Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "Nei - det er noe galt med 15 åringer som tror de kan gjøre slikt." Det er noe galt med den drittungen som kastet en stor snøball i ruta her i går også. Men det er ingen grunn til å anmelde han. "Hvis dette var en fysisk liten kvinne, hvordan forventer du at hun skal forsvare seg? Gå med kniv?" Kjefte han huden full. Det burde holde. "Og hvis jeg synes det var "harmløst" å true noen med kniv, er det "OK" også, så lenge jeg ikke virkelig skjærer dem?" Det er forskjell på å true noen med en kniv og å ta en dame på en pupp. Jeg sier ikke at det er greit at han gjør det, men å fly rettens vei pga noe sånt bidro nok ikke til noe annet enn at denne guttens omgangskrets, og meget mulig foreldra, har fått seg en jævla god latter, mens dama har blitt ledd av av halve Norge. Her er litt fra artikkelen: "men straks etter gikk 15-åringen mot henne inn i gangen. Hun ble redd, og ifølge dommen slo og sparket hun for å få ham ut. Hun oppfattet at han ville kysse henne, og fikk endelig skysset ham ut." Slikt er langt over streken, og ikke noe folk skal plikte å kunne "forsvare seg mot". Det er IKKE henne det er noe galt med, men ham. Og hvis han ikke blir stoppet nå, så vet hverken du eller jeg hva neste veddemål går ut på. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Og dette er en bagatell, eller om hun finner ham "skummel" er det jo hun som må avgjøre, og etterpå i retten. Hvis du satt foran meg på bussen, og jeg stakk en skrapladd pistol i nakken din og spurte hvor mye klokken var, ville du neppe blitt beroliget hvis jeg sa "det var bare en bagatell, og jeg er ikke skummel egentlig"... Det er ikke hennes jobb å ringe hjem til foreldrene. Det er foreldrenes/ungens jobb å sørge for at slikt ikke skjer. Og hvis det skjer får de finne seg i samfunnets reaksjon... Med vennlig hilsen "Og dette er en bagatell, eller om hun finner ham "skummel" er det jo hun som må avgjøre, og etterpå i retten." Ja, og det imponerende er jo faktisk at retten dømte han. Men retten har det jo med å gjøre mye rart, jmf. det andre som hovedinnlegget her påpeker. "Hvis du satt foran meg på bussen, og jeg stakk en skrapladd pistol i nakken din og spurte hvor mye klokken var, ville du neppe blitt beroliget hvis jeg sa "det var bare en bagatell, og jeg er ikke skummel egentlig"..." Jeg er enig med deg i at 15 åringer bør vite bedre enn å grafse damer på puppene, det er jeg ikke er enig med deg i er alvorlighetsgraden av dette. Men med sånne sammenligninger som du kommer med så er det jo ikke annet å gjøre enn å spørre hvilken verden du kommer fra... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Her er litt fra artikkelen: "men straks etter gikk 15-åringen mot henne inn i gangen. Hun ble redd, og ifølge dommen slo og sparket hun for å få ham ut. Hun oppfattet at han ville kysse henne, og fikk endelig skysset ham ut." Slikt er langt over streken, og ikke noe folk skal plikte å kunne "forsvare seg mot". Det er IKKE henne det er noe galt med, men ham. Og hvis han ikke blir stoppet nå, så vet hverken du eller jeg hva neste veddemål går ut på. Med vennlig hilsen "Det er IKKE henne det er noe galt med, men ham. Og hvis han ikke blir stoppet nå, så vet hverken du eller jeg hva neste veddemål går ut på." Han er bare en naiv idiot som har gjort et umodent veddemål med en kompis. Denne dama er voksen og det er vel en grunn til at de som leser artikkelen ler av henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "Og dette er en bagatell, eller om hun finner ham "skummel" er det jo hun som må avgjøre, og etterpå i retten." Ja, og det imponerende er jo faktisk at retten dømte han. Men retten har det jo med å gjøre mye rart, jmf. det andre som hovedinnlegget her påpeker. "Hvis du satt foran meg på bussen, og