Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

SierDuDet skrev (På 30.11.2002 den 23.01):

Hvor mye betalte du, og hvor? Jeg vurderer å kjøpe en sånn men det er så jævla dyrt.

I forbindelse med ettårsjubileumet til XXL så har de dem på tilbud nå. Den jeg kjøpte var satt ned fra 3400 til 2000. Mye bedre kvalitet en ergometersykklene - massivt stål og rikelig med motstand. Skikkelig mekanikk - ikke sånn magnettull. Jamnt tråkk.

jacob skrev (På 30.11.2002 den 23.58):

I forbindelse med ettårsjubileumet til XXL så har de dem på tilbud nå. Den jeg kjøpte var satt ned fra 3400 til 2000. Mye bedre kvalitet en ergometersykklene - massivt stål og rikelig med motstand. Skikkelig mekanikk - ikke sånn magnettull. Jamnt tråkk.

Det var jævla billig. Trodde spinningsykler gikk til 5-sifra summ, men jeg har jo heller ikke sjekka på lenge.

Ergometersykler duger ikke. Spinninsykler har en utrolig mye bedre kvalitet, og får man dem ned til 2 lapper så skal jeg kjøpe!

Annonse

jacob skrev (På 30.11.2002 den 23.58):

Jeg har latt være å kjøpe slik hjemmesykkel av tre hovedårsaker:

For det første er jeg redd den ikke blir brukt noe særlig. For det andre har disse reimgreiene rundt hjulet bråkt for mye. For det tredje har det vært for lite kul teknologi på dem.

Nå er jeg motivert og har kjøpt en lite tv som jeg skal ha foran meg når jeg trør. Nå er magnetmotstand tilgjengelig, og gjør det hele komfortabelt. Det fins også mye datagreier som varierer motstand, man kan legge inn "turer" med opp- og nedoverbakker, det er full pulskontroll, historikk etc etc. Det liker jeg.

Totalt sett har argumentene imot alså falt fra hverandre.

Nå bringer du en ny usikkerhet inn i bildet, nemlig forskjellen mellom spinning-sykkel og "vanlig". Man skal jo trø og bli svett. Hva er så forskjellen?

Har så balanserte mennesker slike ting hjemme? Ja, jeg har inntrykk av det. Det blir lite brukt riktignok, men en slik sykkel stående tilbaketrukket og diskret på et perifert sted av huset (gjerne i tilknytning til badstu'en), er med å skape inntrykk av et komplett, borgelig hjem. Så akkurat det behøver du ikke bekymre deg for.

Ulv I Faarikaal

Sett den foan TV'en og tåkk i vei en halv time mens du ser ditt yndlingsprogram. Sykkel er den maskinen som setter hjertet ditt i høyest frekvens, ingen andre maskiner gjør en så god jobb med hjertet. Noen sverger til romaskin, men med den klarer du ikke få samme effekten. Husk å tråkke på en halv time eller 20 min minst.

Ulv I Faarikaal
  SierDuDet skrev (På 1.12.2002 den 2.30):

Det var jævla billig. Trodde spinningsykler gikk til 5-sifra summ, men jeg har jo heller ikke sjekka på lenge.

Ergometersykler duger ikke. Spinninsykler har en utrolig mye bedre kvalitet, og får man dem ned til 2 lapper så skal jeg kjøpe!

Hvis du leiter litt finner du til 1890,- f eks xxl.no.

Setter du inn annonse får du bra brukt til halv pris.

Grip skrev (På 1.12.2002 den 7.00):

Jeg har latt være å kjøpe slik hjemmesykkel av tre hovedårsaker:

For det første er jeg redd den ikke blir brukt noe særlig. For det andre har disse reimgreiene rundt hjulet bråkt for mye. For det tredje har det vært for lite kul teknologi på dem.

Nå er jeg motivert og har kjøpt en lite tv som jeg skal ha foran meg når jeg trør. Nå er magnetmotstand tilgjengelig, og gjør det hele komfortabelt. Det fins også mye datagreier som varierer motstand, man kan legge inn "turer" med opp- og nedoverbakker, det er full pulskontroll, historikk etc etc. Det liker jeg.

Totalt sett har argumentene imot alså falt fra hverandre.

Nå bringer du en ny usikkerhet inn i bildet, nemlig forskjellen mellom spinning-sykkel og "vanlig". Man skal jo trø og bli svett. Hva er så forskjellen?

Har så balanserte mennesker slike ting hjemme? Ja, jeg har inntrykk av det. Det blir lite brukt riktignok, men en slik sykkel stående tilbaketrukket og diskret på et perifert sted av huset (gjerne i tilknytning til badstu'en), er med å skape inntrykk av et komplett, borgelig hjem. Så akkurat det behøver du ikke bekymre deg for.

I dag tråkket jeg under 2,omgangen mellom Newcastle og Everton. Jeg så på kampen uten lyd, men med soul fra steroen. Tiden går fortere da.

Konklusjon; underforstått moderat motstand sykler en utrent person omlag 2,4 mil og forbruker 310 kalorier (hva nå enn det er) i løpet av en omgang med engelsk premier league.

Spinningsyklene har gjerne mer robust konstruksjon, tyngre moment og jevner tråkk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...