommer det ordentlig varmt vann inn til blandebatteriet?

Altså, er varmtvannsberederen innstillt ordentlig. Det gjelder både termostaten, samt blandeventilen på toppen av de fleste nye beredere.

Med vennlig hilsen

Det er varm vann i vasken - og det kjennes ut som om det er varmt vann inn til blandebatteriet også - hverfall er rørene ganske varme.

Dette er sentralvame så jeg har ingen varmtvannsbereder eller termostat.

Så det må da være på selve blandebatteriet man stiller - men der er det jo liksom ikke noe ......

Det er varm vann i vasken - og det kjennes ut som om det er varmt vann inn til blandebatteriet også - hverfall er rørene ganske varme.

Dette er sentralvame så jeg har ingen varmtvannsbereder eller termostat.

Så det må da være på selve blandebatteriet man stiller - men der er det jo liksom ikke noe ......

Bare sånn for å være sikker: den har ikke en "PunkyB-sikring" (vanligvis kjent som en barnesikring ;-) ) som gjør at du ikke får varmt vann ut?

Kanskje rød/grønn knapp, eller håndtak som må trikses med på en bestemt måte.

Den beste måten å gjøre dette på er å slippe løs naboens drittunge på badet, som så vil skolde seg innen 10 sekunder! :-)

Med vennlig hilsen

Bare sånn for å være sikker: den har ikke en "PunkyB-sikring" (vanligvis kjent som en barnesikring ;-) ) som gjør at du ikke får varmt vann ut?

Kanskje rød/grønn knapp, eller håndtak som må trikses med på en bestemt måte.

Den beste måten å gjøre dette på er å slippe løs naboens drittunge på badet, som så vil skolde seg innen 10 sekunder! :-)

Med vennlig hilsen

Ikke noen sikringer å se .... det merksnodige er jo at vannet er varmt vasken - rørene er jo like og kommer fra samme sted. Så det må være noe inni batteriet som stenger - kan det være ?

Det er et par brytere/skruer - men de bare stenger vannet helt når jeg vrir på dem. Blir ikke noen forskjell i temperaturen.

Ikke noen sikringer å se .... det merksnodige er jo at vannet er varmt vasken - rørene er jo like og kommer fra samme sted. Så det må være noe inni batteriet som stenger - kan det være ?

Det er et par brytere/skruer - men de bare stenger vannet helt når jeg vrir på dem. Blir ikke noen forskjell i temperaturen.

Hei,

Det er selvsagt mulig at det er noe "galt" med selve batteriet... Jeg regner med du har godt vanntrykk, og at det ikke er det som er problemet?

Testet ikke rørleggeren dette? Det er vel også mulig at han har bøyd et rør for skarpt, slik at det ikke kommer noe videre varmt vann ut. Eller at noe blokkerer varmtvanns-inngangen til batteriet.

Er det "varme" vannet like kaldt selv om du bare åpner for litt vann?

Hvis du stenger for det kalde vannet på batteriet, kommer det varmt vann ut da?

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Det er selvsagt mulig at det er noe "galt" med selve batteriet... Jeg regner med du har godt vanntrykk, og at det ikke er det som er problemet?

Testet ikke rørleggeren dette? Det er vel også mulig at han har bøyd et rør for skarpt, slik at det ikke kommer noe videre varmt vann ut. Eller at noe blokkerer varmtvanns-inngangen til batteriet.

Er det "varme" vannet like kaldt selv om du bare åpner for litt vann?

Hvis du stenger for det kalde vannet på batteriet, kommer det varmt vann ut da?

Med vennlig hilsen

Det er bra trykk.

Det er bare sånn passe varmt vannet. Det blir ingen forskjell når jeg skrur på kranene. De skrur av alt vannt - dvs. den på kaldtvannet skrur av varmtavvent og motsatt , så jeg merker ingen forskjell der. Det kommer litt varmere vann akkurat med en gang jeg skrur det på igjen. Det tyder jo på at det er noe med batteriet.

Får ringe rørleggern på mandag - de er ikke helt ferdige der uansett , så de får fikset på det til uken. Men ikke noe varmt bad på meg idag :-((

Takk for hjelp!

Gjest klamydia

Det er bra trykk.

Det er bare sånn passe varmt vannet. Det blir ingen forskjell når jeg skrur på kranene. De skrur av alt vannt - dvs. den på kaldtvannet skrur av varmtavvent og motsatt , så jeg merker ingen forskjell der. Det kommer litt varmere vann akkurat med en gang jeg skrur det på igjen. Det tyder jo på at det er noe med batteriet.

Får ringe rørleggern på mandag - de er ikke helt ferdige der uansett , så de får fikset på det til uken. Men ikke noe varmt bad på meg idag :-((

Takk for hjelp!

Vi hadde samme problem i dusjen her og løste det i kveld faktisk! Skrudde opp lokket på batteriet og inni der var det en dings man kunne regulere varmen med. Har du sett etter om du kan skru opp noe sted?

Vi hadde samme problem i dusjen her og løste det i kveld faktisk! Skrudde opp lokket på batteriet og inni der var det en dings man kunne regulere varmen med. Har du sett etter om du kan skru opp noe sted?

Ante meg .....

Det ser ikke ut som om det er en smal sak å få det opp - så jeg tror jeg venter til rørleggerne skal hit igjen.

Takk skal du ha :-)

Jeg har ikke lest hele tråden her så kanskje du har fått hjelp. Men hvis V.V.B. din har riktig temperatur så kan det være selve kranen du må regulere. Nyere kraner har en "sikring" i selve kranen. Da må du skru opp varmvannskranen og skru på en skrue som sitter under håndtaket. Den skruen kan du forandre tempereraturen på vannet med.

Jeg har ikke lest hele tråden her så kanskje du har fått hjelp. Men hvis V.V.B. din har riktig temperatur så kan det være selve kranen du må regulere. Nyere kraner har en "sikring" i selve kranen. Da må du skru opp varmvannskranen og skru på en skrue som sitter under håndtaket. Den skruen kan du forandre tempereraturen på vannet med.

Hmmm - jeg skrudde opp selve 'temperaturspaken' og skrudde litt på den skruen inni der. Ser ut som om det blir varmere gitt.

Takk til deg også !! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...