Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått sånne små irriterande fluer, eg trur dei kom med ein klase bananar, og eg fattar ikkje kva eg skal gjere for å bli kvitt dei. Maktar snart ikkje lage mat lenger med slikt på kjøkkenet.

Gode råd? Ei veninne foreslo insektspray, men den er jo giftig, og da må eg jo kaste alt eg har i kjøkkenskapet etterpå. Kanskje eg må det likevel, for å få bukt med evt koloniar som har gjemt seg i melet eller kor det no måtte vere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84161-d%C3%B8d-over-sm%C3%A5-fluer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LittleDolphin79

Uff, det er jammen irriterende...

Har to gode råd:

1. Stikk ubrukte fyrstikker ned i blomsterpottene din, fluer avskyr svovel. Vann plantene på asjett, ikke oppi potta.

2. Hell kaffegrut oppi blomsterpottene, eller i små begere å sett rundt. Litt ekkelt, men etter noen dager så funker det!

Mvh

Gjest ikke underskrevet

Dette har vært oppe på DOL fjørti ganger, og hver gang har jeg svart.

Du kjøper en slik fluedreper som man bruker om sommeren. Den har du åpen i rommet en times tid og vips er fluene døde.

Fåes kjøpt i jernvarehandelen o.l. steder.

Uff, det er jammen irriterende...

Har to gode råd:

1. Stikk ubrukte fyrstikker ned i blomsterpottene din, fluer avskyr svovel. Vann plantene på asjett, ikke oppi potta.

2. Hell kaffegrut oppi blomsterpottene, eller i små begere å sett rundt. Litt ekkelt, men etter noen dager så funker det!

Mvh

Takk for svar.

Skal hugse det dersom eg skaffar meg potteplantar igjen nokon gong. Har ingen no, har ikkje grøne fingrar.

Eg har forstått det slik at flue-problemet aukar på dersom jorda blir for fuktig, da forstås det med asjetten. Kaffegrut? Underleg. Tru kvifor... Skal prøve å hugse på det i alle fall.

Dette har vært oppe på DOL fjørti ganger, og hver gang har jeg svart.

Du kjøper en slik fluedreper som man bruker om sommeren. Den har du åpen i rommet en times tid og vips er fluene døde.

Fåes kjøpt i jernvarehandelen o.l. steder.

Du er flink som har svart alle gongane, og eg takkar for at du gjorde det igjen!

Tar den dei små også, altså? Og så raskt? Ja det er sanneleg verdt å prøve, for eg blir galen her.

Eg fann forresten "bolet" deira tidlegare i dag. Fy søren, eg følte det som eg stod midt i ein skrekkfilm. Ugh!

Takk for svar iallfall, det er ein ufarleg (for oss mennesker) og lettvint metode.

God søndag!

Gjest ikke underskrevet

Du er flink som har svart alle gongane, og eg takkar for at du gjorde det igjen!

Tar den dei små også, altså? Og så raskt? Ja det er sanneleg verdt å prøve, for eg blir galen her.

Eg fann forresten "bolet" deira tidlegare i dag. Fy søren, eg følte det som eg stod midt i ein skrekkfilm. Ugh!

Takk for svar iallfall, det er ein ufarleg (for oss mennesker) og lettvint metode.

God søndag!

Ja, ikke sant jeg var flink? :o)

Men det funker i alle fall det tipset. Ingenting av det andre folk har foreslått oppover tidene her inne funker, dessverre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...