Gå til innhold

Får julebonus for avgiftsrace

Anbefalte innlegg

Den parkeringsvakta som skriver ut flest bøter i løpet av ett skift, kan vente seg en hyggelig julepresang fra ledelsen.

Det interne notatet, som TV 2 har fått tak i, tyder på at det kan bli en dyr jul for mange bilister.

Selskapet EuroPark, som selv skryter av å ha Norges største tilbud av parkeringsplasser, lover en flott oppmuntring til den vakta som klarer å skrive ut flest bøter i løpet av ett skift.

- Jeg ønsker at dere gjør en ekstra innsats fram mot jul, for å få opp antallet avgifter. Avgiftene har gått nedover i det siste, og det er en trend vi bør prøve å snu, skriver mellomlederen i selskapet i notatet til de ansatte.

I tillegg oppfordrer EuroPark sine ansatte til å ikke være så synlige på de forskjellige parkeringsplassene, fordi det skremmer folk til å betale.

Forbrukerombud Bjørn Erik Thon reagerer sterkt på opplysningene.

- For det første reagerer jeg på denne provisjonen. I tillegg oppfordres de ansatte nærmest til å ligge i skjul. Poenget må jo være at folk betaler? sier han til TV 2.

EuroPark opererer i 35 byer og tettsteder i Norge. De styrer blant annet parkeringen på Gardermoen, Aker Brygge og Ibsen parkeringshus.

---

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/02/355324.html

---

sjokkert..? nææ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84384-f%C3%A5r-julebonus-for-avgiftsrace/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sånt kommer ikke som en bombe.

Parkeringsvakter er de eneste kommunalt ansatte som jobber etter 15.30. Og til de grader..

Og dette gjaldt altså Europark som har inngjerdede parkeringsplasser og hvor ingen biler sperrer for uttrykningskjøretøy..*stønn*

Jeg har skaffet med sånn brikke i vinduet ihvertfall, så nå kan jeg betale med mobilen og få tekstmld når tiden går ut.. Det kan fort lønne seg:)

Nei, sånt kommer ikke som en bombe.

Parkeringsvakter er de eneste kommunalt ansatte som jobber etter 15.30. Og til de grader..

Og dette gjaldt altså Europark som har inngjerdede parkeringsplasser og hvor ingen biler sperrer for uttrykningskjøretøy..*stønn*

Jeg har skaffet med sånn brikke i vinduet ihvertfall, så nå kan jeg betale med mobilen og få tekstmld når tiden går ut.. Det kan fort lønne seg:)

Hei,

Alternativt - bo midt i sentrum (med parkeringsplass :-) ) og parker gratis. Man reiser mot rushet (kortere reisetid) og betaler sjeldent eller aldri parkering nå man er ute av sentrum.

Husker knapt forrige gang jeg betalte for å parkere!

Med vennlig hilsen

Hei,

Alternativt - bo midt i sentrum (med parkeringsplass :-) ) og parker gratis. Man reiser mot rushet (kortere reisetid) og betaler sjeldent eller aldri parkering nå man er ute av sentrum.

Husker knapt forrige gang jeg betalte for å parkere!

Med vennlig hilsen

Ja, gni det gjerne inn om du vil. Det er helt i orden;-)

Jeg trives imidlertid så godt med å stå i kø, lete gatelangs etter parkeringsplass og

betaler gledelig mine bøter.

Kunne ikke drømme om å gjøre noe med det.

*geiper til sør på en diskré og dannet måte*

Jeg visste det! Provisjon på parkeringsbøter...

"Avgiftene har gått nedover i det siste, og det er en trend vi bør prøve å snu, "

Er ikke avgiftene et middel for å hindre at folk lar vær å betale? Er ikke parkeringsvaktene der for at biler ikke skal være ulovlig parkert slik at de f.eks hindrer uttrykningskjøretøy å komme frem? Er det ikke bare bra at folk har begynt å parkere riktig og betale for seg?

Jeg synes det er dyrt nok å betale om ikke de skal bli "sure" når de ikke får inn nok penger fra bøter.

*rister på hodet*

Annonse

Forundrer ikke.

Gutta som tauer biler for private parkeringsfirmaer får jo også bonus pr. bil de tauer. Bilen vår ble stjålet to ganger av sånne folk - mens den sto LOVLIG parkert utenfor her vi bor.

Det er helt umulig å få has på dem.

Kun den gangen jeg (etter råd her inne fra) sendte dem en kopi av brevet jeg hadde skrevet til et eller annet TV-program om saken, fikk jeg bilen løs uten å betale for den.

Svinepelser!

Jeg er dritsur akkurat nå fordi jeg fikk parkeringsbot for 3.gang av Europark mens jeg var oppe og hentet gjestekortet. Jeg har fått ettergitt de to andre men man kan lure på om de står bak hjørnet og lurer.

Håper jeg får ettergitt denne også, gjestekortet er tross alt forhåndsbetalt av den som eier leiligheten. Må bare få tak i nummeret på gjestekortet før jeg får skrevet klagen. Det er så surt men det er enda surere å betale bota da.

lina1365380363

Jeg så det på nyhetene.

Det er virkelig gale når man skal håpe på at folk parkerer feil, for å kunne gi bot.

Belønning for den som gir flest bøter, er å behandle parkeringsvaktene som barn..................

Du skal få noe "lurt" av meg , hvis du er flink å gjør som jeg sier.........

Overaskende var det ikke, nei.

Europark er nå tross alt det selskapet som klarte å gi meg bot på min forhånssbetalte, reserverte plass (hvor vanskelig kan det være å se at bilnummeret på reservert-skiltet er det samme som bilnummeret på bilen som står 20 cm fra skiltet????)....

Det eneste plusset er at da jeg ilsint ringte kontoret ordnet de saken på minuttet....de er jo ellers kjent for "betal først, klag etterpå"...

Ja, gni det gjerne inn om du vil. Det er helt i orden;-)

Jeg trives imidlertid så godt med å stå i kø, lete gatelangs etter parkeringsplass og

betaler gledelig mine bøter.

Kunne ikke drømme om å gjøre noe med det.

*geiper til sør på en diskré og dannet måte*

Hvor i Oslo bor du da, bølla?

Annonse

Det er på Monopolspillet! :-)

Og hvor i svarte f*** har du vært hen???? Jeg har grått meg i søvn i ukesvis nå.

Jeg er litt fraværende for tida. Har hatt mye å pusle med, og det verste er at det fortsetter!

Men hvor bor du egentlig?

Tror kanskje jeg skal flytte til Oslo, skjønner du...

Jeg er litt fraværende for tida. Har hatt mye å pusle med, og det verste er at det fortsetter!

Men hvor bor du egentlig?

Tror kanskje jeg skal flytte til Oslo, skjønner du...

Så koselig da! (at du flytter til Oslo -ikke at du er fraværende)

Nei, det gidder jeg ikke legge ut om her da vettu.. Heeeelt blond er jeg da ikke;)

Send meg en mail du: [email protected] så skal jeg fortelle deg det:-)

Så koselig da! (at du flytter til Oslo -ikke at du er fraværende)

Nei, det gidder jeg ikke legge ut om her da vettu.. Heeeelt blond er jeg da ikke;)

Send meg en mail du: [email protected] så skal jeg fortelle deg det:-)

Sjekk mailen din...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...