jeg stakk en skrapladd pistol i nakken din og spurte hvor mye klokken var, ville du neppe blitt beroliget hvis jeg sa "det var bare en bagatell, og jeg er ikke skummel egentlig"..." Jeg er enig med deg i at 15 åringer bør vite bedre enn å grafse damer på puppene, det er jeg ikke er enig med deg i er alvorlighetsgraden av dette. Men med sånne sammenligninger som du kommer med så er det jo ikke annet å gjøre enn å spørre hvilken verden du kommer fra... Hei, Men *du* bedømmer kanskje at det han gjorde er "harmløst", men ikke kvinnen. For henne kunne det blitt en voldtekt - hun visste ikke hva han hadde planlagt. *Jeg* bedømmer kanskje litt pistolvifting som "harmløst", men du synes kanskje ikke det er å koselig... For du visste ikke at jeg bare spøkte... En voldtekt kan være like skremmende som en pistol. Og jeg har hatt mange ladde skytevåpen pekt mot hodet mitt av folk som synes det var "harmløst". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "Det er IKKE henne det er noe galt med, men ham. Og hvis han ikke blir stoppet nå, så vet hverken du eller jeg hva neste veddemål går ut på." Han er bare en naiv idiot som har gjort et umodent veddemål med en kompis. Denne dama er voksen og det er vel en grunn til at de som leser artikkelen ler av henne. Jeg tror ikke det er mange som ler av henne. Tvertimot. Her er reaksjonen på HANS forsvarer: "Hans forsvarer reagerer ikke på dommen: – Domstolene er blitt strengere når det gjelder seksuelle overgrep de siste årene, sier advokat Ben Fegran til Nettavisen." Jeg tror det er første gang jeg har hørt en advokat si slikt. === En 15 åring er ofte fysisk voksen, og sterkere enn en kvinne. Og jeg synes det står respekt av at hun fikk ham dømt (og noe på rullebladet hans) - kanskje det har forhindret en voldtekt eller flere i fremtiden. Forøvrig ble en gutt dømt for det samme i Brasil forleden. Han fikk 2 ÅRS fengsel (i et brasiliansk fengsel!!!) for å ha gjort akkurat det samme på en buss. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Men *du* bedømmer kanskje at det han gjorde er "harmløst", men ikke kvinnen. For henne kunne det blitt en voldtekt - hun visste ikke hva han hadde planlagt. *Jeg* bedømmer kanskje litt pistolvifting som "harmløst", men du synes kanskje ikke det er å koselig... For du visste ikke at jeg bare spøkte... En voldtekt kan være like skremmende som en pistol. Og jeg har hatt mange ladde skytevåpen pekt mot hodet mitt av folk som synes det var "harmløst". Med vennlig hilsen "Men *du* bedømmer kanskje at det han gjorde er "harmløst", men ikke kvinnen. For henne kunne det blitt en voldtekt - hun visste ikke hva han hadde planlagt." De fleste bedømmer det han gjorde som harmløs umodenhet av en fjortiss. Det er vel trossalt en grunn til at dette ble bretta ut i media. Jeg kunne syntes at den snøballen som traff ruta her i går var veldig skummel. Gutten syntes sikkert den var harmløs, men for min del kunne den jo inneholdt en granat eller noe sånt, så jeg burde anmeldt han. Jeg kunne trossalt fått sjokkskader som følge av granatangst. "En voldtekt kan være like skremmende som en pistol. Og jeg har hatt mange ladde skytevåpen pekt mot hodet mitt av folk som synes det var "harmløst"." Dette var ikke en voldtekt, ei heller et voldtektsforsøk. Da hadde jeg selvsagt sett helt annerledes på det. Når det gjelder dette med pistoler så får du se ann hvilke land og kulturer du befinner deg i. Kanskje en pistol rettet mot hodet i Sør Afrika, ikke trenger å bety stort, men her i Norge er sånt så uvanlig at det er noe å henge seg opp i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg tror ikke det er mange som ler av henne. Tvertimot. Her er reaksjonen på HANS forsvarer: "Hans forsvarer reagerer ikke på dommen: – Domstolene er blitt strengere når det gjelder seksuelle