Gå til innhold

Rettigheter ved ferie og folketrygden?

Gjest ikke så ålreite arbeidsforhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så ålreite arbeidsforhold

Hvor mange feriedager er det vanlig at man har rett på i løpet av et år når man er ansatt i det private næringslivet? Jeg har jobbet i flere år i samme firma uten at jeg har tatt ut noen ferie, og nå har jeg glemt hva jeg har rett på. Jeg har pr idag ikke noen gyldig kontrakt og i den kontrakten jeg hadde og som utløp på dato for to år siden, står det ikke.

I den samme kontrakten står det at jeg ikke har krav på ytelser fra folketrygden. Jeg har fått høre at når kontrakten har utløpt og man fortsatt jobber og mottar lønn, er man som fast ansatt å regne og har samme rettigheter som andre fast ansatte. Stemmer dette? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende og har ikke til hensikt å bli det heller.

Arbeidsgiver og arbeidstaker er i kontrakten oppgitt som hhv. oppdragsgiver og oppdragstaker. Er dette det samme?

Jeg skal selvfølgelig selv undersøke med bedriften og fagforbundet mitt, men jeg trenger litt input og råd fra andre. Forholdene er ikke helt bra og jeg kvier meg for å kontakte ledelsen (dette er et lite firma).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84236-rettigheter-ved-ferie-og-folketrygden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...