Gå til innhold

FU : Videreføring av egne gener

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Jeg har ikke den muligheten, i alle fall ikke uten å gå gjennom behandling der sjansen for å lykkes er maks 20% for mitt vedkommende. Det har _aldri_ plaget meg det aller minste! Det vanskelige i min situasjon har faktisk vært å få andre til å forstå at det faktisk er sant at det aldri har plaget meg.

Nå var vel jeg rundt 27 år da jeg oppdaget dette, det er mulig det ville plaget meg om jeg hadde vært yngre og enda ikke hadde etablert meg.

Det litt rare er jo at det ikke ser ut til å plage mannen min heller at jeg på en måte har tatt fra ham hans mulighet til å videreføre genene _sine_. Vel, han har jo sjansen i mange år enda, leste nettopp i avisa om en mann som var langt over 70 da han ble pappa. :-)

Det er svært lite viktig for meg å videreføre genene mine.

Men det er viktig for meg å ha barn. Jeg kunne ikke tenke meg å leve hele livet som barnløs.

Jeg er selv adoptert, og vet at selv om blod kanskje er tykkere enn vann, er kjærlighet tykkere enn blod. Gener betyr lite en slik sammenheng.

Jeg bestemte meg tidlig for at dersom jeg ikke får barn på den biologiske måten, ville jeg gå rett på adopsjon. Det var heldigvis mannen min også enig i.

Annonse

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg tror jeg kan få barn (har jo ikke prøvd enda, men ingenting tilsier noe annet). Dette med genene er så lite viktig at jeg betviler jeg vil få egne barn. Men adoptere, det vil jeg :)

Adopsjon er en fin måte å få barn på! :-) (Men det er neppe noen bombe for noen at jeg sier akkurat _det_)

Jeg håper ikke det er noe stort poeng for meg å videreføre genene mine. Jeg får barn fordi jeg vil ha barn - og er så heldig å kunne bære dem fram selv.

Hadde ikke det gått hadde jeg adoptert - og jeg hadde ikke gått IVF-runder først.

Enten naturmetoden eller adopsjon altså.

Men nå blir jeg temmelig lett gravid, så...

Jeg håper ikke det er noe stort poeng for meg å videreføre genene mine. Jeg får barn fordi jeg vil ha barn - og er så heldig å kunne bære dem fram selv.

Hadde ikke det gått hadde jeg adoptert - og jeg hadde ikke gått IVF-runder først.

Enten naturmetoden eller adopsjon altså.

Men nå blir jeg temmelig lett gravid, så...

Jeg vil gjerne skrive under her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...