overgrep de siste årene, sier advokat Ben Fegran til Nettavisen." Jeg tror det er første gang jeg har hørt en advokat si slikt. === En 15 åring er ofte fysisk voksen, og sterkere enn en kvinne. Og jeg synes det står respekt av at hun fikk ham dømt (og noe på rullebladet hans) - kanskje det har forhindret en voldtekt eller flere i fremtiden. Forøvrig ble en gutt dømt for det samme i Brasil forleden. Han fikk 2 ÅRS fengsel (i et brasiliansk fengsel!!!) for å ha gjort akkurat det samme på en buss. Med vennlig hilsen "En 15 åring er ofte fysisk voksen, og sterkere enn en kvinne. Og jeg synes det står respekt av at hun fikk ham dømt (og noe på rullebladet hans) - kanskje det har forhindret en voldtekt eller flere i fremtiden." I følge din måte å argumentere på her om dagen, så snakker du nå mot deg selv. Å ha dette på rullebladet kan trossalt bli en selvoppfyllende profeti (som du snakket så pent om her forleden), og rettsapperatet har nå produsert en voldtektsmann! "Forøvrig ble en gutt dømt for det samme i Brasil forleden. Han fikk 2 ÅRS fengsel (i et brasiliansk fengsel!!!) for å ha gjort akkurat det samme på en buss." Og enkelte steder blir jenter som er så uheldige å bli massevoldtatt steinet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "Men *du* bedømmer kanskje at det han gjorde er "harmløst", men ikke kvinnen. For henne kunne det blitt en voldtekt - hun visste ikke hva han hadde planlagt." De fleste bedømmer det han gjorde som harmløs umodenhet av en fjortiss. Det er vel trossalt en grunn til at dette ble bretta ut i media. Jeg kunne syntes at den snøballen som traff ruta her i går var veldig skummel. Gutten syntes sikkert den var harmløs, men for min del kunne den jo inneholdt en granat eller noe sånt, så jeg burde anmeldt han. Jeg kunne trossalt fått sjokkskader som følge av granatangst. "En voldtekt kan være like skremmende som en pistol. Og jeg har hatt mange ladde skytevåpen pekt mot hodet mitt av folk som synes det var "harmløst"." Dette var ikke en voldtekt, ei heller et voldtektsforsøk. Da hadde jeg selvsagt sett helt annerledes på det. Når det gjelder dette med pistoler så får du se ann hvilke land og kulturer du befinner deg i. Kanskje en pistol rettet mot hodet i Sør Afrika, ikke trenger å bety stort, men her i Norge er sånt så uvanlig at det er noe å henge seg opp i. Hei, Men kvinnen visste vel ikke at han skulle "kysse henne"... Det er tross alt "uvanlig i Norge" (for å bruke dine ord) å gjøre slikt for å oppnå et kyss. For *henne* (og det er tross alt henne det gjelder!) så visste hun vel ikke hva han hadde i tankene... === Og igjen, du vet ikke hva jeg planlegger når jeg peker en pistol mot deg. Det er en av grunnene til at det er skremmende. Du vet ikke pistolmannens "mentale status", akkurat som hun ikke visste hva 15 åringen ville... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Men kvinnen visste vel ikke at han skulle "kysse henne"... Det er tross alt "uvanlig i Norge" (for å bruke dine ord) å gjøre slikt for å oppnå et kyss. For *henne* (og det er tross alt henne det gjelder!) så visste hun vel ikke hva han hadde i tankene... === Og igjen, du vet ikke hva jeg planlegger når jeg peker en pistol mot deg. Det er en av grunnene til at det er skremmende. Du vet ikke pistolmannens "mentale status", akkurat som hun ikke visste hva 15 åringen ville... Med vennlig hilsen Jeg forstår uansett ikke poenget med at denne dama dreit seg ut så jævlig ved å anmelde fyren. Patetisk dame. 15 åringen var vel også jævla uheldig. Sjansen for å møte en dame som anmeldte pga noe sånt, var vel omtrent som å vinne i lotto. