Gå til innhold

Røykestopp på alle kafeer og restauranter...

Anbefalte innlegg

lina1365380363

Å få totalforbud å kunne ta seg en røyk på alle kafeer og restauranter er helt sinnsykt..

Nå er røykerne nesten sett på som kriminelle!

Jeg er drittlei all maset om denne røyken.

La oss som tar oss en blås, få gjøre det de få plassene vi kan det.............!

Hilsen fra røykende....( fy, fy).............

Fortsetter under...

Gjest petterøes

Helt enig at et totalforbud ikke hører hjemme noen steder.

Da burde de heller ha røyke- og ikke røykeutesteder, så skulle vi sett hvor det var masse folk ;o), heeeelt sikker på at på kveldstid er det stedet hvor de har lov til å røyke.

På dagtid kommer nok ikkerøykestedene til å være overfylt av ammende mødre.

Ulv I Faarikaal

Calefornia har hatt røykeforbud i 4 år på alle utesteder, og alle er fornøyde, også restaurantbransjen. Da kan folk f eks gå på restaurant med barna og slipper å vaske klærne når de kommer hjem. Det er like mye folk på byen som før forbudet, kanskje fler.

Jeg har ikke hørt om en eneste ikkerøyker som er misfornøyd med dette forslaget!

Jeg synes det er heselig, rett og slett, å komme hjem etter en tur ute - det være seg på kafé eller restaurant, eller på byen - og kjenne den kvalmende røykelukta som har satt seg i klær og hår. Jeg takler ikke å legge meg uten å ha vært i dusjen først!

Synes det er ille nok hos foreldrene mine, selv om mamma ikke røyker stort mens vi er der. Lukta sitter så til de grader i uansett, at klærne bare må rett i vaskemasking.

Gleder meg til forbudet kommer!

:o)

Annonse

Hvis du setter ting litt på spissen så _er_ faktisk røykere kriminelle - som påfører andre lidelser.

Og det er vel bare å slutte å røyke? Eller klarer du kanskje ikke? :-P

Tobakk er en legal vare, og således ikke straffbart å benytte.

Gjest Endelig

Gleder meg virkelig til å kunne gå ut uten å stinke askebeger av klærne, håret og huden. Da jeg røykte selv hadde jeg ingen anelse om hvor vondt det luktet. Det er sånn at man nesten brekker seg av lukta fra enkelte røykere: blanding av røyk, kroppslukt og parfyme. Puke.

Gleder meg virkelig til å kunne gå ut uten å stinke askebeger av klærne, håret og huden. Da jeg røykte selv hadde jeg ingen anelse om hvor vondt det luktet. Det er sånn at man nesten brekker seg av lukta fra enkelte røykere: blanding av røyk, kroppslukt og parfyme. Puke.

Det finnes utmerkede ute-steder for ikke røykere i Oslo.

Det finnes knapt en "cafe" her i by'n hvor det er lov å røyke.

Annonse

Det er ikke snakk om hva man tror.

Det er snakk om hva man vet.

Jeg har ikke sett noen rapporter som fremlegger bevis.

http://www.kreft.no/forebyggelse/tobakk/articles/artid801593.html

http://www.lommelegen.no/passiv-royking.htm

Hvor tror du man har dette fra, om ikke fra forskningsrapporter?

Man antar, er gjengangeren.

Anta er å tro.

Jeg betviler ikke "antagelsene", men jeg tar de heller ikke for "god fisk". Et sted midt i mellom.

Jeg ser bl.annet er påstand om at barn utvikler astma. Rart. For et par-tre generasjoner siden var fler barn utsatt for passiv røyking. Astma var da en rimelig sjelden sykdom. I dag er det færre barn som utsettes for passiv røyking, men fler som utvikler astma.

Men - at røying ikke er videre sunt og at passiv røyking for svært mange er plagsomt tviler jeg ikke et sekund på.

Ulv I Faarikaal

Man antar, er gjengangeren.

Anta er å tro.

Jeg betviler ikke "antagelsene", men jeg tar de heller ikke for "god fisk". Et sted midt i mellom.

Jeg ser bl.annet er påstand om at barn utvikler astma. Rart. For et par-tre generasjoner siden var fler barn utsatt for passiv røyking. Astma var da en rimelig sjelden sykdom. I dag er det færre barn som utsettes for passiv røyking, men fler som utvikler astma.

Men - at røying ikke er videre sunt og at passiv røyking for svært mange er plagsomt tviler jeg ikke et sekund på.

Røyken innholder 40-50 ulike stoffer som hver for seg er bevist kreftframkallende, så jeg skjønner ikke hva du skriver om.

lina1365380363

Det finnes utmerkede ute-steder for ikke røykere i Oslo.

Det finnes knapt en "cafe" her i by'n hvor det er lov å røyke.

Er det sant?

De har jo allerede egne "røykeplasser" for røykere.Ikke sant?

Ellers synes jeg røykere som har sluttet, faktisk har vært flink!

Men jeg røyker fremdeles, prøver å ta hensyn da.....

Men mener virkelig de skal beholde " røykesonene", alvorlig talt.

Det finnes grenser.

Hilsen..........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...