Gå til innhold

Kjæresten min og venninnene hans

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med en stort sett alle tiders mann (26 år)i tre år nå. Jeg tror han elsker meg veldig høyt.

Problemet er er at det ikke er bare jeg som synes han er alle tiders. Han er musiker og treffer mange søte jenter i miljøet.

Jeg tror ikke jeg er spesielt misunnelig, lar han feks gå på byn med ekskjæresten hvis han vil det.

I det siste har han hatt mye kontakt med en spesiell jente. De ringes og tekstes ofte. Jeg ga beksjed om at jeg synes det gikk litt langt når han en dag hadde lagra 10 tekstmeldinger fra henne på tlf.og ingen fra meg.(jeg sneik ikke) Hun har visst problemer som hun vil at han skal hjelpe henne med. En slags sjelesørger for henne.

Så en dag ringte jeg og spurte om vi skulle treffes i min del av byn en kveld. Men da hadde han akkurat vært ute og spist med denne jenten i nærheten av der jeg var og var på vei hjem til seg, uten at jeg hadde hørt et pip.

Jeg har sagt at når han gjør slikt blir jeg lei meg.

Han gikk også fra det utestedet vi var i helga for å treffe henne på et annet utested. Da blei jeg fryktelig lei meg og gikk hjem.

Jeg har fortalt han tydelig at jeg ikke likte det. Han sier at han føler seg som i fengsel hvis han ikke får være med hvem han vil.

Jeg har lyst å kreve at han gir beskjed til meg når han skal treffe andre jenter, og gjerne inviterer meg med også. Er det for mye å kreve? Hvis ikke gjør det meg svært utrygg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84127-kj%C3%A6resten-min-og-venninnene-hans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dubreuilh

Beklager hvis du føler at dette blir tatt ut av sammenhengen, men jeg vil kommentere deler av siste avsnitt:

"Jeg har lyst å kreve at han gir beskjed til meg når han skal treffe andre jenter, og gjerne inviterer meg med også. Er det for mye å kreve?"

Sett at innlegget kun inneholdt dette, og ikke det andre, og svaret ville blitt et klart ja. Muligens er dette perspektivet også relevant.

Mvh

Gjest klamydia

At han oppfører seg sånn kan faktisk bety at han ikke ser på denne jenta som noe annet enn en kompis - og hvis hun var en guttekompis hadde det vel ikke vært så nøye for deg å bli med.

Tror du virkelig at hetrofile menn noen gang ser på ei jente som kun en kompis...? I think not.

Gjest ikke undertegnet

Hvis han ikke vil ta hensyn til dine følelser i dette, så synes jeg du burde bryte med han.

Dine reaksjoner er høyst normale. Han vil nok ikke endre seg. Det kan bli vanskelig å leve med. Tenk bare på om dere får barn og han fortsatt har sine venninner.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hva er forskjellen mellom en "kompis" og en "venninne"?

Kompis er pr definisjon en manns mannlige venn.

En venninne er en manns kvinnelige venn.

Noen kaller sistnevnte for kompis for å ufarliggjøre det.

Men samme hva det kalles, tenner han på jenter, så blir en venninne fort en sexpartner.

Nytter ikke å lure naturen i lengden! Selv om mange prøver....

Gjest Dubreuilh

Kompis er pr definisjon en manns mannlige venn.

En venninne er en manns kvinnelige venn.

Noen kaller sistnevnte for kompis for å ufarliggjøre det.

Men samme hva det kalles, tenner han på jenter, så blir en venninne fort en sexpartner.

Nytter ikke å lure naturen i lengden! Selv om mange prøver....

Sorry, jeg går ikke med på at "slik er naturen". Den blir for enkel. Jeg er flaska opp på noe helt annet, og har klart å leve slik "oppflaskinga" skulle lede til. Har foreløpig ikke merka noe til noen konflikt mellom det sosiale og biologiske. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...