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "En 15 åring er ofte fysisk voksen, og sterkere enn en kvinne. Og jeg synes det står respekt av at hun fikk ham dømt (og noe på rullebladet hans) - kanskje det har forhindret en voldtekt eller flere i fremtiden." I følge din måte å argumentere på her om dagen, så snakker du nå mot deg selv. Å ha dette på rullebladet kan trossalt bli en selvoppfyllende profeti (som du snakket så pent om her forleden), og rettsapperatet har nå produsert en voldtektsmann! "Forøvrig ble en gutt dømt for det samme i Brasil forleden. Han fikk 2 ÅRS fengsel (i et brasiliansk fengsel!!!) for å ha gjort akkurat det samme på en buss." Og enkelte steder blir jenter som er så uheldige å bli massevoldtatt steinet. Hei, Nei, fordi det som står på rullebladet hans det ER han jo dømt for allerede! Det er ingen "profeti" (framtid), men fakta!. == Poenget med historien fra Brasil er at det blir vanligvis sett på som et rimelig "liberalt" land, men selv der har man grenser. Du må nok bare akseptere at slik oppførsel er ulovlig, og jeg synes heller du burde være glad for det, SDD. For det kan være noen i din familie som blir utsatt for det, eller som han hadde voldtatt hvis han ikke hadde blitt (forhåpentligvis) stoppet. Å slå hardt ned på slikt tror jeg faktisk er noe vi KAN gjøre for å forhindre overfalls-voldtekter. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg forstår uansett ikke poenget med at denne dama dreit seg ut så jævlig ved å anmelde fyren. Patetisk dame. 15 åringen var vel også jævla uheldig. Sjansen for å møte en dame som anmeldte pga noe sånt, var vel omtrent som å vinne i lotto. Fordi for HENNE (som jo dette begripeligvis dreier seg om) så var det skremmende. Og da hjelper det vel ikke at du ikke hadde synes det var skremmende hvis det skjedde med deg..??? La oss si at 5 medlemmer av B-gjengen stormet inn i huset ditt, holdt deg fast (15 åringen var tydeligvis sterkere enn henne), befølte deg både foran og bak (for en mulig voldtekt), og til slutt kysset deg... Jeg tror du ville vært rimelig forbannet. Kanskje ville du og noen venner hevnet dere? Men da er det heller bedre å bruke retten... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Nei, fordi det som står på rullebladet hans det ER han jo dømt for allerede! Det er ingen "profeti" (framtid), men fakta!. == Poenget med historien fra Brasil er at det blir vanligvis sett på som et rimelig "liberalt" land, men selv der har man grenser. Du må nok bare akseptere at slik oppførsel er ulovlig, og jeg synes heller du burde være glad for det, SDD. For det kan være noen i din familie som blir utsatt for det, eller som han hadde voldtatt hvis han ikke hadde blitt (forhåpentligvis) stoppet. Å slå hardt ned på slikt tror jeg faktisk er noe vi KAN gjøre for å forhindre overfalls-voldtekter. Med vennlig hilsen For det første så har han på rullebladet at han er overgrepsmann. Dette pga en dårlig spøk med en kompis. Det kan vel diskuteres om denne betegnelsen på han stemmer. "Poenget med historien fra Brasil er at det blir vanligvis sett på som et rimelig "liberalt" land, men selv der har man grenser. Du må nok bare akseptere at slik oppførsel er ulovlig, og jeg synes heller du burde være glad for det, SDD. For det kan være noen i din familie som blir utsatt for det, eller som han hadde voldtatt hvis han ikke hadde blitt (forhåpentligvis) stoppet." Ja, og en som sniker på trikken må også på død og liv stoppes, sånn at han ikke ender opp som morder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 For det første så har han på rullebladet at han er overgrepsmann. Dette pga en dårlig spøk med en kompis. Det kan vel diskuteres om denne betegnelsen på han stemmer. "Poenget med historien fra Brasil er at det blir vanligvis sett på som et rimelig "liberalt" land, men selv der har man grenser. Du må nok bare akseptere at slik oppførsel er ulovlig, og jeg synes heller du burde være glad for det, SDD. For det kan være noen i din familie som blir utsatt for det, eller som han hadde voldtatt hvis han ikke hadde blitt (forhåpentligvis) stoppet." Ja, og en som sniker på trikken må også på død og liv stoppes, sånn at han ikke ender opp som morder. Hei, Manglende respekt for andre (slik at man tror man kan beføle dem) fører til overgrep og voldtekter. Jeg vil påstå det er få overgreps-voldtektsmenn som begynte sin "karriere" med voldtekt, men at de heller begynte i det små først. Derimot er det lite som tilsier at trikke-snikere blir mordere... ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Men da må han slutte å gjøre slikt. Hvis du skremmer vettet av folk ved å bryte deg inn i folks hjem med Valgjerd-maske på, og en mann med et hjerteproblem faktisk dør, så er du ansvarlig for dødsfallet. 15 åringen er gammel nok til å vite at "slik gjør man ikke" og "noen har vært utsatt". Med vennlig hilsen Som sagt - jeg er helt enig med deg. MEN 15 åringen kan ikke straffes hardere for hva kvinnen teoretisk kan ha vært utsatt for tidligere. At straffen var som fortjent er jeg likevel enig i, men uten at ovenstående kan brukes som argument for straffeutmålingen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Fordi for HENNE (som jo dette begripeligvis dreier seg om) så var det skremmende. Og da hjelper det vel ikke at du ikke hadde synes det var skremmende hvis det skjedde med deg..??? La oss si at 5 medlemmer av B-gjengen stormet inn i huset ditt, holdt deg fast (15 åringen var tydeligvis sterkere enn henne), befølte deg både foran og bak (for en mulig voldtekt), og til slutt kysset deg... Jeg tror du ville vært rimelig forbannet. Kanskje ville du og noen venner hevnet dere? Men da er det heller bedre å bruke retten... Med vennlig hilsen "La oss si at 5 medlemmer av B-gjengen stormet inn i huset ditt, holdt deg fast (15 åringen var tydeligvis sterkere enn henne), befølte deg både foran og bak (for en mulig voldtekt), og til slutt kysset deg..." Jeg hadde i hvertfall fått et helt annet syn på B-gjengen, enn hva jeg har i dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "La oss si at 5 medlemmer av B-gjengen stormet inn i huset ditt, holdt deg fast (15 åringen var tydeligvis sterkere enn henne), befølte deg både foran og bak (for en mulig voldtekt), og til slutt kysset deg..." Jeg hadde i hvertfall fått et helt annet syn på B-gjengen, enn hva jeg har i dag Nå vet du noe om B-gjengen som få andre vet! *lol* Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alphan Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 petter smart skrev: "I helgen leste jeg om en mann i 30-årene som ble frikjent for å ha voldtatt to jenter under 16 år, fordi motstanden deres (som besto i å si nei og prøve å holde ham unna) ikke var nok.." Ja det er slik media liker å fremstille slike saker, og du hiver deg på, petter smart. "2 jenter under 16 år" skriver du. Hvor gamle var de? 8, 10? Nei, de var 15. Hvorfor kunne du ikke bare skrevet det? 30-åring? Nei, han var 18! (han er 20 nå) Og dette har du ikke tatt med: "Retten mente dessuten at jentene tillot 18-åringen å ha samleie med dem fordi de var nysgjerrige og søkte spenning." Jeg stoler på retten når de konkluderer slik, dessuten ble ikke saken anket. (såvidt jeg vet). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Manglende respekt for andre (slik at man tror man kan beføle dem) fører til overgrep og voldtekter. Jeg vil påstå det er få overgreps-voldtektsmenn som begynte sin "karriere" med voldtekt, men at de heller begynte i det små først. Derimot er det lite som tilsier at trikke-snikere blir mordere... ;-) Med vennlig hilsen "Manglende respekt for andre (slik at man tror man kan beføle dem) fører til overgrep og voldtekter. Jeg vil påstå det er få overgreps-voldtektsmenn som begynte sin "karriere" med voldtekt, men at de heller begynte i det små først." Men dett var et veddemål mellom to umodne idioter. "Derimot er det lite som tilsier at trikke-snikere blir mordere... ;-)" Jeg husker når vi gikk på videregående. Det var en jæææææævla fin dame som også gikk i en eller annen klasse der, og i et friminutt veddet en i klassen min med en annen kompis om at han ene ikke ville tørre å gå ut til denne jenta som sto og røyket, og beføle rumpa hennes. Tøff i tryne som han var gikk han selvsagt ut og klemte til. Hun lurte selvsagt på hva han drev med, og han forklarte at det var et veddemål. Istedet for å bli anmeldt så fikk denne fyren god kontakt med jenta, i motsetning til oss andre som bare måtte fortsette å titte diskre på henne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 "Manglende respekt for andre (slik at man tror man kan beføle dem) fører til overgrep og voldtekter. Jeg vil påstå det er få overgreps-voldtektsmenn som begynte sin "karriere" med voldtekt, men at de heller begynte i det små først." Men dett var et veddemål mellom to umodne idioter. "Derimot er det lite som tilsier at trikke-snikere blir mordere... ;-)" Jeg husker når vi gikk på videregående. Det var en jæææææævla fin dame som også gikk i en eller annen klasse der, og i et friminutt veddet en i klassen min med en annen kompis om at han ene ikke ville tørre å gå ut til denne jenta som sto og røyket, og beføle rumpa hennes. Tøff i tryne som han var gikk han selvsagt ut og klemte til. Hun lurte selvsagt på hva han drev med, og han forklarte at det var et veddemål. Istedet for å bli anmeldt så fikk denne fyren god kontakt med jenta, i motsetning til oss andre som bare måtte fortsette å titte diskre på henne Hei, Men HUN visste jo ikke at det var et veddemål! For alt hun visste kunne det jo ha vært et veddemål om han kunne voldta henne... Eller hva som helst annet. Hvis han istedet for å sloss hadde sagt: "jeg vinner et veddemål hvis jeg får kysse deg" hadde han trolig fått lov! ;-) === Ditt siste eksempel illustrerer noe veldig viktig: mennesker er individer. Noen kvinner/menn synes slikt er OK, andre ikke. Så lenge man ikke kjenner vedkommende, må man altså anta at det IKKE er "OK". Og videre, de som ikke synes det er "OK" å bli befølt av "hvem som helst", har rett til det, og rett til å beskytte sin rett til å ha kroppen sin i fred. (Akkurat som du har rett til ikke å ha B-gjengen etter deg, selv om de kanskje synes du er søt! ;-) eller har inngått et veddemål med A-gjengen. ) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, Men HUN visste jo ikke at det var et veddemål! For alt hun visste kunne det jo ha vært et veddemål om han kunne voldta henne... Eller hva som helst annet. Hvis han istedet for å sloss hadde sagt: "jeg vinner et veddemål hvis jeg får kysse deg" hadde han trolig fått lov! ;-) === Ditt siste eksempel illustrerer noe veldig viktig: mennesker er individer. Noen kvinner/menn synes slikt er OK, andre ikke. Så lenge man ikke kjenner vedkommende, må man altså anta at det IKKE er "OK". Og videre, de som ikke synes det er "OK" å bli befølt av "hvem som helst", har rett til det, og rett til å beskytte sin rett til å ha kroppen sin i fred. (Akkurat som du har rett til ikke å ha B-gjengen etter deg, selv om de kanskje synes du er søt! ;-) eller har inngått et veddemål med A-gjengen. ) Med vennlig hilsen Ja, man har selvsagt rett til å beskytte kroppen sin, og ja, 15 åringer bør vite bedre enn å ta ukjente damer på puppene, men jeg synes likevel det er rimelig hysterisk å gå rettens vei pga noe så banalt. Jeg kommer ikke til å gjøre noen veddemål med A-gjengen med det første 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84308-voldtekt-og-logikk/page/2/#findComment-457223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.